user icon

Max Verstappen blikt terug op eerste seizoenshelft: "Al met al goede seizoensstart"

  • Gepubliceerd op 09 aug 2021 07:33
  • comments 17
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen blikt op de website van zijn team Red Bull Racing terug op de eerste seizoenshelft van 2021. De Nederlander komt acht WK-punten tekort op Lewis Hamilton, met nog twaalf Grands Prix te gaan op de kalender van 2021. 

Tijdens de Hongaarse Grand Prix werd Verstappen uit de eerste bocht gekegeld. Ondanks dat vier auto's moesten opgeven na die eerste bocht, kon Verstappen zijn race vervolgen met een zwaar gehavende bolide. Zijn team omschreef het als 'een halve auto', toch wist Verstappen nog een belangrijk punt te vergaren. Na de diskwalificatie van Sebastian Vettel van de tweede plaats, steeg Verstappen naar de negende positie, toch liep Lewis Hamilton twee punten verder uit, omdat hij de tweede plaats van Vettel mocht overnemen. 

Max Verstappen vertelt: "Wij hebben de zomervakantie maar wij moeten druk blijven zetten, wij geven nooit op en wij blijven focussen op onszelf", aldus de Limburgse coureur na de Hongaarse Grand Prix. "Wij hebben twee heel ongelukkige races gehad, maar niets is verloren, het seizoen is nog heel erg lang." 

Na elf races gereden blikt Verstappen terug op zijn eerste seizoenshelft in 2021. "Al met al is het een goede seizoensstart geworden voor ons, wij waren echt heel erg snel. Wij moeten zorgen dat wij er ook aan het einde van het seizoen ook staan, want daar werken wij voor als een team. Laten we dus hopen dat dat dat lukt.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Zo'n goede start dat Mercedes het benauwd kreeg een zich ging verlagen tot lage streken!

    • + 8
    • 9 aug 2021 - 07:53
    • Verder alles goed met je??? OMG

      • + 3
      • 9 aug 2021 - 09:00
    • Welke streken? Kan er geen een opnoemen.

      • + 2
      • 9 aug 2021 - 09:12
    • Golf-GTI

      Posts: 521

      Welke streken? Tikkertje spelen in Copse, bowlen in Budapest.

      En veel mekkeren over bestaande test procedures....

      • + 6
      • 9 aug 2021 - 09:36
    • Snork

      Posts: 12.405

      Het lijkt wel Formule 1. De bengels.

      • + 2
      • 9 aug 2021 - 10:48
    • Jokertje

      Posts: 434

      Weer een prachtig voorbeeld van een stumper die het spelletje nog steeds niet begrijpt, vol wrok zit en niet door heeft dat hij zijn eigen sportbeleving aan het vergallen is.

      • + 4
      • 9 aug 2021 - 11:29
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Als... als Baku, Hangarije en Engeland...
    Als...

    • + 0
    • 9 aug 2021 - 09:52
  • Snork

    Posts: 12.405

    Voor Max te hopen dat de RB16B na de zomerstop goede updates krijgt. De W12 is ten opzichte van de RB16B sneller geworden. Of dat komt omdat de W12 sneller is geworden of omdat de RB16B een tandje langzamer gaat (geruchten rondom de Honda motor) of wellicht beiden, de voorsprong op snelheid is Red Bull kwijt.

    • + 2
    • 9 aug 2021 - 10:51
    • NicoS

      Posts: 12.969

      Geen idee eigenlijk, de laatste twee races de ware snelheid van de RBR niet kunnen zien…jij wel?

      • + 1
      • 9 aug 2021 - 12:56
    • Ik lees her en der dat Merc weer de favoriet is voor de titel en dat ze RBR voorbij zijn gegaan. Maar, wat NicoS ook al aangeeft, Max heeft de laatste twee races niet of nauwelijks de ware kracht van de RB kunnen laten zien. Ook het kwalificatieverschil van 0,4 sec tijdens de laatste GP was volgens eigen zeggen nogal geflatteerd. Bovendien had hij op Silverstone de Sprintrace easy gewonnen en had hij, zonder het akkefietje met Lewis, ook een zeer goede kans op een hoge klassering in de hoofdrace. Dus, ik wacht nog even met mijn conclusie en ben benieuwd naar de uitkomsten van de eerstvolgende races.

      • + 0
      • 9 aug 2021 - 13:44
    • Snork

      Posts: 12.405

      Het lijkt op basis van Hongarije, waar Mercedes snel was in de trainingen en Lewis redelijk overtuigend pole pakte, dat de W12 op uitgerekend een RBR gezind circuit erg sterk is.
      Ik ben benieuwd wat de verhoudingen zijn na de zomerstop.

      • + 0
      • 10 aug 2021 - 12:26
  • Jokertje

    Posts: 434

    Inderdaad het zag er allemaal mooi uit en menig succesfan dacht dat de titel al binnen was en schreeuwden ze dan ook al bijna van de daken.
    Dat sport altijd onvoorspelbaar is daar hadden ze met hun zeer beperkte kennis en inlevingsvermogen geen rekening gehouden.
    Nog even wachten dus en als de opmars van Mercedes doorzet kon het nog wel eens een spannende tweede helft worden.

    • + 4
    • 9 aug 2021 - 11:25
    • ff je andere accounts bedanken voor de plusjes he,stakker.....

      • + 6
      • 9 aug 2021 - 12:54
    • Mugello

      Posts: 598

      Sport altijd onvoorspelbaar? Heb je liggen slapen tijdens de korfbalwereldkampioenschappen? ;)

      • + 2
      • 9 aug 2021 - 18:43
  • FGRacing

    Posts: 106

    Waarom wordt er in vredesnaam niks ondernomen tegen het vreselijk zuigende gedrag van die joker. Wat vreselijk naar persoon is dat zeg

    • + 4
    • 9 aug 2021 - 13:10
    • MWHT

      Posts: 499

      Vrijheid van meningsuiting! en als we dat alleen aan mensen geven die verstandige dingen zouden zeggen dan zou het hier een stuk stiller zijn...

      joh, zie het als vermaak en neem het niet te serieus. Laat hem toch lekker, t is een vrije wereld en als hij zich met deze dagbesteding beter voelt; prima toch.
      Ik kan wel lachen om dat gezuig van hem.
      T is eigenlijk net als vroeger, een mismaakt mannetje met belletjes op zijn koppie die gek doet, en die dan een beetje uitlachen....precies de rol van een Jokertje.

      • + 5
      • 9 aug 2021 - 13:32
    • Jokertje

      Posts: 434

      Misschien moet je het probleem eerst eens bij jezelf gaan zoeken en daar ook oplossen, gaan janken bij anderen staat gelijk zo onvolwassen.
      Of verwacht je dat een ieder zijn teksten maar aan moet passen omdat anders meneer FGRacing zijn emoties wel eens niet onder controle kan houden, laat me toch niet lachen man.
      Op de fora van tegenwoordig gaat lang niet iedereen meer lief met elkaar om, wen er aan of hou het anders gewoon voor gezien.
      Er komen hier bakken met onzin voorbij waar je je aan zou kunnen ergeren, of je dat doet is nog altijd een keuze die jezelf maakt.
      Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent die zich heel snel op de kast laat jagen hier, er zijn er nog een paar met dat probleem.
      Zoals je ziet krijg ik er van die heerschappen regelmatig van langs en geloof het of niet maar daar kan ik alleen maar om lachen.
      Leven en laten leven is waar het bij mij vooral om gaat.

      • + 2
      • 9 aug 2021 - 18:15

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar