user icon

NS houdt vast aan mega-inzet richting Zandvoort tijdens GP-weekend

  • Gepubliceerd op 17 aug 2021 16:22
  • comments 22
  • Door: Arjan Hoefakker

Ondanks dat er duizenden bezoekers per dag minder naar Zandvoort zullen komen dan aanvankelijk werd gedacht, past de NS de dienstregeling niet aan. Dat maakt de vervoerder vandaag bekend.  

De NS laat tijdens het Grand Prix-weekend elke vijf minuten een trein aankomen in het kustdorp achter de glooiende duiden. Daar is nu kritiek op van Reizigersvereniging Rover. Zij trekken nu aan de rem, want zij vrezen dat er hierdoor in de rest van het land veel te korte treinen zullen zijn. De NS wordt door de belangenvereniging voor reizigers opgeroepen om de dames en heren in de rest van het land op de hoogte te brengen als er kortere treinen zullen rijden als gevolg van de grote inzet op het traject van en naar Zandvoort 

De NS verwacht echter dat het alsnog erg druk gaat zijn op de trajecten richting de kust, niet alleen vanwege de Grand Prix. Zandvoort en ook Bloemendaal aan Zee zullen per auto niet te bereiken zijn dat weekend. Een fiets meenemen in de trein mag ook niet op het traject Amsterdam en Zandvoort tijdens het raceweekend. 

De NS zet groots in op het F1-weekend. Zo zijn er extra laadpalen ingezet en komt er extra personeel dat via computersimulaties wordt getest. er zelfs cursussen met animaties waarmee het extra personeel moet leren hoe een en ander behoort te verlopen. Het extra personeel wordt ook getraind op hoe de mensenmassa's hun weg zullen vinden van en naar de treinen, met het oog op zo'n goed mogelijke doorstroming. Spoorbeheerder ProRail staat ook in de startblokken met extra storingsploegen, reservetreinen en een sleeplocomotief. 

De NS houdt  vol dat de gekozen bezetting onveranderd blijft, hoewel er ook op andere plaatsen drukte wordt verwacht, bijvoorbeeld in Rotterdam waar de Wereldhavendagen worden gehouden. Rover wil nu dat de NS ook andere reizigers goed informeert. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Mijn plan is: fiets in de auto meenemen, auto ergens gratis parkeren in gemeente Haarlem en daarna op mn gemakje door de duinen naar Zandvoort fietsen en einde vd dag weer terug.

    • + 0
    • 17 aug 2021 - 18:45
    • Auto in de fiets meenemen toch? Of in binnenzak.

      #SomeBullshit
      ;)

      • + 0
      • 17 aug 2021 - 18:49
    • NoBullShit, dit doe ik al jaren met Jumbo dagen, ADAC of de Masters. Fantastische oplossing, alleen laatste keer was het moeilijk om plekje te vinden. De locals hadden veel afgezet..

      • + 0
      • 17 aug 2021 - 21:30
    • Numnum

      Posts: 3.128

      En dat niet alleen, is nog een verdomd mooi stukje daar in die duinen.
      Toevallig twee weken geleden daar nog rondje gedaan vanaf Bloemendaal.

      • + 1
      • 17 aug 2021 - 22:16
    • Trek je een oranje t-shirt aan @Nobull?

      Dan ben je makkelijk herkenbaar en dan zal ik naar je zwaaien als je op tv bent...

      • + 1
      • 17 aug 2021 - 23:11
    • @Larry ik zal er over nadenken 😜

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 11:19
  • F1jos

    Posts: 923

    Morgen krijgen wij de bevestiging voor Zandvoort 🙏

    • + 0
    • 17 aug 2021 - 18:50
    • F1jos

      Posts: 923

      Hoera ik ben erbij.

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 12:20
  • Ik hoop dat voor iedereen die gaat, het hele weekend op rails gaat verlopen.

    • + 1
    • 17 aug 2021 - 20:27
    • Vrees dat heel Zandvoort ontspoort.

      • + 1
      • 17 aug 2021 - 21:31
    • F1jos

      Posts: 923

      RBR rijdt op rails.

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 12:22
  • Iedereen kan toch met een bootje maar de Wereldhavendagen in Rotterdam dus wat is het probleem?

    • + 0
    • 17 aug 2021 - 21:19
  • Oprecht heel leuk dat iedereen in dit schijtland altijd wel iets vind om op te janken. (Nu doe ik het ook)

    • + 0
    • 17 aug 2021 - 21:29
    • PRS

      Posts: 142

      Verklaar schijtland..

      • + 1
      • 17 aug 2021 - 22:21
    • M@X

      Posts: 804

      Waarschijnlijk op de plee gepost. Deze ook…

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 05:49
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Meteen een mooie oefening met maar 67%.
    Als dit dan faalt had het er naadje uitgezien bij 100%.
    Eek!

    • + 0
    • 17 aug 2021 - 22:17
  • Goed verhaal dit.
    Helemaal anders dan je eerdere beweringen.
    Leuk ook dat je het fatsoen hebt gehad om me te bedanken voor de juiste informatie voordat je mijn reacties hebt verwijderd en dit verhaal hebt veplaatst.
    Je hebt in ieder geval wél de moeite genomen om je vorige bericht te editten.

    • + 3
    • 17 aug 2021 - 23:12
  • De Corona express..allemaal instappen..woot woot!!!

    • + 0
    • 18 aug 2021 - 08:32
  • Snarf058

    Posts: 273

    Kakzooi, onze tickets voor zaterdag en zondag zijn geannuleerd. Huilen dit!

    • + 0
    • 18 aug 2021 - 12:13
    • Snarf058

      Posts: 273

      Maar goed mocht je wel gaan en nog geen overnachting hebben kunnen regelen. Kijk dan de komende dagen op al die websites want er zal nu behoorlijk wat geannuleerd worden.

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 12:32
    • En je eend is ook al verzopen @Snarf.
      Het houdt nooit op...

      Ben jij trouwens familie van @Snork en @Moppersmurf?
      En kun je ook door een waterkraan?

      • + 0
      • 18 aug 2021 - 16:20

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar