user icon

Daniel Ricciardo vond de Belgische Grand Prix ook te gevaarlijk

  • Gepubliceerd op 30 aug 2021 15:15
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

De Belgische Grand Prix was gister een historische gebeurtenis. De race was een grote teleurstelling voor zowel fans als coureurs. Het was het te gevaarlijk om te racen werd na afloop wel duidelijk.

Daniel Ricciardo werd als vierde geklasseerd en ook de Australiër was niet geheel te spreken over de omstandigheden. In gesprek met The Independent ging de McLaren-coureur in op de omstanders die vonden dat er geracet moest worden: "Het is een andere manier van denken. Ik was er niet toen het normaal was dat er doden vielen in de sport. Ik weet zeker dat het moeilijk te accepteren was maar omdat het zo vaak gebeurde was het de verwachting. "

De goedlachse Ricciardo geeft duidelijk aan dat racen echt niet goed zou zijn geweest: "We houden van het risico maar wanneer het aankomt op leven en dood is het het niet meer waard." Zijn teamgenoot Lando Norris crashte een dag eerder al keihard op het natte Spa en in het voorprogramma waren er ook flinke klappers. 

De McLaren-coureur is zich bewust van de gevaren: "We doen nog steeds aan een gevaarlijke sport en we balanceren op het randje van gevaar. Maar er is gevaar en je bent soms onveilig." Kijkend naar de reacties van de coureurs naar afloop kun je wel stellen dat iedereen het eens was over de omstandigheden op de baan. Het is hopen dat de Nederlandse Grand Prix aankomend weekend wel een spektakelstuk zal worden.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • ach hou toch eens op. Al die meningen van de coureurs. Te gevaarlijk, ik zie niks, boehoehoe.
    Ik vond het allemaal wel meevallen. En wie kan het nou beter beoordelen. Jongens die niks anders kunnen dan een F1 wagen besturen? Of een fan die de sport al jaren volgt en die thuis vanaf de bank met een biertje in de hand het perfecte overzicht over de hele situatie heeft..
    Juist! ;)

    • + 3
    • 30 aug 2021 - 15:22
    • Aadfanaat

      Posts: 777

      Nu voel ik me dus genaaid, want er kon dus gewoon prima gereden worden.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 15:27
    • OneRace

      Posts: 506

      Juist! ;-))

      GTA style autorijden, en dan na elke crash gewoon uitstappen en een nieuwe auto onder je kont. Je hebt tóch genoeg levens in een spel!!! Heerlijk makkelijk hoor dat racen in een stoeltje thuis…

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 15:29
    • sailor

      Posts: 10.753

      Ja juist , of het te gevaarlijk is moeten ze de volgende keer gewoon vragen aan de mensen die op zondag languit op de bank liggen voor de tv met een pot bier en zakje pinda´s

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 15:44
    • het was een zak Nibbits, maar verder spot on @Sailor!

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 15:50
    • sailor

      Posts: 10.753

      Nibbits , zijn dat die gekleurde trouwringen?
      Deed je die ook altijd om je vingers ?

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 15:56
    • sterker nog, m'n vroegere vriendinnetje zo'n mooie Nibbit ring gegeven, maar toen ze ondankbaar deed maar snel van haar vinger gesnokt, lekker zelf opgegeten, en haar gedumpt uiteraard. Wat dacht ze wel..

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 16:07
    • Ik zet in elk geval tegen volgende race, een wisser op mijn tv scherm om beter overzicht te hebben.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 16:11
    • sailor

      Posts: 10.753

      "zo'n mooie Nibbit ring:"

      hahaha geweldig

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 16:14
  • het zijn gewoon een stelletje geitenwollensokkenbrijers geworden op een paar na. ´te gevaarlijk´ Man schei uit. Beetje regen. Waarom hebben ze eigenlijk die regenbanden? om voor jan l*l achter een safetycar te rijden?

    En ik zie dat vaker de laatste jaren, zelfs als er maar 1 druppeltje valt beginnen ze achter die taxi. vroegah was het gewoon starten, Droog of niet droog. Beetje jammer dit.

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 15:22
    • https://images-cdn.9gag.com/photo/ad5y6oZ_700b.jpg

      • + 4
      • 30 aug 2021 - 15:37
    • Hehehehe. Haal er 30 kilo vanaf en het komt in de buurt :p

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 16:00
    • @RogerZzz, Lol! dat zou een perfecte wedstrijdleider voor de f1 zijn, weg met die Masi!

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 16:13
    • MWHT

      Posts: 499

      inderdaad! Zonder witte lakens is het geen racen! stelletje mietjes!!
      De man die op de bank ligt wil spektakel!! Bied dan spektakel!!!
      (sarcasme!)

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 16:28
    • MWHT

      Posts: 499

      Rogerzzzz; Weet niet hoe je aan mijn Secondlove profielfoto bent gekomen maar zou het op prijs stellen als je hem niet voor dit soort doeleinden zou willen gebruiken!!
      Alvast bedankt...

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 16:41
    • Snork

      Posts: 12.405

      RogerZzz, en bedankt. Nu heb ik geen honger meer.

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 17:53
  • DE 20 beste rijders ter wereld in de koningsklasse van de autosport? Lammenielache ....



    Zo ...

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 17:25
    • *zet een filmpje op* ... Isle Of Man TT Races ... De ECHTE jongens!!!



      Zo ...

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 17:28
    • Lijkt me moeilijk om jou niet aan het lachen te krijgen @Benelux.
      Jij bent toch het lachebekje van het forum... ;)



      Zo...
      Voilà...
      ‘t Is eruit...

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 22:49
    • Gadverdamme Perky, nu lig ik weer in een deuk.. 🤣🤣



      💤🅾

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 11:58
  • Zegt degene waar een trucje werd uitgehaald met het gaspedaal om door te kunnen rijden....

    Makkelijk om te zeggen, terwijl ik niet eens zo'n kar uit de pit zou kunnen krijgen (in elk geval niet heel) ;)

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 18:45
  • De Porsche cup ‘s was net zo nat , tja …. Betere coureurs misschien ?.? 🤪 in autos die nu ook niet bepaald makkelijk te rijden zijn in dit soort omstandigheden

    • + 0
    • 31 aug 2021 - 11:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar