user icon

Van de Grint: "Houd de Ferrari's in de gaten op Spa"

  • Gepubliceerd op 24 aug 2021 15:22
  • comments 18
  • Door: Arjan Hoefakker

Voormalig F1-bandengenie Kees van de Grint zegt dat fans de prestaties van Ferrari dit weekend in Spa in de gaten moeten houden. De Nederlander, die namens Bridgestone vertrouweling was van Michael Schumacher tijdens het ultra-succesvolle tijdperk van Ferrari, denkt dat een motor-upgrade een belangrijk wapen zal zijn voor het in Maranello gevestigde team tijdens de Belgische GP.

Er bestaan inmiddels tegenstrijdige berichten over de krachtbron waarmee Ferrari aan de start zou verschijnen komend weekend in Spa. Later dit jaar verwacht het team sowieso upgrades waarmee het team stappen naar voren zal zetten op motorisch vlak. Hoe dan ook verwacht van de Grint dat Ferrari weliswaar goed zal presteren op Spa, maar een overwinning verwacht hij niet van het rode team op Spa-Francorchamps. 

"We moeten de woorden van Ferrari niet al te serieus nemen, maar ik weet zeker dat ze er in Spa zullen zijn", vertelde Van de Grint in RTL GP Slipstream. "Ik denk dat de baan al goed bij ze past, en bovendien gebruikt Pirelli dezelfde banden als in Boedapest, maar met een hogere druk. We zagen allemaal dat de Ferrari's daar sneller waren", aldus Van de Grint. 

Wat betreft de titelstrijd in 2021 zegt de man - die verantwoordelijk was voor het 'zwarte goud' onder de Ferrari van Michael Schumacher - dat Verstappen wel eens terug kan gaan slaan, nu Lewis Hamilton acht WK-punten uitgelopen is op de Limburger. 

Kees van de Grint zegt over de titelstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen: "Ik denk dat het nog niet klaar is. We gaan nog steeds een felle strijd zien tussen die twee. Perez en Bottas moeten nu ook helpen, dus dat soort steun moeten we verwachten. Het is zeker niet voorbij voor zowel Verstappen als Hamilton."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • "We moeten de woorden van Ferrari niet al te serieus nemen, maar ik weet zeker dat ze er in Spa zullen zijn", vertelde Van de Grint in RTL GP Slipstream.

    Hier is geen woord aan gelogen. 🤣

    • + 1
    • 24 aug 2021 - 15:46
    • Was duidelijk met een knipoog, en ook letterlijk waar als je het zo bekijkt.
      Maar het zou mij niet verbazen als Ze er dichtbij staan. Ferrari heeft immers al 2 poles gepakt dit jaar, en ze doen het altijd goed op Spa.
      En dan hoeft het maar een kleine maar effectieve update zijn en ze doen mee.. Niet voor p1, maar wel daarachter.

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 15:50
    • Ja @Pick, mooi dat dat is opgehelderd.

      Dacht al dat geruchten dat ze waren verhinderd voor Spa niet klopten, maar het blijft toch in je achterhoofd spelen hé...

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 15:51
  • Hé hé daarissie weer, ‘onze’ Keesie. Waar is Allard Keesie?

    “Het is zeker nog niet voorbij voor zowel Hamilton als Verstappen...”

    BRILJANT! Heb er meteen een tegeltje van gemaakt...

    • + 0
    • 24 aug 2021 - 15:47
    • je moet maar durven, nog niet halverwege het seizoen en een nagenoeg gelijke stand. Zelfs Mazepin is mathematisch gezien nog in de race, sowieso nog tot Monza.

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 17:50
  • iK wil wel een dealtje maken met de Ferrari fans: Vanaf nu elke race: Ferrari pakt de eerste plaats en Max wordt 2e elke race. jUllie blij en wij blij.

    Carlos en Perez laten we op die taxi´s los. Problem solved.

    Max kampioen en Ferrari 2e. deal?

    • + 0
    • 24 aug 2021 - 15:51
    • Beetle

      Posts: 1.590

      Deal? Nee, doe maar 1-2 tjes voor de scharlaken rode bolides. Mag Max steeds als derde aanschuiven. Volgorde van de 1-2 tjes maakt me eigenlijk niet zo veel uit...

      • + 2
      • 24 aug 2021 - 17:27
    • Compromis: 1-2'tjes voor Ferrari en Max toch nog kampioen.

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 21:41
    • .... en Mercedes de constructeurstitel!

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 21:43
  • We weten allemaal nog wat er in 2019 gebeurde.. Na de zomerstop waren ze toen ook opeens een stuk sneller.. Maar dat ging dus niet helemaal op een legale manier..

    • + 4
    • 24 aug 2021 - 16:39
    • Beetle

      Posts: 1.590

      RB is ook opeens een stuk sneller. Zelfde kabeltje?

      • + 2
      • 24 aug 2021 - 17:25
    • 'Niet helemaal legaal'? Dat is dan ook beetje wel legaal? Soit, blijf het gerust oprakelen vanaf iemand zich positief uitlaat over de Ferrari's. Wij gaan ondertussen verder.

      • + 0
      • 24 aug 2021 - 21:40
  • marcio

    Posts: 2.745

    "We moeten de woorden van Ferrari niet al te serieus nemen, maar ik weet zeker dat ze er in Spa zullen zijn", vertelde Van de Grint in RTL GP Slipstream.

    Tja, na zondag weten we wat deze woorden waard zijn.

    • + 1
    • 24 aug 2021 - 18:08
  • Nico31

    Posts: 137

    Na zondag weten we pas of het zo is, met die uitspraak kom je niet ver

    • + 0
    • 24 aug 2021 - 20:27
  • Miep,
    miep!

    • + 0
    • 24 aug 2021 - 20:51
  • Spa rood voor Charles en Carlos top 3 haalbaar denk ik

    • + 0
    • 24 aug 2021 - 23:10
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Was het maar waar maar met alle respect Kees, je ziet spoken.
    Ik hoop dat hij gelijk heeft en dat fer aansluiting vindt.
    En de open deur van het jaar: “Het is zeker niet voorbij voor zowel Verstappen als Hamilton."
    Ik had dit seizoen als afgeschreven omdat ik dacht dat het wk al beslist was maar ga nu weer volgen.

    • + 0
    • 25 aug 2021 - 00:22

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar