user icon

Esteban Ocon moet napraten bij FIA om fout geparkeerde bolide

  • Gepubliceerd op 01 aug 2021 18:30
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Esteban Ocon moet na zijn eerste overwinning in de F1 nog even napraten bij de FIA. De autosportbond heeft Ocon opgeroepen omdat hij de protocollen niet juist heeft opgevolgd na afloop van de race. Waarschijnlijk krijgt Ocon een waarschuwing, als bijvoorbeeld blijkt dat hij zijn auto niet helemaal op de juiste manier heeft geparkeerd na de race. 

Na de race verscheen de bolide van Ocon niet op de plaats waar de racewinnaar normaliter de auto parkeert,  achter het bordje met de '1' erop. 

Walk of fame

Ocon vergat tijdens zijn uitloopronde om de pitstraat in te rijden. In plaats daarvan reed hij langzaam over het rechte stuk van de Hungaroring, op zoek naar het bordje met de '1' erop. Toen hij verkeerd bleek te zitten, parkeerde hij zijn Alpine  op het rechte stuk. Ocon trok vervolgens een sprintje richting podium. 

De richtlijnen zouden kunnen leiden tot een waarschuwing, maar volgens sommige media zou zijn overwinning zelfs afgepakt kunnen worden. Ocon wordt uitgenodigd om uit te leggen wat er is gebeurd, daarna zal de FIA bekend maken wat de uitkomst is.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ja als ze hem die zegen nog afpakken. Dan zou de FIA zich belachelijk maken.

    • + 1
    • 1 aug 2021 - 18:46
    • Hoezo?
      Dan zou Hamilton er nog wat meer punten bij krijgen.
      Een 8-voudig Engels kampioen is voor de FIA nou eenmaal een must.
      Ocon en Vettel zouden gediskwakificeerd moeten worden en Max ook.

      • + 1
      • 1 aug 2021 - 19:07
    • mikerider

      Posts: 99

      Zowel vettel als Ocon geen straf wel een reprimande

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 19:41
  • RBH2019

    Posts: 3.715

    Tuurlijk, ze gaan z'n overwinning afpakken en Vettel z'n tweede plaats, want Hamilton heeft niet gewonnen. Het zou mij niet verbazen.

    • + 1
    • 1 aug 2021 - 18:47
  • Hamilton naar p2!

    • + 0
    • 1 aug 2021 - 18:48
  • deed Button dat ook niet ooit eens in Monaco? Overwinning afpakken lijkt me zeker geen optie. Vettel haalde de pitstraat ook niet.

    • + 1
    • 1 aug 2021 - 18:48
    • T_G60

      Posts: 88

      Deed Button het niet andersom? Parkeren in de pitstraat ipv op t rechte stuk?

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 18:49
    • Astfgl

      Posts: 236

      Dit inderdaad. Een overwinning afpakken vanwege verkeerd parkeren van de auto is nog nooit gebeurd. Als er niet genoeg brandstof over zou zijn in de tank dan was het een ander verhaal geweest. Dit wordt hooguit een financiële boete.

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 18:50
  • Haha, die jongen was terecht door het dolle heen. Ik zeg diskwalificeren die hap!

    • + 1
    • 1 aug 2021 - 18:48
    • Hamlap diskwalificeren? Ik ben voor!

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 18:56
    • Ik vond het ook overdreven die reacte.
      ''The French Fuck!''

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 19:09
  • mikerider

    Posts: 99

    En Vettel moet bij de FIA verschijnen voor het dragen van de regenboog kleding, zou zelfs naar eigen zeggen gediskwalificeerd kunnen worden, omdat er geen politieke statements gemaakt mogen worden tijdens het volkslied. Hopelijk loopt het beide met een sisser af, want als Hamilton zo alsnog zou winnen dan stop ik per direct met kijken. Maar daar ga ik uiteraard niet van uit.

    • + 1
    • 1 aug 2021 - 18:58
    • Vade

      Posts: 1.053

      Hij kant die kleurencombinatie toch ook gewoon mooi vinden zonder politiek statement :D Laat daar een rechter maar eens over buigen :D

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 19:35
    • mikerider

      Posts: 99

      Vettel, Sainz, Stroll en Bottas hebben allemaal een reprimande gekregen voor het niet voldoen aam de kledingvoorschriften

      • + 0
      • 1 aug 2021 - 19:48
  • Ja en Vettel met zijn regenboog gedoe. Hamilton terecht P1.

    • + 0
    • 1 aug 2021 - 19:10
  • Zal wel bij een reprimande blijven...

    • + 0
    • 1 aug 2021 - 20:00

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar