user icon

Seidl trots: "We wisten dat we een goede auto hadden"

  • Gepubliceerd op 12 sep 2021 19:21
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

In de schaduw van het Hamilton-Verstappen incident kende McLaren een droommiddag. Daniel Ricciardo pakte de overwinning voor Lando Norris. Uiteraard waren ze bij het historisch team dolblij.

McLaren-teambaas Andreas Seidl was vol van vreugde na de race. Tegenover Sky Sports sprak hij zich uit: "Ten eerste wil ik zeggen dat ik trots ben op elk lid van het team, hier en op de fabriek. Ook op de collega's van Mercedes en Lando en Daniel."

Seidl wist wat het team te doen stond: "We wisten dat er vandaag veel druk op stond omdat we wisten dat we een goede auto hadden en dat als we vooraan bleven bij de start dat we dan de kans hadden voor iets groots." En dat gebeurde, de ploeg uit Woking wist voor het eerst sinds tijden een één-twee finish te pakken. 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • PRS

    Posts: 142

    Goed om te zien dat Mclaren gewoon mee doet voor de prijzen!

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 19:23
  • Joeppp

    Posts: 4.657

    Ik vond de 1-2 van Mclaren verre van in de schaduw van Hamiton Verstappen. 1 Mcaleren hield een Mercedes achter zich en 1 een RedBull en later nog een keer. Uiteindelijk gaat het om het kampioenschap maar dit weekend draaide toch echt om Mclaren. Het is ze volledig gegund en eindelijk hebben ze dit weekend een weekend waar alles op zijn plaats valt.

    • + 4
    • 12 sep 2021 - 19:32
    • Kevin

      Posts: 5.003

      Wat het mooi maakt is dat het ze gelukt is op eigen kracht. Zonder geluk, zoals we normaal zien als er een AM, AT of Alpine wint. Tijdens de kwalificatie waren ze al snel, en slechts honderdsten verwijderd van Max zijn tijd. Tijdens de sprint hebben ze hun uitgangspositie nog eens verstevigd. En vandaag hielden ze de competitie onder enorme druk achter zich. Ook als Max zijn stop goed was gegaan vandaag, was hij achter Daniel uitgekomen. En als Daniel zo foutloos was blijven rijden als in de eerste 23 ronden vandaag en de sprint gisteren, was de kans klein dat Max er voorbij was gekomen. Dat maakt de overwinning nóg mooier. Ze hebben het echt op eigen kracht gedaan.

      • + 3
      • 12 sep 2021 - 21:33
    • Of Lewis en/of Max er wel of niet voorbij waren gekomen zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar verder eens met je reactie @Kevin.

      Gefeliciteerd alle McLaren, Ricciardo en Norris fans!

      Na Verstappen gun ik het onder andere ‘for old times sake’ Daniël het meest.

      Hoop dat de Aussie zijn niveau kan volhouden in de resterende races.
      Dat maakt de strijd op de derde plaats in de strijd om de constructeurstitel een stuk interessanter.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 23:29
  • Mette

    Posts: 623

    Hopelijk nog meer van zulke resultaten. Op eigen kracht een 1 2 winnen. Te lang geleden dat er alleen een ander team wint als MB of RB zonder omstandigheden. Ja Max en Lewis rijden elkaar eraf maar toen reden de McLarens al voor ze en hadden al gepit.

    • + 4
    • 12 sep 2021 - 19:36
  • Prachtig van Mclaren. Al lopen ze stevig uit op Ferrari. Maar dat is het spel natuurlijk; de beste zijn. Niks op aan te merken...

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 20:11
  • Op het moment dat Lewis en Max naast elkaar reden... reden de Mclarens al 1-2... ik durf m wel aan. Mclaren heeft deze zege zelf opgeëist... niet als cadeau gekregen.

    Dus nee niks schaduw... dit was het zonlicht van de GP

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 20:12
  • Is de GP na de crash van Max en Lewis nog gewoon verder gegaan dan? Iemand?

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 20:48
  • NicoS

    Posts: 12.972

    Kan raar lopen, vorige race was het nog huilen met de pet op, deze race valt alles op z’n plek.
    Zeer verdiend, pakken lekker veel punten op Ferrari in monza. Dat zal toch wel een beetje zeer doen bij de rode brigade….

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 20:55
    • Als Ferrarist doet dat zeer, ja. Als liefhebber van legendarische teams ben ik bijzonder opgetogen over dit Mclaren-moment. Ze komen van ver. Net zoals Ferrari zijn ze geen ééndagsvliegen en slagen zij erin om keer op keer weer die 'drive' te vinden. Ik vind het prachtig, die veerkracht... Nu Williams nog.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 23:36
  • Politik

    Posts: 7.027

    Ik heb vandaag de hele race grotendeels moeten missen helaas, omdat ik de hele week in de Ardennen aan een mtb tocht deelneem.

    Ergens in Luxemburg op m'n smartphone de start gekeken en af en toe een stukje van de race.

    Maar men, wat ben ik trots op Mclaren! Deze 1-2 hebben ze volledig zelf bewerkstelligd, ook zonder de crash tussen Lewis en Max, was de kans op dit resultaat groot geweest.

    Dit jaar zijn ze er opnieuw in geslaagd, om een stapje richting RB en Mercedes te zetten en eerlijk is eerlijk, Monza is ook een circuit dat ze goed ligt. Seidl beschouw ik als één van de belangrijkste pijlers van de wederopstanding van Mclaren

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 20:58
  • mordor

    Posts: 1.260

    Mooie verdiende 1_2

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 21:15
  • MLTG

    Posts: 574

    Het is van een kant te hopen dat MB en RB gewoon dit jaar door gaan en volgend jaar de plank misslaan en er weer eens wat andere teams zich wat vaker vooraan kunnen melden. De RB/MB dominantie heeft nu lang genoeg geduurt. Hopelijk is deze 1 2 een voorproefje voor wat successen van de andere teams volgend jaar

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 22:09
    • De vete tussen die twee geraakt wat uitgemolken, inderdaad. De platen blijven hangen, we zitten nog steeds in hetzelfde schuitje en verandering van spis doet eten. Mijn droom-protagonisten voor volgend jaar: Ferrari (uiteraard), Williams en Mclaren kort gevolgd door Alpine en Sauber. En van al de rest kan ik niet echt wakker liggen.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 23:42
  • Goede auto? Door alle richtlijnen zijn er al jaren geen goede auto's, daarom is er een DRS en zijn er zo weinig echte inhaalakties. Hopelijk wordt het komend seizoen beter

    • + 0
    • 13 sep 2021 - 00:36

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar