user icon

Yuki Tsunoda blij met contractverlenging: "Het is een fantastische kans voor mij"

  • Gepubliceerd op 07 sep 2021 14:03
  • comments 31
  • Door: Bob Plaizier

De kogel is door de kerk: Yuki Tsunoda mag door bij AlphaTauri. Vanzelfsprekend is de jonge Japanner daar heel erg blij mee. Pierre Gasly blijft zijn teamgenoot.

In een persverklaring van het team spreekt de Japanner zich uit over zijn contractverlening: "Ik ben erg blij dat ik bij AlphaTauri blijf voor een tweede seizoen. Het is een fantastische kans voor mij en ik ben het team zeer dankbaar dat ik door mag gaan en hier mag groeien in de Formule 1."

Tsunoda heeft aankomend jaar weer Pierre Gasly als teamgenoot. Ook daar is de Japanner heel erg blij mee: "Ik heb een hele goeie band met Pierre. Ik al veel van hem geleerd dit jaar en zijn ervaringen helpen mij bij het ontwikkelingen van mijn eigen vaardigheden, dus het is super dat ik mijn Formule 1-avontuur met hem mag vervolgen." 

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Yupieieieieie, ik nieuw contlact! kogel dool kelk!

    • + 4
    • 7 sep 2021 - 14:04
    • En ik mag eindelijk gloeien!

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 14:09
    • Leonhart

      Posts: 284

      Flauw hoor....

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 14:22
    • ok dan, nou, tss, pfff

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 14:35
    • Wat voor frauw?

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 15:15
    • Waarom flauw LeonhaLt..?

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 15:34
    • Leonhart

      Posts: 284

      @Stijg: het benadrukken dat bepaalde Aziaten sommige letters niet goed kunnen uitspreken alleen omdat die klank niet voorkomt in hun eigen taal, het is te stereotyperend en eigenlijk beledigend.

      Ik krijg die ook nog wel eens naar mijn hoofd vanwege mijn Aziatische uiterlijk terwijl ik gewoon in Nederland geboren ben en hier op school zit. Dus dit komt een beetje dichtbij huis, dus sorry als ik er wat van zeg. In het Japans komt "Reonhato" eigenlijk het dichtstbij de uitspraak.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 17:51
    • 4mula1

      Posts: 308

      Het is inderdaat heel erg flauw om mensen om wat dan ook belachelijk te maken, daarmee toon je enkel je zwakke karakter.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 18:48
    • Kom op helen, dit is humol.
      Humol met 'n glote l.
      Om te lachen zeg maal.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 23:37
    • @clemenza Als @ouw het humor vindt, kan je de kwaliteit van je achterhaalde humor wel inschatten.

      • + 1
      • 8 sep 2021 - 00:37
    • @Recars,
      ik blijf gewoon iedere dag een zooi flauwe grappen hier neerplempen, zelfs bij de hele slechte zijn er toch altijd wel 1 of 2 die het leuk vinden,
      het is als schieten met hagel ;)

      • + 2
      • 8 sep 2021 - 09:56
    • En ik blijf Pete gewoon plusjes geven.

      Humor is belangrijk voor sjagerijnige mensen.

      • + 1
      • 8 sep 2021 - 10:28
    • 4mula1

      Posts: 308

      Natuurlijk, humor hoort er bij, mits het humor is natuurlijk.

      • + 0
      • 8 sep 2021 - 11:18
    • Vroeger, toen ik nog 'n klein jong sjagerijntje was , zeiden ze: je hebt twee soorten humor, platte en VPRO humor.

      De platte, das de beste.

      • + 0
      • 8 sep 2021 - 14:04
  • Jokertje

    Posts: 434

    Even leek het er op dat de F1 net even een stapje te hoog was voor Tsunoda.
    Hij moet alleen nog even zijn emoties wat beter onder controle krijgen en dan gaat het best wel goed komen met deze jongeling.
    Of het ook echt daadwerkelijk een echte topper gaat worden kan alleen de tijd ons leren.
    Daar nu al een oordeel over geven laat ik dan ook liever aan de zelfbenoemde kenners over.

    • + 2
    • 7 sep 2021 - 14:20
    • een echte topper gaat het niet worden, dat kun je na afgelopen jaar gerust vaststellen.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 15:19
    • dit jaar bedoel ik. Afgelopen is het nog lang niet.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 15:21
    • 4mula1

      Posts: 308

      Knap hoor hupholland dat jij dat al kan beoordelen na amper een half seizoen.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 18:42
    • Hij valt mij ernstig tegen.......veels te veel fouten. Hij moet eens leren rustig op te bouwen en snel te zijn als het nodig is.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 21:27
  • Leonhart

    Posts: 284

    Blij voor Tsunoda, maar hij zal langzamerhand toch wat meer consistentie en snelheid moeten tonen anders ben ik bang dat Marko en vrienden hem alsnog halverwege volgend jaar de laan uit sturen.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 14:22
    • Laten we niet vergeten dat hij ook nog heel jong is he. Ik bedoel Schumacher crasht eigenlijk wel net zo vaak.

      Ik denk dat de autos van volgend jaar ook makkelijker zijn voor nieuwkomers/ minder ervaren rijders.

      Mocht hij volgend jaar nog steeds tegenvallen in de zin constant in Q1 eruit... dan zie ik hem halverwege het jaar eruit vliegen voor Lawson of Hauger.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 14:42
    • jarka

      Posts: 1.485

      Ik begrijp dat je wat terug moet doen voor Honda maar het blijft zonde voor het team resultaat, ik denk dat Albon veel dichter bij Gasly zou zitten.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 15:07
    • Leonhart

      Posts: 284

      @Tyla, ik denk dat wij allemaal weten dat het RB junioren programma niet bekendstaat om het geven van veel kansen; presteren of wieberen.

      Maar ik weet ook wel dat de Haas rijders veel brokken maken, maar daarvan heb ik minder het idee dat ze hard ingrijpen, Grosjean en Magnussen hebben genoeg brokken gemaakt zonder (echt zichtbare) consequenties.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 17:36
    • Haas moet maar eens een rijdbare auto bouwen. Gasly bewijst dat AT dat wel kan.

      • + 1
      • 8 sep 2021 - 00:38
  • Numnum

    Posts: 3.128

    't Is me wel een mannetje hoor :)
    Ben benieuwd wanneer ie weer iets te kort door de spreekwoordelijke bocht sjeest.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 15:57
  • Na de eerste race waren we er nog van overtuigd dat Yuki het helemaal zou gaan maken dit seizoen maar vanaf het moment dat hij in Imola crashte is het gewoon zeer teleurstellend geweest allemaal.
    Hij heeft geluk dat ie (zak)japanner is..anders was ie de laan uit gestuurd...en terecht.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 16:38
    • F1FAN76

      Posts: 663

      Eens. Dat ze Albon er niet in zetten ipv Yuki snap ik helemaal niets van. Zal toch nog wel een soort van druk van Honda achter zitten. Kan me niet voorstellen dat Marko onder de indruk is van die jongen.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 16:42
    • Hij zit bij de deal met Honda dat heeft Cees vd Grind gemeld in rtlgp,

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 19:59
    • Die Kees toch weer hé...
      Het brein van de F1.

      En wat vond Allard ervan?
      Of had hij nog last van z’n kater?

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 23:56
  • Godverdomme wat vet voor Yuki de vluyki!!!

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 19:45
    • 4mula1

      Posts: 308

      Humor? Nou nee, eerder een goed braakmiddel.

      • + 1
      • 8 sep 2021 - 11:20

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar