user icon

Christian Horner maakt zich geen zorgen over gridstraf Verstappen

  • Gepubliceerd op 19 sep 2021 14:35
  • comments 18
  • Door: Martijn Arnoldus

De grote vraag voor de Russische Grand Prix van volgende week is: gaat Max Verstappen zijn vierde motor aanspreken van het seizoen en daarmee de wedstrijd achteraan aanvangen? Teambaas van Red Bull rept er nog geen woord over, maar kijkt wel alvast vooruit naar de wedstrijd in Sotsji. Volgens Horner wordt het een heel karwei om de Duitse succesformatie daar te verslaan.

"Het is een bolwerk van Mercedes geweest. Voor mij, Monza en Sochi heb ik ze in mijn hoofd als Mercedes-circuits aangemerkt, dus het wordt een uitdaging", zegt de Britse teambaas tegenover de officiële F1-website.

Verstappen wordt door een grid-penalty drie plekken naar achteren geworpen. Toch denkt Horner dat het geen grote impact heeft op het eindresultaat op zondag. "Op het Sochi Autodrom is het niet zo'n handicap vanwege de kracht van de slipstream naar bocht 1. Ik bekeek de resultaten van de Russische Grand Prix en in 2018 ging Max van de laatste naar de eerste voordat hij zijn pitstop moest maken. We waren daar vorig jaar tweede, maar het is een circuit waar we nog nooit hebben gewonnen... Ik kijk er naar uit en zie wel hoe ver we komen.''

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Tussen de regels door is te lezen dat Max wel degelijk in Sochi de nieuwe motor krijgt...

    • + 1
    • 19 sep 2021 - 15:02
    • mordor

      Posts: 1.295

      Dat denk ik ook. De vraag is of ze bij Lewis ook nog wat gaan sleutelen in ruil voor wat startposities

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 15:07
    • nr 76

      Posts: 2.297

      Ik denk zelfs dat zonder deze straf al een motorwissel in de planning stond voor Sochi. Komt qua timing goed uit, en hier is heel goed in te halen.

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 15:15
    • Snork

      Posts: 12.678

      Ik lees het ook zo Larry. Zou mooi zijn als Lewis ook wisselt in Sochi. Dan wordt het weer een leuk spektakel. Ik denk dat ze in Sochi de hekken alvast een beetje moeten versterken.

      • + 1
      • 19 sep 2021 - 15:18
    • Tussen de regels door is te lezen dat Horner eerst gaat bekijken hoe de verhoudingen liggen in VT 1 en VT2 en dan pas gaat beslissen of de nieuwe PU geplaatst gaat worden. ;-)
      Ze zouden hier normaal gesproken vanaf de 4e/5e plaats voor de overwinning kunnen vechten.

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 15:27
    • Tussen jouw regels door lees ik dat jij wel erg aan het speculeren bent @Pietje. En je weet dat dat niet echt zo mijn dingetje is... ;)

      • + 1
      • 19 sep 2021 - 17:45
    • ... En om dat te onderstrepen hierbij de voorlopige weersverwachting voor Sochi:

      Vrijdag 17 graden, half bewolkt, kans op een bui(tje). ⛅️🌤
      Zaterdag 22 graden en zonnig. ☀️
      Zondag 26 graden en zonnig. ☀️

      • + 0
      • 19 sep 2021 - 17:51
    • Larry..., speculeren is niet zo jouw dingetje schrijf je.., maar euh.., tussen de regels door lezen wel?
      (is ook speculeren, want er staat feitelijk nergens dat die motorwissel er aan komt, ondanks die wel logisch zou zijn)

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 09:20
    • joh

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 10:40
    • oke..., ik had beter moeten weten.. 1-0 voor jou..

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 13:52
  • Kampsie

    Posts: 380

    Tussen de regels door, lees ik dat er weer niks van Perez verwacht wordt.

    • + 1
    • 19 sep 2021 - 15:33
  • Snork

    Posts: 12.678

    Tussen de regels door lees ik dat een kip geen varken is. Maar ik heb dan ook een creatieve inslag vandaag.

    • + 2
    • 19 sep 2021 - 16:04
    • Kubica

      Posts: 4.247

      tussen de regels door lees ik nog steeds niet hoe een koe een haas vangt ...

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 09:36
    • tussen de regels door lees ik iets over een tang en een varken.

      • + 0
      • 20 sep 2021 - 14:56
  • Rimmer

    Posts: 8.811

    Tussen de regels door zie ik alleen maar witte vlakken?

    • + 1
    • 19 sep 2021 - 16:16
  • Doe maar effekes wisselen Hornertje...

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 17:04
  • En dan de race winnen
    Voor alles een 1ste keer

    • + 0
    • 19 sep 2021 - 20:37

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar