user icon

Mathias Lauda medestander van de stewards: "Fout lag bij Max"

  • Gepubliceerd op 14 sep 2021 17:32
  • comments 45
  • Door: Bob Plaizier

Zondag besloten de stewards in Monza dat Max Verstappen de schuldige was van zijn clash met Lewis Hamilton. Echter zagen velen het ietsje anders. De term 'racing incident' viel regelmatig. Oftewel veel kenners vinden dat er geen schuldige aan te wijzen is.

Echter is er ook een kenner die het wel eens is met de beslissing. Mathias Lauda (de zoon van) legt bij het Oostenrijkse ServusTV uit wat zijn opinie is: "Voor mij is het duidelijk. De fout ligt bij Max. Het had duidelijk moeten zijn voor hem: Lewis liet hem daar geen ruimte. Max reed ook achter Lewis toen hij het deed."

Toch is het volgens Lauda niet allemaal zo zwart/wit: "Max had het niet gepland. Het ging allemaal heel erg snel. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Het was sowieso een interessant punt in de race. De twee coureurs gaven elkaar geen centimeter ruimte."

Lauda denkt overigens niet dat Verstappen of Hamilton de race anders zou hebben gewonnen. Toen de twee elkaar van de baan reden waren ze immers nog niet echt begonnen met hun jacht op het olijke McLaren duo.  Lauda denkt dat de uitslag dan niet geheel anders was: "Zelfs als het incident niet had plaats gevonden had Ricciardo gewoon de race gewonnen. Hij was echt extreem snel."

Reacties (45)

Login om te reageren
  • Sinds wanneer mag "Mathias" daar iets over zeggen............

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 17:35
    • Zolang het een Mathias betreft en geen Messias, dan leg ik de uitspraken gewoon naast me neer... ;-)

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 17:43
    • Cicero

      Posts: 905

      Net zoals wij dat mogen. Het heeft ook net zoveel waarde. Niets dus

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 18:29
    • Stitch

      Posts: 5.424

      Lauda, waar heb ik die naam toch meer gehoord? Ach ja, bij Mercedes.

      • + 3
      • 14 sep 2021 - 19:07
    • Lauda? Lauda? Lauda? Mmmm Nee sorry, die naam zegt me echt he-le-maal niks.

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 19:13
    • Hansnah

      Posts: 312

      Niet, is de zoon van = Mercedes = gekleurd
      Ik vroeg me af; Wie heißt dem Sohn von Niki Lauda 🤪

      • + 1
      • 14 sep 2021 - 20:45
  • Gevaarlijke uitspraak....

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 17:36
  • Krijgen we morgen nog de mening van de neef van Fangio en zusje van Max ? dan weet ik alvast dat ik moet wegblijven

    • + 4
    • 14 sep 2021 - 17:43
    • @Maximum. De neef van Fangio heeft niks met de F1 en is een succesvol balletdanser.
      De nicht van Fangio echter had de crash voorspeld en haar temperamentvolle ogen beginnen te fonkelen als je de GP’s van Mexico en Saudi Arabië noemt...

      Max zusje is er rete trots op dat Max’ sluwe plannetje super geslaagd is...

      • + 2
      • 14 sep 2021 - 17:58
    • @Larry

      Lol !

      Mijn reactie was trouwens op t hele gebeuren tussen Lewis en Max zelf en alle meningen eromheen en niet zo zeer op het beheer .

      Verder moet ik wel een compliment maken dat er heel veel en ook goede artikelen de laatste tijd verschijnen, dit is wel eens heel anders anders geweest een tijd terug .

      Het mag ook worden gezegd als t goed is .

      • + 2
      • 14 sep 2021 - 18:16
  • VES

    Posts: 1.170

    Ik ben wel benieuwd wat Viviane Senna er van vind ?

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 17:53
  • StevenQ

    Posts: 7.139

    Dus de zoon van een voormalig Mercedes kopstuk vind dat?

    hoe verrassend

    • + 5
    • 14 sep 2021 - 17:55
    • We zullen het nooit weten maar de authentieke Niki Lauda had het misschien wel als een puur race-incident afgedaan...

      En dan was zoontjelief hier niet aan het woord gekomen.

      • + 1
      • 14 sep 2021 - 18:02
    • Arran

      Posts: 1.162

      Ik heb ook een bekende coureur in mijn familie, en draag ook zijn achternaam, maar niemand vraagt mij naar mijn mening, terwijl ik toch heel actief ben op F1 fora..

      Raar hoor.. :P

      • + 1
      • 14 sep 2021 - 18:35
    • MWHT

      Posts: 499

      Arran; Wat is jouw mening dan? ; )

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 19:34
    • Steven,

      Zo kunnen we iedereen wel koppelen.

      De zoon van Niki, Niki is een voor voormalig kopstuk van Mercedes. Dat kopstuk was zeer betrokken met Jaguar F1. Jaguar F1 is later overgenomen door Red Bull. Het zegt dus heel veel dat Matias, die dus blijkbaar nauwe banden heeft met Red Bull de schuld bij zijn eigen renstal neer lijkt te leggen!

      • + 1
      • 14 sep 2021 - 20:02
    • Hoe simpel kan je denken, zo dus.

      • + 1
      • 14 sep 2021 - 20:45
    • Kun

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 20:45
    • Beetle

      Posts: 1.574

      Net zo verrassend als jij het vind dat Max geen blaam treft?

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 11:55
    • StevenQ

      Posts: 7.139

      @BR Racing


      Je moet ook niet te ingewikkeld denken over zaken die heel simpel zijn

      Het is ook niet alsof Mathias Lauda zijn mening gevraagd is omdat hij zelf zo'n succesvolle coureur was.

      @Beetle

      Al zou Lewis vol gas op Max ingereden zijn zou jij het nog de schuld van Max vinden

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 17:50
  • VES

    Posts: 1.170

    En Freddie Hunt ???

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 17:55
  • Wie 🙃

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 18:07
  • OneRace

    Posts: 506

    Ik ben ook heel benieuwd naar wat het neefje van Sir Hamilton erover te zeggen heeft.
    Lewis had genoeg negatiefs te zeggen over de prinsessenjurk van het menneke, dus graag zijn mening over het verrassende beeld op z’n netvlies, waarin ome Lewis onderop door Max genageld werd… ;-)))

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 18:30
    • Lewis heeft na tijd gevraagd of ie ok was en daarmee was de kous af.

      • + 0
      • 14 sep 2021 - 19:28
  • en wat zal Susie Wolff er van vinden? ooit een zeer gewaardeerd analist bij Channel 4.

    • + 0
    • 14 sep 2021 - 19:26
  • Wie tegenwind geeft, wordt hier steevast en standaard belachelijk gemaakt, ondergewaardeerd of afgedaan als een kneusje. Maxfans zijn trouw, vastberaden, loyaal maar ook compleet onbetrouwbaar. Al geef ik toe dat Mathias Lauda nog niet meteen een referentie of autoriteit is in F1.

    • + 1
    • 14 sep 2021 - 19:59
  • Maarrrrr wat vind de zoon van Tom Coronel hiervan? Of istie al aan het woord geweest?

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 00:10
    • SennaS

      Posts: 25

      Aaah Coronel niet zo klieren

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 00:21
    • Die moet zijn mond houden zolang zijn vader praat en die leutert aan één stuk door, dus...

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 00:42
    • SennaS

      Posts: 25

      haha

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 11:28
  • Kubica

    Posts: 4.202

    Lauda is natuurlijk ook erg onbevooroordeeld als zoon van de wijlen adviseur van Mercedes ....

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 09:38
  • Kubica

    Posts: 4.202

    PS wat vindt Kelly Piquet ervan ? ;)

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 09:41
  • Nomar

    Posts: 176

    Mathias Lauda, zoon van. En waar was die ookal weer adviseur van? No need to say more.

    Mercedes propaganda.

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 10:19
    • Lees mijn reactie hierboven, als je namelijk zo redeneert kan niemand meer iets zeggen

      • + 1
      • 15 sep 2021 - 10:43
    • Nomar

      Posts: 176

      @Erik FW34

      Zo mag jij het zien, ik zie het anders en vind het een beetje stinken. Mijn mening zelf is dat ze beiden fout zaten, je kan die chicane niet nemen als je allebei niet meewerkt.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 13:55
    • Over het incident heb ik dezelfde mening.

      Maar laatste dagen is lijkt niemand die maar iets een met Mercedes te maken heeft niks meer te mogen zeggen omdat hij misschien in de verste verte iets met Mercedes te maken zou kunnen hebben. En dat is wat jij in je eerste reactie ook doet 😉

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 17:09

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar