user icon

Ricciardo is 'blij' na zijn eerste top vijf van dit seizoen

  • Gepubliceerd op 19 jul 2021 08:39
  • comments 9
  • Door: Martijn Arnoldus

Daniel Ricciardo kan terug kijken op een geslaagde Grand Prix van Groot-Brittannië. De Australiër pakte voor het eerst in de McLaren een topvijfklassering.

Ricciardo was dit seizoen al een aantal keer dichtbij een plekje bij de beste vijf, maar kwam driemaal een plekje tekort. Op Silverstone was het eindelijk raak en de 31-jarige was na afloop dan ook zeer goed gemutst. "Blij! Blij met mijn eerste top vijf van het jaar. Het duurde even, maar beter laat dan nooit."

In het begin van de Grand Prix probeerde Ricciardo aan te haken bij de voorste vier, maar kwam snelheid tekort om ze bij te benen. In de tweede stint moest de McLaren-coureur op P5 alle zeilen bijzetten om Ferrari-coureir Carlos Sainz van het lijf te houden, die door een mislukte pitstop achter Ricciardo terecht kwam.

"Hij pakte me snel terug en ik was klaar om te verdedigen. Maar met de snelheid die hij had..., was hij duidelijk de favoriet. Ik gaf alles om te verdedigen en dat hielp mij om mij beter te voelen in de wagen."

Ricciardo is blij met de punten en hoopt op meer van dit soort uitslagen. "Ik heb een van dit soort resultaten op een rij nodig. Constantheid. Ik weet dat meer snelheid er inzit, maar het was over het algemeen een goed weekend. Als ik in Hongarije ook een sterk weekend heb, dan weet ik dat er een stijgende lijn is."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Vasthouden nou en hopenlijk nog veel meer punten dit seizoen

    • + 0
    • 19 jul 2021 - 09:24
  • Degelijk, maar ook niet meer dan degelijk gezien de relatief grote achterstand op Norris. Norris is hem nog steeds volop de baas!

    • + 0
    • 19 jul 2021 - 09:50
    • marcio

      Posts: 2.648

      Tja...jongens als Norris, Russell, Leclerc en uiteraard Max zijn behoorlijk getalenteerd en daardoor lastig te verslaan. Ricciardo leeft in de veronderstelling dat hij tot dit rijtje behoort. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

      • + 1
      • 19 jul 2021 - 09:57
    • Ricciardo had wel veel moeite met de auto dit jaar. Benieuwd of hij er volgend jaar een strijd van kan maken met Norris. Dan zijn er geen excuses meer.

      • + 0
      • 19 jul 2021 - 15:59
    • @Hagu. Waar in dit bericht voert Ricciardo excuses aan?

      @Marcio. Denk dat je gelijk hebt.

      • + 0
      • 19 jul 2021 - 19:04
    • @Larry. Dat hoeft toch niet in dit bericht te staan? Hij heeft dat al meerdere malen aangegeven en dat is op de baan ook wel gebleken. Hij kan veel beter en ik ben er van overtuigd dat hij dat ook zal gaan laten zien. Of het genoeg zal zijn om Norris te verslaan zal moeten blijken.

      • + 0
      • 19 jul 2021 - 19:53
  • McNorris

    Posts: 50

    Goed weekend van Ricc. Beter zet hij de stijgende lijn nu door!

    4 & 5 en vooral een flinke verbetering in racepace de afgelopen 2 races. Keep it up McLaren.

    • + 0
    • 19 jul 2021 - 09:50
  • Snork

    Posts: 11.809

    Ik heb genoten van de strijd tussen Sainz en Ricciardo. Respectvol maar hard racen, was mooi om naar te kijken.

    • + 2
    • 19 jul 2021 - 10:17
  • Goed om de oude Ricciardo weer te zien. De kwaliteit spatte er weer vanaf, en nog wel tegen de directe concurrent. Samen met Leclerc de twee lichtpuntjes van deze race.

    • + 0
    • 19 jul 2021 - 15:51

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar