user icon

Zó zagen de Britse fans Max Verstappen hard crashen in Copse op Silverstone

  • Gepubliceerd op 20 jul 2021 13:08
  • comments 38
  • Door: Arjan Hoefakker

Hoe hard de zware crash van Max Verstappen er vanaf de tribunes bij Copse op Silverstone eruit zag, valt te zien in de onderstaande video. Een fan heeft de klapper gefilmd vanaf de de tribunes. De beelden op het youtube-kanaal van Rob Fisher maken indruk omdat de enorme impact van het ongeval vanuit deze hoek extra duidelijk wordt. 

 

 

Max Verstappen heeft volgens Helmut Marko alleen last van zijn nek, zo vertelt de Red Bull-adviseur bij RTL Deutschland. 

Na het ongeval onderging Verstappen een medische check die zo'n dertig minuten duurde, vertelde teambaas Christian Horner tijdens de Britse Grand Prix op zondag. Max Verstappen werd naar het ziekenhuis in Coventry gebracht waar hij tot zondagavond laat was. Verstappen verbleef daarna samen met vader Jos in een hotel waar zij samen de nacht doorbrachten. 

Verstappen bedankt fans en is weer thuis

Verstappen bedankte zijn fans voor de vele beterschapswensen en leuke berichten, zo meldde Verstappen via de sociale media. 

Zojuist meldde de Limburger dat het goed is om weer thuis te zijn. Max Verstappen plaatse deze foto en tekst op zijn Twitter-account: 

 

 

 

De volgende Grand Prix is over ruim anderhalve week op de Hungaroring. Verstappen zal gebrand zijn om dan het gevecht weer aan te gaan met Lewis Hamilton, na de winst van Hamilton op Silverstone.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Tja Gp today en andere platformen gaan momenteel door het dak door de gebeurtenissen van het afgelopen weekend , daar waar het in de weken ervoor een beetje in elkaar gesust was en minder leek te worden .

    • + 1
    • 20 jul 2021 - 13:16
  • 51G? Nou, misschien vallen die G-krachten gewoon wel mee in een F1 bolide. Hij komt er fris voor. Ik lees trouwens iets in de blik van zijn ogen: "rustig fans, rustig, ik pak hem terug on track... . Laat de tenten voor het straatfeestje maar staan!".

    • + 0
    • 20 jul 2021 - 13:20
    • Elke normale Henkie met zijn sjekkie had wel even out gegaan hoor, misschien zelfs dodelijk, Maar deze jongens zijn getraind.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 13:23
    • Het was enigszins sarcastisch bedoeld.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 13:28
    • 51G is 51G

      Dat is dus 51 keer je lichaamsgewicht wat je op je donder krijgt .

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 13:31
    • F312

      Posts: 851

      Als ik zijn ogen zie dan ben ik er niet gerust op.
      Ik hoop dat ik ongelijk heb.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 13:35
    • Je moet hem ook niet op zijn blauwe ogen geloven. Dan kijkt tie je met de nek aan.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 13:48
    • Als ik in zijn ogen kijk heeft hij de Hoorn voor de 51e keer op de haak gegooid toen Lewis hem probeerde te bellen.

      Verder zie ik in zijn ogen dat hij zo meteen een patatje oorlog(!) gaat eten en daarna in een videogame van Hamilton Hongaarse goulash gaat maken.

      Aan zijn schouders zie ik dat die stevig genoeg zijn om de WK-bokaal de lucht in te steken.

      En aan zijn kin zie ik dat z’n scheerapparaat nog steeds kapot is.

      • + 3
      • 20 jul 2021 - 13:50
    • En hier in Nederland doen ze moeilijk over 5G.

      • + 2
      • 20 jul 2021 - 13:59
    • JPfx

      Posts: 68

      Zonder Hans-systeem had hij deze zijdelings impact nooit overleeft. Hoe sterk het de nek ook getraind is, dan was het knak geweest. De dood van Senna heeft Verstappen zijn leven hier gered.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 15:48
    • Vergeet de verhoogde cockpitrand niet.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 16:31
    • RBH1

      Posts: 558

      www.youtube.com/watch?v=QtDPQQQWP_M

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 19:04
    • @JPfx, Senna stierf doordat zijn halsslagader door een afgebroken stuurstang werd doorboord.
      Daar had HANS , HALO of wat dan ook niet tegen geholpen.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 19:07
  • Crankshaft

    Posts: 21

    Wel sportief van die Britten om te klappen voor Max!!

    • + 4
    • 20 jul 2021 - 13:22
    • Slechte supporters die Britten, boegeroep naar Lewis en juichen en klappen voor Max toen hij uit de wagen stapten...slechte supporters toch? Of toch niet.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 13:32
  • Alleen wat last van zijn nek ? Nou als je de teamradio hoorde meteen na de crash dan klonk Verstappen toch echt behoorlijk slecht.
    Blijkbaar herstelt 'ie snel.
    Wel redelijk respectvol van het publiek. Je ziet mensen toch behoorlijk schrikken, en zijn ook stil aan het eind als radio met de stewards over de speakers te horen was.

    • + 0
    • 20 jul 2021 - 13:22
    • Als jij net valt van je fiets, klink je ook niet zo fris als twee dagen later wanneer je er met wat blauwe plekken vanaf komt. De eerste slag kan even de lucht uit je longen halen, zal bij Verstappen niet anders zijn.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 14:01
    • Vade

      Posts: 881

      Het geluid op de teamradio lijkt op het geluid als je even out bent geweest en bijkomt. Ook niet gek met 51g. Dus denk dat hij even buiten bewustzijn is geweest.

      • + 0
      • 21 jul 2021 - 09:09
  • Beelden van Stephen Bentley op youtube nog duidelijker. Sorry geen rechtstreekse link...

    • + 1
    • 20 jul 2021 - 13:26
    • @Thanx @Redcar, filmpje gezien.

      Heftige impact!
      Dat had mijn nekkie niet overleefd.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 14:08
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Hier posten ook een paar figuren opmerkingen over Max fans en dan wordt er denigrerend over de oranjecamping gesproken. Wat schorum is hebben we afgelopen weekend gezien. Engelse fans zijn gewoon tuig van de richel. Wat mij betreft mogen ze de kanaaltunnel ook opblazen dan zijn tenminste weer een echt eiland. :)

    • + 1
    • 20 jul 2021 - 13:27
    • Niet naar de video gekeken? Of het geluid afgezet?

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 13:33
    • Joeppp

      Posts: 4.491

      Huh, ik vind juist dat iedereen uitermate sportief is in dit filmpje. Sterker nog ik denk dat de meeste fans van wie dan ook hele normale mensen zijn waar niks slechts in zit. Je hebt er alleen altijd een paar idioten tussen en die krijgen de meeste aandacht.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 13:40
    • MWHT

      Posts: 109

      ehhh, hoor toch echt geen massaal gejuich toen Verstappen van de baan ging....

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 13:50
    • Hier en daar een idioot, maar algemeen stilte en zelfs gejuich omdat ie ongedeerd uit de auto komt. Zie hier echt niet zoveel mis mee hoor.

      • + 3
      • 20 jul 2021 - 14:01
    • De Engelse supporters die er bovenop zaten waren duidelijk geschrokken en maakten zich zorgen om Max.

      Het gejuich om zijn crash en uitvallen zal meer langs andere delen van de baan te horen zijn geweest.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 14:14
    • Socurious

      Posts: 46

      Ik kan helaas niet met geluid kijken op dit moment.
      maar ik zie na de crash (moment dat de camera de auto's weer gaat volgen) toch echt "fans" fist pumping en erg blij dat hij er af ligt.
      pas daarna zie je dat ze er toch wel erg van zijn geschroken :/

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 14:17
    • Tuurlijk is de eerste reactie gejuich, dat gebeurt nou eenmaal bij een volle tribune supporters. Wat denk je dat er gebeurt als Lewis over een paar maanden in volle vaart zijn Benz opvouwt in de Tarzan bocht, denk je dat het dan angstvallig stil blijft?
      Nadat ze getuige waren van de impact begonnen ze pas met klappen en juichen toen Max op eigen kracht uit de wagen kwam, en dat is dan wel weer mooi toch?

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 14:52
    • gronkspike

      Posts: 46

      Het is maar net wat je wilt zien. Ja er zijn wat "fans" die gejuicht hebben maar het merendeel is ff doodstil. Tot ze Max zien bewegen en zelf uit zien stappen, dan klappen ze. Dat is wat er feitelijk gebeurd.
      Maar ja, als je met een andere bril er naar kijkt en ziet wat je wil zien dan zie je ze juichen omdat Max er uit ligt. Het is maar wat je wilt zien. Het beeld wat sommigen hier schetsen is dat de Britse fans staan te juichen omdat Max er uit ligt. NL "fans" staan om het hardst te juichen als een tegenstander van Max er uit vliegt met als voorbeeld de crash van Vettel in Hockenheim in 2018. Ik denk niet dat de NL "fans" zoals de Britten hier zouden reageren als dit met Hamilton op Zandvoort zou gebeuren..

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 15:02
    • Snarf058

      Posts: 242

      Verschilt per filmpje. Filmpje wat meer vanaf rechts (en ook hier) als de camera naar links gaat zie en hoor je fans juichen als Max eraf gaat en de bandenstapel in vliegt. Gelukkig hier wel duidelijk te zien dat de meeste toeschouwers vooral stil waren en klapten toen Max eruit kwam.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 15:03
    • mordor

      Posts: 1.213

      ??? volgens mij klappen ze gewoon voor hem. Het zijn geen hooligans

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 15:39
    • jd2000

      Posts: 4.954

      Nee, Ouw-sjagerijn, ik wat erbij.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 16:56
    • delange

      Posts: 1.561

      Volgens mij ben je scheel en heb je last van enorm oorsmeer.

      • + 1
      • 20 jul 2021 - 21:01
  • Vraag me wel af als dit toevallig dit seizoen nog zou gebeuren tussen Hamilton en Verstappen en er komt een dnf voor Hamilton hoe ze dit dan gaan beoordelen.

    • + 0
    • 20 jul 2021 - 14:19
    • Precies hetzelfde.
      Mensen verschillen niet zoveel. Als er iemand afvliegt is de eerste reactie juigen totdat de impact van een crash duidelijk wordt en gelukkig dit keer goed afloopt.

      Er zitten er altijd wel een aantal tussen die zelfs als een coureur echt gewond is nog juichen. Maar dat zijn er gelukkig maar weinig (of ik ben te naïef)

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 14:28
    • Bedoel meer of Verstappen er dan ook met een 10sec penalty vanaf komt of gaan ze dan plots denken dat het wel bewust is. En wel met zware straffen komen.

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 15:25
    • Dat zou kunnen. Alhoewel ik dst nu niet meer verwacht. Een paar jaar geleden wel. Ook denk ik dat de internet verontwaardiging groter zou zijn geweest

      • + 0
      • 20 jul 2021 - 15:57
  • Eens kijken of de Engelse Britten ook na Abu Dhabi nog kunnen juichen...

    • + 0
    • 20 jul 2021 - 15:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar