user icon

F1 Medical Car-team ontbreekt door corona

  • Gepubliceerd op 07 okt 2021 13:32
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Corona heeft weer toegeslagen in de Formule 1-wereld. Dit keer is er geen coureur besmet geraakt maar een ander vitaal tweetal. Het is namelijk zo dat zowel de bestuurder als de dokter van de medical car positief hebben getest op corona en daardoor het Turkse weekend moeten missen.

De Formule 1 moet het dit weekend dus stellen zonder Alan van der Merwe en dokter Ian Roberts. Het duo kreeg wereldwijde bekendheid nadat ze vorig jaar in Bahrein kordaat ingrepen bij de vuurbal-crash van Romain Grosjean. Het gerespecteerde duo moet nu een weekend missen, meldt RaceFans.

Van der Merwe en Roberts worden dit weekend vervangen door hun Formule E collega's. Formule E's safety car-bestuurder Bruno Correia zal de wagen besturen en de medische honneurs worden waargenomen door dokter Bruno Franceschini. In de safety car blijft alles hetzelfde, Bernd Mayländer is gewoon aanwezig. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Gewoon Jos en Lewis zijn vader dan maar.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 13:33
  • Numnum

    Posts: 3.252

    Ik ben wel reuze benieuwd hoe zij exact aan deze besmetting zijn gekomen.
    Een mooi meetpunt?

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 14:56
    • een positieve test wil niet altijd zeggen besmetting. die PCR tests zijn niet te vertrouwen. Als zelfs de maker van die test dit al begin 2020 heeft aangegeven.....

      • + 1
      • 7 okt 2021 - 15:01
    • Numnum

      Posts: 3.252

      Maar bij een positieve PCR wordt er neem ik aan toch meteen een contra gedaan?

      • + 1
      • 7 okt 2021 - 15:21
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Natuurlijk, daarom gebruiken ze die test natuurlijk ook in de hele wereld: omdat de resultaten zo onbetrouwbaar zijn.

      Dat er mensen zijn die die onzin echt geloven blijft me verbazen

      De PCR word overal gebruikt omdat het juist de meest accurate test is.

      • + 7
      • 7 okt 2021 - 15:55
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      en dat de maker zou gezegd hebben dat die test niet goed zou zijn voor covid is ook een volledig verdraaide quote waar, omdat dei zo vaak verteld word, ook al diverse factchecks op geweest zijn.

      • + 3
      • 7 okt 2021 - 15:58
    • Geprikt betekent niet altijd ingeënt. Wist je dat Pradero?

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 16:09
    • StevenQ De maken van de PCR test heeft gelijk aangegven niet te snappen waarom naar deze test werd gegrepen. Omdat de kans op false positives enorm is bij gebruik bij deze vorm van "virussen"

      En dat het over heel de wereld wordt gebruikt moet je dan toch aan het denken zetten. Mij wel begin 2020, zo'n iemand zegt echt niet " HEY, mensen... waarom gebruiken jullie massaal dit product als het niet accuraat is"....

      wat is zijn belang daarbij ?

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 16:14
    • StevenQ

      Posts: 7.173

      Nee, dat is al diverse keren gefactcheckt en dat is gewoon niet waar dat hij dat gezegd zou hebben.

      Het is gewoon de meest accurate test die ze hebben, daarom gebruikt de hele wereld het.

      • + 5
      • 7 okt 2021 - 16:48
    • OfficialPradero: Zoals Steven aangeeft is dit inderdaad onzin, wordt alleen door groepjes als viruswaanzin zo vaak verteld dat sommigen het zijn gaan geloven.

      Reuters heeft hier een fact-check artikel aan gewijd.

      www.reuters.com/ar(...)edition-redirect=in

      • + 3
      • 7 okt 2021 - 17:04
    • mario

      Posts: 8.859

      @Numnum: Jup! Bij een positieve test wordt je sowieso een tweede of een derde keer (bij dit soort organisaties) getest om een false positive uit te sluiten...

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 09:11
    • Numnum

      Posts: 3.252

      P'cies. En bovendien lijkt het me logisch dat deze twee heren er alles aan doen om een eventuele valse positief meteen te weerleggen.
      Die willen werken dit weekend!

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 13:25
  • “F1 Medical Car-team ontbreekt door corona.”

    Gewoon een trucje van de FIA om Max en Lewis veiliger te laten rijden...

    • + 1
    • 7 okt 2021 - 17:07
    • Wat de FIA allemaal wel niet verzint om de bull veiliger te krijgen....

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 22:19
  • meister

    Posts: 2.801

    Nee maar wat erg zeg.
    Ik hoop dat ze het goed maken, ik bid voor hun gezondheid en herstel en steun de nabestaande in deze moeilijke tijd in het gevecht tegen deze zeer dodelijke A-lijst ziekte.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 21:26
  • Dat ophemelen van die doktoren moet eens stoppen. Het was enkel en alleen Grosjean zelf die zich bevrijdde uit die brandende auto. De doktoren konden hem niet helpen door de hitte. Enige wat ze hebben gedaan is Grosjean aan de hand nemen en in de Medical car vervoeren.

    • + 0
    • 7 okt 2021 - 22:19
    • mario

      Posts: 8.859

      Moet ook iemand doen....

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 09:12

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar