user icon

Tost duidelijk over uitpuilende kalender: "Dan moet je wegwezen"

  • Gepubliceerd op 09 okt 2021 15:26
  • comments 9
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1-kalender voor 2022 gaat een enorme drukke worden. Een record aantal van 23 races, meerdere triple headers en ook een bak aan sprintkwalificaties. Bij sommige teams maken ze zich zorgen over de belastbaarheid van de werknemers, AlphaTauri-werknemers kunnen echter op minder empathie rekenen.

Op de gebruikelijke teambazen persconferentie was AlphaTauri-teambaas Franz Tost nogal duidelijk. Tost sprak zich uit: "Wij zijn een raceteam. 23 race weekenden, dat is fantastisch. Ik verheug mij erop. Bevalt het je niet? Dat moet je hier wegwezen."

Tost doet verder wel zijn best om zijn mensen te ontlasten. Tost: "Ik probeer mijn mensen tussen de races 3/4 dagen vrij te geven. Bij sommige functies is dat echter onmogelijk omdat ze ook nog moeten testen." Ook over de triple headers maakt hij zich geen enkele zorgen: "Het is in dezelfde tijdzone en de reisafstand valt mee. Rusland-Singapore-Japan is wat lastiger maar het is te doen." 

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • walter33

    Posts: 792

    die kerel is gek,zo worden gezinnen uit elkaar getrokken,het is geen indycar.

    • + 0
    • 9 okt 2021 - 15:35
    • Gelukkig hebben al die gasten vrije keus om te blijven, of wat anders te gaan doen.

      • + 2
      • 9 okt 2021 - 15:40
    • Na hun 100 andere die wel voor een F1 team willen werken.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 16:01
    • Sorry hoor maar hij heeft toch gelijk? Wil je meer vakantiedagen en weekenden vrij dan kies je maar een baan waarin dat zo bepaald is.

      Of je kiest een raceklasse die minder races rijdt...

      Of je wordt huisman/huisvrouw als de bovenstaande alternatieven ook niks zijn...

      Het loon zou minder worden dan in F1, maar hé, je hebt wel meer tijd om dat mindere loon uit te geven ;)

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 16:04
    • @TylaHunter Helemaal mee ééns, laat die mensen die 23 te veel vinden maar solliciteren voor een baan als Leraar in NL, we hebben een groot te kort aan "goede" leerkrachten.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 18:17
    • Hoezo gek hij verplicht je niet bij hun te werken, er zijn genoeg banen waar een gezin er naast hebben eigenlijk onmogelijk is. Het is een vrije keuze zo’n baan te nemen. Hij heeft gewoon gelijk. Iets met “if you can stand the heat, stay out of the kitchen” er zijn genoeg engineers die dromen om bij een F1 team te werken en dat hun levenswerk is…

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 07:24
    • En leg je “het is geen indycar” uit!!!!

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 07:26
  • Van de oude stempel: werken verdoeme!

    • + 1
    • 9 okt 2021 - 15:45
  • Het is zoals Tost het zegt. Het is zoals het is en je kan het accepteren of iets anders gaan doen. Ik verwacht niet dat er nog meer dan 23 races komen. Of de budgetcap en het prijzengeld moeten flink omhoog zodat er meer personeel aangenomen kan worden.

    • + 0
    • 9 okt 2021 - 17:48

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 20 jan 1956 (65)
  • Geb. plaats Trins, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar