user icon

Alonso ziet zich zelf niet als pechvogel: "Je krijgt wat je verdient"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2021 13:39
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

Fernando Alonso maakte dit jaar zijn comeback in de Formule 1. De tweevoudig wereldkampioen keerde terug in de sport die hij in 2018 verliet na een faliekant mislukt avontuur bij McLaren. Zijn jaren in Britse dienst waren een enorme aaneenschakeling van teleurstellingen en pech.

Regelmatig klinken er dan ook geluiden dat Alonso veel meer uit zijn Formule 1-loopbaan had kunnen halen. Hij had volgens sommigen veel meer titels kunnen winnen dan de twee die hij nu op zijn naam heeft staan. Zelf wil de ervaren Spanjaard hier echter niets van weten.

Verschillende auto's

Hij is te gast in de Beyond the Grid-podcast en hier spreekt hij zich uit over de kwestie: "Nee, ik denk dat je krijgt wat je verdient. Er zijn een paar voorbeelden waar je kan zeggen dat het oneerlijk is dat sommigen mensen races en kampioenschappen winnen terwijl er misschien betere mensen op de grid staan. Maar dat zal je nooit weten want we zitten allemaal in verschillende auto's."

Dromen

Alonso ziet zichzelf dan ook niet als pechvogel. Hij is gelukkig met alles wat hij heeft bereikt in zijn loopbaan: "Wanneer ik aan mijn carrière denk, dan heb ik het geluk gehad om twee keer wereldkampioen te worden. Maar ik denk ook aan Le Mans, Daytona, het WEC en het World Karting Championship. Ik zie meer dan waar ik ooit van had durven dromen. Dus ik zal mijn resultaten nooit ongelukkig of oneerlijk noemen."   

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 4.458

    Poor Michael

    • + 0
    • 25 nov 2021 - 13:41
    • Poor Senna 😕

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 13:58
    • Poor ‘old’ Michael was het zelfs.

      Maar hoe Alonso tijdens de podcast Michael respect betuigd was wel mooi om aanhoren.

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:56
    • Om dan een dag later lekker op zijn plaats gezet te worden, geweldig was dat.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 00:12
    • Beri

      Posts: 4.458

      Alo so is sindsdien gegroeid als persoon. Maar ik kan er gewoon niks aan doen dat ik het een gevalletje karma vindt.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 10:06
    • @Beri: Dat zullen we zien als Alpine volgend jaar misschien een meer competitief pakket heeft. Als je niet in de positie bent om mee te doen, is het altijd makkelijk om de backseat te nemen en rationeel en eerlijk te zijn. De keren dat Alonso wel meedeed, zelfs toen hij zeer dominant was met Toyota, liet zijn bekende kant van zich spreken.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 11:51
    • Beri

      Posts: 4.458

      We gaan het zien. Maar alles wat qua beloftes van Renault/Alpine af gekomen is de laatste jaren, is niks anders dan grootspraak. Ik geloof er niet in dat zij structureel om het podium gaan vechten.
      Maar, zoals gezegd, we zullen zien. Ik ben benieuwd of hij zijn streken inderdaad niet verleerd is.

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 12:42
  • Zijn nettovermogen van 240 miljoen heeft hij meer dan verdient:-)

    • + 0
    • 25 nov 2021 - 14:19
    • Dat verdien ik ook. Echter heb ik nog niet eens 1% van wat ik verdien helaas.

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:22
    • Over 5 jaar verwacht ik miljardair te zijn.Ik ben namelijk momenteel in mijn schuur een ruimtevaart voertuig aan het bouwen waarvan ik verwacht over vier jaar mijn eerste passagier te ruimte in te kunnen schieten.

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:29
    • Hmmmm zullen we vanaf vandaag beste vrienden worden dan? Lijkt me een goed plan. Beide Hamilton namelijk. Wat wil je nog meer 😂

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:30
    • Goed plan! Mocht je het ook zien zitten om één van mijn testpiloten te worden, zou dat natuurlijk heel gaaf zijn!

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:33
    • Beri

      Posts: 4.458

      Kan ik ook andere vrijwilligers opperen? Enkeltje zou afdoende zijn, hoor.

      • + 1
      • 25 nov 2021 - 14:35
    • Vergeet het maar @Beri, ik heb hoogtevrees...

      • + 0
      • 25 nov 2021 - 14:41
    • Beri

      Posts: 4.458

      Je merkt er niks van @Larry

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 10:29
    • Als jij eerste bent gegaan dan zal ik er nog eens over nadenken @Beri...

      • + 0
      • 26 nov 2021 - 17:13
  • Alonso: “Je krijgt wat je verdient.”

    Het staat voor Fernando dus buiten kijf dat Verstappen dit seizoen WK wordt...

    • + 1
    • 25 nov 2021 - 15:01

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar