user icon

Villeneuve ziet toekomst voor zichzelf: "Ik zou graag Niki Lauda of Helmut Marko willen zijn"

  • Gepubliceerd op 05 aug 2021 08:34
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Jacques Villeneuve is een bijzondere persoonlijkheid. Dat was hij al toen hij coureur was, maar ook tegenwoordig is hij altijd goed voor een mening. De Canadees sprak zich altijd uit over zijn theorieën en ideeën en dat zorgt nog regelmatig voor fronsende wenkbrauwen.

In de F1-paddock is men wel wat gewend, zeker qua pittige karakters. Mede daarom wordt Villeneuve voor televisiewerk gevraagd maar liever zou hij een prominentere rol hebben in de Formule 1, zo zegt hij in gesprek met Sky Italië.

Villeneuve: "Ik heb enorme bewondering voor Toto Wolff, net zoals ik altijd een grote waardering en bewondering heb gehad voor Flavio Briatore. Die waren beide vergelijkbaar qua karakter en in de dingen die ze deden. We hebben ook absoluut mensen in de sport nodig zoals Flavio."

"Ik zou zelf ook graag een prominentere rol willen hebben in de toekomst. Ik zie mezelf op een dag best doen wat Niki Lauda deed voor Mercedes. Ik zou die rol graag hebben binnen een team. Helmut Marko doet tegenwoordig hetzelfde voor Red Bull, dat past bij mij."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Qua geschreeuw en tegen de richting in praten zou hij er perfect passen.

    • + 0
    • 5 aug 2021 - 08:34
    • MWHT

      Posts: 499

      Mag hem wel, is vaak lekker dwars en lult nooit met de goegemeente mee. Interesseert hem ook weinig wat anderen ervan vinden, dus dat heeft hij wel gemeen met de innig gemiste Lauda.

      • + 1
      • 5 aug 2021 - 09:01
    • @MWHT Ik mag hem ook wel, zegt wat die denkt en heeft geen blad voor de mond.

      • + 1
      • 5 aug 2021 - 09:57
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.914

      @MWHT, met het verschil dat wat Lauda zei vaak hout sneed. Van dat betreft lijkt Villeneuve veel meer op blaaskaak Marko.

      • + 2
      • 5 aug 2021 - 12:33
    • Precies @Sun, wat dat betreft verschillen ze als dag en nacht.

      Sjakie is best wel vaak grappig maar mocht de schoenveters van Niki nog maar net vastmaken.

      • + 1
      • 5 aug 2021 - 15:49
  • Metzeler

    Posts: 135

    Ik vind wel dat dit soort functies wel nodig zijn enkel en alleen al om te voorkomen dat teamleiders ontsporen en tevens om het hart van de F1 te bewaken. Kijk maar eens naar Mercedes/Toto, voorheen vond ik het een team dat hun overwinningen verdiende en zij daarmee respect hebben afgedwongen. Maar vergelijk het eens met de huidige situatie. Ik denk niet dat Niki Lauda dit allemaal had toegestaan.
    Maar ik zie Villeneuve dit voorlopig nog niet doen.

    • + 1
    • 5 aug 2021 - 08:41
  • Nieuwe Mascotte bij een team? Zo zag of zie ik mijne heren Lauda of Helmut wel.
    Vandaag de dag, had vast Ross Brawn deze rol bij Ferrari kunnen bekleden.

    Wat dat betreft, Franz Tost is ook zo iemand dat niet verlegen is om zijn uitspraken. Recht doorzee en komt amper onzin uit. Deze man zou ik weleens in een Sky weekend willen horen. Jacques Villeneuve? Hoe close is hij nog met de F1? Gezien de namen dat hij noemt, twee stuks van Mercedes, geen idee of hij daar wel past.

    • + 0
    • 5 aug 2021 - 08:44
  • De dag dat Marko Welmut pensioneren komt natuurlijk steeds dichterbij, dus bij deze alvast een open sollicitatie 😎

    • + 0
    • 5 aug 2021 - 08:44
    • Bulldog

      Posts: 466

      Er ging toch ooit eens een gerucht dat Martin Brundel het over zou gaan nemen van Marko??

      • + 0
      • 5 aug 2021 - 09:36
  • Villeneuve ziet toekomst voor zichzelf: "Ik zou graag Niki Lauda of Helmut Marko willen zijn"

    Ik zou graag de jonge Ron Jeremy willen zijn.

    • + 1
    • 5 aug 2021 - 09:12
    • Ik zou Cate Blanchet wel willen zijn. Lijkt me heerlijk voor een dagje

      • + 1
      • 5 aug 2021 - 09:34
    • Ik zou mezelf weleens willen zijn :-0

      • + 0
      • 5 aug 2021 - 09:38
    • Ik zou graag een spaceshuttle willen zijn maar ik ben een vliegtuig.

      • + 0
      • 5 aug 2021 - 15:50
  • LuXe

    Posts: 17

    first you have to become austrian

    • + 0
    • 5 aug 2021 - 12:37
  • Sorry Sjakie, maar op die leeftijd zit je waarschijnlijk al in een inrichting voor moeilijk opvoedbare ouderen. ;)

    Gelukkig kun je dan nog steeds geinige berichtjes de ether insturen.

    • + 0
    • 5 aug 2021 - 15:55

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land CA
  • Geb. datum 9 apr 1971 (50)
  • Geb. plaats Saint-Jean-sur-Richelieu, Quebec, Canada, CA
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar