user icon

Opwinding en angst binnen Alpine over onzekere toekomst

  • Gepubliceerd op 20 aug 2021 16:18
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

De invoering van het kostenplafond in de Formule 1 heeft geen negatief effect gehad op het functioneren van Alpine, gezien de grootte van het team. Dat zegt uitvoerend directeur Marcin Budkowski. Over de onzekere toekomst in 2022 is er zowel opwinding als angst binnen het team, zegt hij. 

The Race citeert de woorden van Budkowski: "[Er is] opwinding omdat het technische team geniet van de uitdaging omdat het nieuw is en er is vrijheid. Hoewel de regels beperkt zijn, begin je van bijna een wit vel papier, dus het kan best spannend zijn. Het angstelement hangt samen met het feit dat we weten wat we doen, maar niet wat de anderen doen. Missen we dus een duidelijke richting of een maas in de wet? Gaan we de goede kant op?" 

Hij vervolgt: “Je werkt een beetje in het donker. We weten wat we doen, maar niet wat andere mensen doen, en dat zullen we pas in februari of begin maart volgend jaar ontdekken als alle auto's de baan op gaan. En dat is voor iedereen hetzelfde.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 12.405

    Geldt voor alle teams, dus volle focus op de eigen kennis en kunde om in 2022 een topwagen neer te zetten.
    Ik verwacht dat de marges bepaald worden door de kracht van de motoren, waar de balans tussen drag en downforce op afgestemd wordt. Hoe verkeerd dit kan vallen liet Ferrari vorig jaar zien met een auto die al ontworpen en grotendeels gebouwd was, toen de TD werd aangepast over de fuel flow. De motor deed toen een stap terug in 2019 met een auto die op meer vermogen ontworpen was.

    • + 0
    • 20 aug 2021 - 16:46
    • Toch hoop ik dat er een achterhoede team is die iets heeft gevonden waar de rest overheen heeft gekeken. Zou leuk zijn.

      • + 2
      • 20 aug 2021 - 16:56
    • Haas heeft die kans want ze zijn al veel langer bezig met de 2022 auto dan alle anderen.....hoop het voor ze.

      • + 1
      • 20 aug 2021 - 17:34
    • En zorgen dat je informanten bijtijds de vondsten van de andere teams aan je doorgeven @Snork...

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 18:06
  • “Angst is een slechte raadgever.”
    (Obelix, 70 na Chr.)

    • + 1
    • 20 aug 2021 - 18:10
    • 🐗


      Zo ...

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 18:36
    • Uitschelden is niet zo mijn dingetje @Benelux, maar als het jou oplucht...



      Voilà...

      • + 1
      • 20 aug 2021 - 19:01
    • Hey Perkinix, het was gewoon ter ere van Obelix hoor! Lekker zwijntje erbij.. Nix mis mee. Ikmoetnounix zit op dieet dus ik stuur wel een halfje naar jou.


      Zo ...

      • + 1
      • 20 aug 2021 - 19:44
    • Heb je er ook wat Vlaamse friet bij @Benelux?
      Zou lekker zijn.




      ‘t Is eruit...

      • + 1
      • 20 aug 2021 - 22:29
    • Snork

      Posts: 12.405

      Everzwijntje, lekkerrrr.

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 23:16
    • Oh @Benelux. Doe de helft van mijn half maar naar @Snork.
      Hij schijnt in Italië te zitten of te zwemmen momenteel.

      Kun je het wel waterdicht inpakken?



      Voilà...

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 23:33
    • Snork

      Posts: 12.405

      Ik ben zondag weer thuis. Ik leg ‘m daar wel op de Green Egg.
      Dank voor het delen Larry 👍

      • + 0
      • 20 aug 2021 - 23:34
    • Was die niet in de soep gevallen?

      • + 0
      • 21 aug 2021 - 21:41
  • JV fan

    Posts: 2.130

    En dat maakt het juist leuker, zo,n totaal nieuw reglement:) , je weet ongeveer wat de rangorde wordt, maar je kan er ook soms totaal naast zitten , (zoals 2008 naar 9 , in 2008 was Mclaren na Ferrari de beste auto , maar in 2009 was Mclaren in sommige races in de achterhoede te vinden.. (en was alleen Force India langzamer.

    • + 0
    • 21 aug 2021 - 09:06

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar