user icon

Ocon hoopt dat overwinning zijn droom op wereldtitel F1 vergroot

  • Gepubliceerd op 06 aug 2021 11:13
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Ocon hoopt dat zijn onverwachtse overwinning van de Hongaarse Grand Prix een belangrijke mijlpaal zal zijn op weg naar het vervullen van zijn droom om wereldkampioen te worden. De Fransman genoot voor het eerst van het Formule 1-succes in zijn 78e race, waarbij hij profiteerde van een chaotische start op een glad, beregend circuit waarin verschillende leidende kanshebbers in de top al in de eerste bocht crashten en de mogelijke overwinning voor hun ogen zagen verdwijnen.

Een strategiefout van Lewis Hamilton en Mercedes bij de herstart speelde ook in de kaarten van de Alpine-coureur toen hij vervolgens de gediskwalificeerde Sebastian Vettel en Hamilton van zich af wiste te houden nadat hij het overgrote deel van de 70 ronden aan de leiding had gereden.

Hoewel hij over het algemeen in het middenveld rondrijdt sinds hij in 2016 voor het eerst in de F1 debuteerde, koestert Ocon nog steeds de hoop dat hij zich kan vestigen tussen de groep jonge coureurs die het de rest van het huidige decennium zullen strijden om titels.

In een interview met The Gentleman's Journal zegt Ocon: “Mijn eerste reactie op die overwinning? Dat het gewoon een enorm bijzonder moment was. Zowel voor mij als voor mijn carrière. Het is mijn eerste overwinning in de Formule 1, wat het een klein deel van de droom maakt die ik heb. Omdat het mijn droom is om ooit wereldkampioen te worden en het winnen van races hoort daar natuurlijk bij. Ik heb er echt geen woorden voor om te vertellen hoe gelukkig ik ben."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Iets met een zwaluw. Alles zat mee voor hem net zoals Gasly in Monza.

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 11:24
    • Taures

      Posts: 1.149

      Eenmalig

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 12:28
    • Je weet het natuurlijk maar nooit. In Hongarije '06 won Button zijn eerste race, en door verschillende omstandigheden was hij 3 jaar later kampioen, terwijl hij op dat moment niet het allergrootste talent op de grid was.

      • + 1
      • 6 aug 2021 - 12:32
    • Kevin

      Posts: 5.022

      Als Alpine volgend jaar een geweldige auto heeft, doet Ocon gewoon mee voor de titel natuurlijk. Alles ligt open voor komend seizoen.

      Heikki won in 2008 ook de GP van Hongarije. “First of many” werd er gezegd. Het is bij die ene overwinning gebleven.

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 13:37
  • Goed gereden en heeft wat potentieel maar echte furore niet gezien zoals bij andere toppers die naar F1 kwamen.

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 11:40
    • Eens, eerder een subtopper denk ik. Echter, dromen en de lat hoog leggen mag altijd en moet je imo ook altijd doen. Als je geen hoge doelen stelt ga je ze sowieso ook nooit bereiken denk ik.

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 12:04
    • Echte furore was er echter wel in Brazilië toen hij zich wilde ontdubbelen op Max. Optimistische, onnodig maar wel moedig en gewaagd. De taferelen die daarop volgden, staan op het netvlies gebrand. F1 à la ancien regime!

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 12:31
    • Als iemand zich zo gemakkelijk van de weegschaal laat duwen wordt ie nooit WK. ;)

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 14:24
    • Inderdaad, een goede subtopper. Hooguit een outsider als zijn auto heel goed is. Kan winnen als de echte toppers uitvallen. Net als Gasly.

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 20:24
  • Taures

    Posts: 1.149

    Eerst maar kijken of er een constante progressie in zit, maar dromen mag.

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 12:25
  • Een droom heeft toch geen argumenten nodig? Ok, ik kwam voorlopig niet verder dan de kop.

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 12:28
    • Dat is de dag van wie je wist dat de droom zou komen...

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 14:23
    • erik1

      Posts: 255

      De kop is inderdaad tenenkrommend. Een soort rare contaminatie van 'kansen vergroten' en 'droom'...?

      • + 1
      • 6 aug 2021 - 15:06
  • Nico31

    Posts: 137

    Zou mooi zijn als hij zijn droom kan realiseren maar gok dat niet zal gebeuren, maar mogen nog zo overwinningen komen!

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 16:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 243
  • Podiums 4
  • Grand Prix 145
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar