user icon

Daniel Ricciardo door het dolle na winst op Monza: "Dit zag niemand aankomen"

  • Gepubliceerd op 12 sep 2021 16:31
  • comments 17
  • Door: Arjan Hoefakker

Daniel Ricciardo is door het dolle heen na zijn eerste overwinning voor McLaren. De Australiër kende een slechte eerste seizoenshelft, maar wint vandaag in een één-twee voor McLaren. De grote smile is niet van het gezicht van Ricciardo te beitelen. "Vrijdag voelde ik al dat er iets aan zat te komen", zegt de McLaren-coureur direct na de race tegen David Coulthard

 

 

Ricciardo zegt direct na de race: "Mag ik vloeken? Ik wil vloeken. Het werd de hoogste tijd. Het ging gisteren al goed, en ondanks dat wij een goede start hadden is dat nooit een garantie dat wij het de hele race zouden uithouden. Om letterlijk te leiden van af start tot finish, ik denk dat echt helemaal niemand dat zag aankomen. Er voelde vrijdag op een of andere manier al dat er mooie dingen aan zaten te komen."

 

 

De Australiër gaat zijn 'shoey' weer uitvoeren op het podium, belooft hij. En zulks gebeurt ook. Zak Brown gaat mee naar het podium en de Australiër gaat ervoor zitten. Daar komt de 'shoey' van Daniel Ricciardo: Hij slokt alle moederende wijn uit zijn schoen in grote slokken op. Ook McLaren-teambaas Brown moet eraan geloven, al lijkt de Amerikaan op slimme wijze de boel niet door te slikken. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Schitterend, echt mooi

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 16:37
  • F1FAN76

    Posts: 663

    Klasse gedaan!

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 16:40
  • Knap voor McLaren het is ze gegund 👊

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 16:40
  • Ricci on top of Hamilton and Max, wie had dat gedacht? ;)

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 16:42
  • YES YES YES!! Het lange wachten eindelijk beloond! En dan meteen een 1-2!!

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 16:50
  • Schitterend, hoewel telkens onder druk nooit in de problemen en kunnen controleren. De sleutel lag bij de geweldige start, ook zonder de crash van Max zat de winst erin. Daarna de één twee binnenhalen alsof nooit tevoren. Klasse!

    • + 2
    • 12 sep 2021 - 16:54
    • JV fan

      Posts: 2.130

      daar is iedereen het over eens, verdiende winnaar, Max had denk ik nooit de aanval echt kunnen inzetten denk ik (pace van beiden voor 1ste stop + outlap van Ricciardo die behoorlijk snel was

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 21:49
  • Als Mclaren fan had ik hier niet op durven hopen... ik hoopte op een dubbele podium... maar een 1-2 na Brazilië 2012... poh wat mooi dit

    • + 2
    • 12 sep 2021 - 17:01
    • marcio

      Posts: 2.742

      Gefeliciteerd man! Hopelijk weten ze deze lijn door te trekken naar volgende seizoen. Geniet van deze overwinning.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 17:19
  • Gave race.. dat spuitwater heeft weer een zweetluchje.. 😛

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 17:03
  • nr 76

    Posts: 2.148

    Prachtige overwinning voor mcLaren dit! Een solide basis op de zaterdag gelegd, en beter had het niet kunnen gaan op de zondag!

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 17:16
  • Waauww wat een dag voor ons zeg. Ik heb letterlijk een traantje weggeveegd.

    2010 de laatste 1-2 waauw, wat komen we van ver.

    Lekker genieten deze avond en die p3 pakken op het einde.

    • + 3
    • 12 sep 2021 - 17:26
  • Prachtig podium met Ricciardo en Lando op één en twee!
    Het is ze van harte gegund! Mooi afsluiting van deze race.

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 17:43
  • Bij de start gewonnen deze race.. En met een hoge topsnelheid niet in te halen door Red Bull en zelfs Mercedes..

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 17:49
  • NicoS

    Posts: 12.972

    Gaaf voor Ricciardo, na een moeilijk begin van het seizoen is dit een mooie opsteker. Zeer verdiend, ook Norris reed een geweldige wedstrijd.

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 18:24
  • PokeBowl

    Posts: 74

    Hell f*ck yeah Danny Ricc !! Lekker gewerkt pik :-)

    • + 1
    • 12 sep 2021 - 18:38
  • meister

    Posts: 2.772

    Maar zou Alonso ook blij zijn of...

    • + 0
    • 13 sep 2021 - 04:35

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar