user icon

Pierre Gasly gefrustreerd tot op het bot: "Met mij gaat het niet goed"

  • Gepubliceerd op 11 sep 2021 20:35
  • comments 11
  • Door: Arjan Hoefakker

Pierre Gasly kan zijn ongenoegen niet verhullen achter zijn mondkapje. De Fransman kijkt met gefronste wenkbrauwen als hij F1.com te woord staat na zijn crash tijdens de sprintrace op Monza. 

De AlphaTauri vloog op hoge snelheid uit de Curva Grande nadat hij zijn voorvleugel beschadigde na een tikje tegen de McLaren voor hem in de eerste chicane. 

Op de vraag "Hoe gaat het met jou", antwoordt de boos kijkende Fransman: "Met mij gaat het niet goed, fysiek ben ik OK, maar ik ben teleurgesteld. Wij hadden een geweldige start, ik kon Lando en Lewis inhalen, maar helaas was er contact met Daniel waardoor ik mijn voorvleugel beschadigde en recht de muur in vloog. omdat mijn voorvleugel onder de auto schoot." 

De nog altijd nors kijkende Gasly krabt aan zijn achterhoofd als hij vooruitblikt op een moeilijke hoofdrace op zondag. 

"Ik denk dat we het hele weekend al snel zijn en dat is het positieve. Aan de andere kant heb ik vandaag niet veel inhaalacties gezien. Lewis had nogal moeite om Lando in te halen. Er waren wat andere auto's die moeite leken te hebben om in te halen, dus dat zag er niet gemakkelijk uit. We weten dus dat het een moeilijke race gaat worden, maar uiteindelijk moeten we een manier zien om hiervan te herstellen en morgen punten te scoren." 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Eigen schuld. Ff van het gas af

    • + 1
    • 11 sep 2021 - 21:05
    • Inderdaad.
      Als het te krap wordt, moet je het soms niet forceren ;) ;)

      Valt mij wel op dat hij, beetje een negatief, een 'bekkie' krijgt.

      • + 0
      • 11 sep 2021 - 21:20
    • Hij geeft ook niemand anders de schuld toch?
      Vertelt gewoon eerlijk hoe het gegaan is.

      • + 3
      • 12 sep 2021 - 00:32
    • StevenQ

      Posts: 7.150

      Ik vroeg me ook af waarom hij de Curva Grande zo snel door probeerde te komen terwijl toch duidelijk te zien was dat die vleugel over de grond sleepte, die vonkenregen moet hij toch gezien hebben?

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 10:06
    • Dat is correct en tevens juist.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 11:10
  • Snork

    Posts: 12.522

    Zuur voor Gasly, hij zat goed voor in het veld. Maar dit is niemand aan te rekenen, behalve Gasly. Doordat Ricciardo even in moest houden, reed Gasly tegen hem aan. En de rest is history.

    • + 0
    • 11 sep 2021 - 21:29
    • Kan iedereen gebeuren, en zeker op Monza. Pierre zijn teleurstelling is volkomen logisch, want die zag hier zijn 2e F1 overwinning in het putje verdwijnen ;)

      • + 0
      • 11 sep 2021 - 21:35
    • Toch had hij na dat tikkie nog wat rustiger kunnen gaan rijden, die voorvleugel hing goed genoeg los, om dat te zien en dan is voluit door jakkeren niet het handigste. Als hij gas geminderd had was het waarschijnlijk geen uitvalbeurt geworden.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 01:52
    • @Louter ......, dan had hij evengoed een nieuwe vleugel moeten halen en had hij ook vandaag aan het eind van de grid gestaan. Wat betreft de budgetcap was het idd wel beter geweest.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 09:32
  • snailer

    Posts: 5.796

    Ik heb toch iets om naar uit te kijken. Volgens mij starten Gasly en Bottas achteraan.
    Laat maar zien, Gasly. Versla Bottas. Als je dat morgen laat zien, dan bewijs je wederom dat je erg goed bent.

    (Die vleugen???? was wel je eigen fout hoor)

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 10:31
  • MaxRaw

    Posts: 281

    Gasly is geweldig gegroeid terug bij AT, maar dit was echt een domme actie om zo hard door te gaan met een gebroken voorvleugel, hieruit blijkt dat de keuze om Gasly niet door te laten gaan RedBull juist is.
    Het is echt een probleem voor RedBull aan het worden dat ze geen echt goede 2e rijder hebben, ik had als RB alles op alles gezet om Norris los te weken, of zelfs Alonso.
    Checo is een leuke rijder maar mist iets.

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 13:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 264
  • Podiums 3
  • Grand Prix 145
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar