user icon

Ralf Schumacher denkt het zeker te weten: "Ik neem aan dat Russell in de Mercedes zit in 2022"

  • Gepubliceerd op 26 aug 2021 10:34
  • comments 18
  • Door: Arjan Hoefakker

Volgens Ralf Schumacher is het aannemelijk dat George Russell volgend jaar in de tweede Mercedes rijdt naast Lewis Hamilton. De Duitse voormalige Williams en Toyota-coureur kan het zich niet voorstellen dat Valtteri Bottas ook volgend jaar tegen een stuurtje aankijkt met daarop een ster. 

"Ik ga er zeker van uit dat Russell volgend jaar in de Mercedes zal zitten", vertelt Schumacher aan Sport1. "Al het andere zou voor de toekomst volkomen onbegrijpelijk zijn. Lewis is 36, dus over twee of drie jaar heeft hij zijn beste tijd wel gehad. Mercedes moet zich voorbereiden op de tijd na Lewis, en Max Verstappen is dan niet langer een probleem voor hen."

Bottas liet afgelopen weekend weten dat Hamilton hem "direct" heeft verteld dat het liefst zou zien dat de 31-jarige Fin ook volgend seizoen nog naast hem racet bij het sterrenteam. Ralf Schumacher is echter van mening dat juist George Russell Hamilton het juiste duwtje in de rug zal geven. 

"Russell zal meer druk uitoefenen op Lewis. Wat hij vorig jaar in Bahrein deed, was ongelooflijk. George paste niet eens in de auto vanwege zijn lengte, maar hij zou hebben gewonnen als het team geen fout zou hebben gemaakt tijdens die pitstop. Dat was een grote prestatie van hem. Lewis weet dat ook en dat is dan ook de reden dat hij zo snel terug kwam voor Abu Dhabi." 

Hamilton miste vorig jaar een race vanwege zijn covidbesmetting. Hij keek één race van de zijlijn toe en zag hoe Russell op een haar na de race wist te winnen in zijn Mercedes. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • "Mercedes moet zich voorbereiden op de tijd na Lewis, en Max Verstappen is dan niet langer een probleem voor hen."
    Euh? Want? Max stopt dan ook met racen? Of Max gaat dan naar Haas?

    • + 1
    • 26 aug 2021 - 10:35
    • Ja, als het me echt zou boeien wat Ralf S. ergens van vindt, zou ik ook graag willen weten wat hij daarmee bedoelt. Het is nu wel een zeer vage opmerking.

      • + 1
      • 26 aug 2021 - 12:47
    • Verstappen gaat naar Mercedes samen met Russell.

      • + 1
      • 26 aug 2021 - 12:53
  • JeroenF1

    Posts: 476

    Denk hij het of weet hij het zeker? Beide tegelijk kan niet namelijk ;)

    • + 0
    • 26 aug 2021 - 10:42
    • "Ik neem aan dat ik het zeker weet" aldus Ralf.
      Met zo'n titel begin ik niet eens aan het verhaal.

      • + 4
      • 26 aug 2021 - 10:58
    • Volgens de geruchten wordt er dit weekend aangekondigd dat:
      - Kimi met pensioen gaat
      - Bottas Kimi vervangt bij Alfa
      - Russel naast Lewis in de Merc komt te rijden
      - Hulkenberg Williams gaat versterken

      Nico Hulkenberg schijnt halsoverdekop naar Spa te zijn gevlogen voor deze bekendmaking

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 12:53
  • Ik op mijn leeftijd mag veel dingen vergeten, maar ik weet zeker dat ik dit eerder gelezen heb.

    Of zal Ralf vergeten zijn dattie dit al 'n keer eerder gemeld heeft.

    Ja, dat zal het zijn.

    • + 1
    • 26 aug 2021 - 10:49
  • De bron die ik volg zegt zegt dat Russel naar Mercedes gaat. Ze wachten alleen met de bekentmaking tot Bottas een zitje heeft voor 2022. Echter, verlopen de onderhandelingen met Bottas en Alfa Romeo nog niet erg soepel.

    • + 0
    • 26 aug 2021 - 11:35
    • Pitcrew

      Posts: 115

      @F1Fan1993, heet die bron toevallig Ralf?
      Want die weet het nog niet zeker denk ik. ☺️

      • + 1
      • 26 aug 2021 - 11:39
    • Ralf Inbar?

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 12:14
    • Beri

      Posts: 4.080

      Ik vraag me af waarom onderhandelingen stroef lopen..

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 13:13
    • Bij AR hebben ze geen ruimte meer in de koelkast voor Bottas zijn puddingbroodjes?

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 13:28
  • Beri

    Posts: 4.080

    Ik neem aan dat ik aan mag nemen dat Mercedes aanneemt dat Ralf aanneemt dat Russell volgend jaar plaats neemt in de Mercedes naast, mag ik aannemen, verdedigend wereldkampioen Lewis Hamilton.

    • + 2
    • 26 aug 2021 - 12:13
    • Jij mag alles aannemen wat je maar wilt @Beri, maar ondertussen heeft Wolff bekend gemaakt dat de bekendmaking van de tweede coureur voor 2022 nu misschien niet in september maar pas daarna kan plaatsvinden.
      Dat heeft met “de omstandigheden” te maken.

      Dat hoef je trouwens niet van mij aan te nemen, het staat op 3 6 5 .

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 12:42
    • Beri

      Posts: 4.080

      Het wordt lachwekkend..

      • + 1
      • 26 aug 2021 - 12:51
    • Kan zomaar zijn dat het gerucht dat @F1fan hierboven geplaatst heeft klopt.

      Uiteraard neem ik het nog niet voor een feit aan...

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 13:04
    • Beri

      Posts: 4.080

      Ik las het daar als eerste

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 13:22
  • Nee Ralf denk het niet
    Bottas 5.0

    • + 0
    • 26 aug 2021 - 22:54

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar