Barrichello wil nieuwe start van Williams in 2012 meemaken
- Gepubliceerd op 01 jul 2011 16:41
-
22
- Door: Rob Veenstra
Barrichello wil daar bij zijn. Ik ben bij Williams binnen gestapt omdat ik geloof in dit team. Ik geloof dat ze met deze structuur en faciliteiten succesvol moeten kunnen zijn. Er zijn geen nee-en, alleen ja's en er is nog voldoende ruimte voor verbetering. Het is jammer dat we geen goede auto hebben voor dit jaar. Vorig jaar was de wagen oké, maar die lijn hebben we helaas niet doorgetrokken. Volgend jaar moet een grote stap volgen en daar wil ik deel van uitmaken omdat ik ook de afgelopen twee jaar mee heb gemaakt.
Ik ga maandag naar de fabriek om Mike Coughlan te leren kennen. Ik wil horen wat hij te zeggen heeft, wat hij heeft aangetroffen bij dit team. Hij is nu een maand bij ons en hoewel Sam Michael nog voor ons werkt en hard zijn best doet is het toch de vraag hoe de vork nu precies in de steel zit. Dat heeft mij iets langer gekost dan gebruikelijk. Het werk aan de auto voor 2012 is al onderweg onder de leiding van Mike, dus het is knap dat het team de huidige FW33 ook nog heeft verbeterd, waardoor we wat punten konden scoren.
Waarom ik blijf racen? Omdat ik er van hou, ik heb nog te veel passie voor deze snelheid. Het is niet het rondjes rijden, wat wij aan het begin van dit seizoen alleen maar deden. Het is zaak om gemotiveerd te blijven en door te gaan met knokken, in de hoop dat we in de toekomst voor podiumplekken en zeges mee doen. Met mijn ervaring dien je de knoppen in te drukken die beschikbaar zijn. Dus het is aan mij om de fabriek te bezoeken, de mensen leren kennen en kijken welke ambities en aspiraties ze hebben, zodat we kunnen bepalen hoe onze toekomst eruit ziet.
Trending nieuws
-
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 1.503
Nog een jaar extra Bari? Ik heb iets van, hij heeft lang genoeg mee gedaan, laat hem nu maar met pensioen gaan aub!
Posts: 10.089
ik ben al over dat punt heen, nu denk ik alleen maar.. Keep Going !
hij heeft tenminste niet het probleem dat hij al zen eer verliest, als die te lang doorgaat
Posts: 803
Ik zie dat juist wel zitten: Nog één allerlaatste jaar met Barrichello, die dan aan het einde van 2012 tijdens de Grand Prix van Brazilië afscheid kan nemen met nog een paar aansprekende resultaten achter zijn naam.
Posts: 1.408
Kan toch moeilijk geloven dat Williams nog een jaar met Barrichello door wil gaan. Ervaring en alles is leuk, maar de jaren beginnen te tellen.
Qua leeftijd hetzelfde als Schumacher, maar dat is in tegenstelling tot Barrichello een rijder van buitencategorie en heeft naast rijderskwaliteit ook veel commerciele/image waarde voor zijn team, iets wat ik bij Barrichello/Williams niet kan vinden.
Posts: 10.089
Williams was zeer enthousiast over Barrichello en zen inbreng
Posts: 12.432
Williams heeft te weinig geld om dusdanige verbeteringen aan te brengen dat geen enkele coureur met die auto het verschil zou kunnen maken.
Posts: 246
Zen en de kunst van ...
Ik vind het wel knap hoe hij zich weet te handhaven. Blijkbaar is er iets met Rubens dat mij eerlijk gezegd ontgaat.
Posts: 149
Ik heb er vetrouwen in, geniet nog steeds volop van Rubens.. vooraan of achteraan in het veld, één van de meest loyale coureurs in de Formule 1 :D
Posts: 1.408
Loyaal? Dat is een begrip wat niet zo past bij F1 en zeker niet bij Rubens. Hij heeft toch al een stuk of 10 teams versleten nu?
Loyaal kun je slechts zeggen van Hamilton en Vettel die al meerdere jaren bij hetzelfde team rondhangen.
Posts: 880
Barrichello:
93-96: Jordan
97-99: Stewart
00-05: Ferrari
06-09: BAR/Honda/Brawn
10-11: Williams
Valt reuze mee. Overigens zit Vettel ook al bij team #3 (BMW, STR, RBR)
Posts: 10.089
@ricardo
maar dat ligt wel even wat anders dan bij Barrichello.. (Bmw 1 race, STR talenten team van Redbull -> promotie naar het echte redbull)
Posts: 587
Barri is wel degelijk loyaal.
Maar hoe kun je je loyaliteit bewijzen als het team waar je voor uitkomt je niet meer wilt hebben ???
Van mij mag hij iig nog wel \'n paar jaartjes blijven.
Met dat barrel van \'n FW33 doet hij \'t redelijk goed ,en het team is zéér te spreken over z\'n technische input ,dus.....
Posts: 5.792
Ze zijn lekker bezig bij Williams vooral als ze die Kolles binnen halen.Bah.
Posts: 1.434
Ik hoor hem nog zeggen: \"ik heb mijn ervaring en capaciteiten volledig in de auto ingebracht\".
Deze man komt niet verder en ik denk dat Williams hem aan het eind van het seizoen dumpt. Het is leuk geweest Barrichello. Je had kampioen kunnen worden maar je hebt het laten afweten. Kampioenloos gaat hij heen.
Posts: 587
Wanneer had hij kampioen kunnen worden dan ???
Hij heeft maar één keer de kans gehad ???
De Jordan en de Stewart waren niet snel genoeg.
Bij Ferrari had hij de auto ,maar kreeg hij de kansen niet.
En met de Honda en nu de Williams had/heeft hij wederom \'n te langzame auto tot z\'n beschikking.
Alleen het jaartje Brawn had hem de titel kunnen geven ,maar daar werd hij nipt verslagen door z\'n teamgenoot.
Dus om nu te zeggen dat hij \'t heeft laten afweten is BS !!!
Posts: 9.253
@Kootje: Ik ben van mening dat je kansen afdwingt. Dat Rubens in zijn Ferrari-dagen tweede viool moest spelen was hem echt niet overkomen als hij Schumi het snot voor de ogen had gereden. En in 2009 heeft hij nooit serieus meegedaan voor de titel, eerder voor het vice-kampioenschap. En aan wie had hij dat te danken? Zichzelf, want Button wist zich in de eerste 7 races al te verzekeren van het WK in dezelfde auto. Geen slecht coureur, maar wel een gigantische jankebal.
Posts: 4.499
@RogerZzz: Bij Ferrari had Schumacher het succesteam om hem heen gebouwd (of gekaapt van Benneton) en dan komt Barrichello bij Ferrari binnen als contractuele tweede coureur... Dat is toch geen eerlijke kans met gelijk materiaal en gelijke behandeling? Geloof je het zelf?
Posts: 10.089
ja klopt, met een beetje meer geluk en agressiviteit had Barrichello het Schumacher heel lastig kunnen maken..
hij heeft meerdere malen in een WK-Auto gereden en is telkens achter zen teamgenoot geëindigd.. ik zie Rubens nogsteeds als de op en top 2e coureur
Posts: 9.253
@M4U: Ja, dat geloof ik zelf. Ferrari is echt niet blind hoor, het maakt niet uit hoe goed Schumacher in het team lag, als Rubens op de baan sneller was geweest hadden ze hem tot eerste coureur gebombardeerd. Misschien is Schumacher je favoriet niet (mijne ook niet), maar dat is geen reden om zijn prestaties dan maar te bagataliseren.
Posts: 9.253
@Raikkonen-FAN: niet helemaal, een echte tweede coureur weet wanneer hij zijn mond moet houden ;)
Posts: 587
Het is precies zoals M4U al zegt: Bij Ferrari heeft hij nooit de kans gekregen.
Alleen bij Brawn had hij en het materiaal en de mogelijkheid om voor het kampioenschap te strijden.
Dat hem dit uiteindelijk net niet gelukt is komt voort uit het feit dat Jenson zéér sterk startte ,en hij wat meer tijd nodig had om aan de auto te wennen.
Eenmaal gewend deed hij niets onder voor Button ,hij versloeg \'m zelfs ,maar toen was de Brawn niet meer de beste auto.
Kijk ... ik wil nu niet beweren dat Barrichello van dezelfde klasse is als Vettel ,Alonso ,Schumacher(toen)of Hamilton.
Maar net als Massa ,Rosberg ,Button had hij zeker de potentie om \'n WK te pakken ,maar moet je ook op de juiste tijd op de juiste plek zitten.
Posts: 18.535
Er lag helemaal niets contractueel vast, dat heeft Barrichello zelf toegegeven.