user icon

Zak Brown thuis met covid

  • Gepubliceerd op 15 jul 2021 15:28
  • comments 38
  • Door: Arjan Hoefakker

De teambaas van McLaren, Zak Brown, is positief getest op het coronavirus. Hij zal de Grand Prix van Groot-Brittannië niet kunnen bijwonen. 

Dat heeft het team laten weten. Naast Brown zijn twee andere personeelsleden van McLaren positief getest op covid. Ook zij moeten de Grand Prix missen. Hoe het met Brown gaat is verder niet bekend. 

"Geen van de coureurs is in contact geweest met de geïnfecteerde werknemers", stelt het team uit Woking in een persbericht. Het team meldt dat de infecties onafhankelijk van elkaar zijn opgelopen. 

Het is aannemelijk dat Andres Seidl de taken van Brown zal waarnemen. 

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Daar sta je dan met die 2 prikken in je mik......

    • + 6
    • 15 jul 2021 - 15:33
    • Als zelfbenoemd World Traveller heb je toch wel meer prikken in je mik gekregen om ergens toegang toe te krijgen?

      • + 4
      • 15 jul 2021 - 15:38
    • Snork

      Posts: 11.877

      World Traveller, ik lees nergens dat hij 2 prikken heeft gehad.

      • + 2
      • 15 jul 2021 - 15:56
    • snailer

      Posts: 5.635

      Evert van der Prik weet hoe het werkt.

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 19:21
    • schumi01

      Posts: 22

      @Evert
      Ik heb als wereldreiziger nog nooit, maar dan ook echt nooit, mijn gele boekje moeten laten zien. Daarbij zijn die prikken totaal niet te vergelijken. Niet alleen om de nieuwe techniek maar ook om het feit dat alle prikken uit het gele boekje jaren zijn getest voordat ze op de markt kwamen.

      • + 4
      • 15 jul 2021 - 19:23
    • Numnum

      Posts: 2.872

      @ WT, gelukkig wordt ie inderdaad nu behoedt voor een opname op de IC.
      Dus die zal reuze blij zijn met zijn twee prikken!

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 20:29
    • Beste Evert, nee ik heb geen prik in m'n mik en ehh ja ik kan prima reizen.
      Laat je niet bang maken door de media Evert, ik leef in de realiteit.
      Wel even neg. testen en "slim boeken" en dan kom je inderdaad de hele wereld over (indien je dat zou willen) en ter info, nee ik woon niet in NL

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 23:17
  • Hier Zak toch je broek van af? En hopenlijk is die niet Brown.

    • + 3
    • 15 jul 2021 - 15:42
  • Christian Horner was een paar berichten terug ook al licht positief.

    • + 3
    • 15 jul 2021 - 15:43
  • Joeppp

    Posts: 4.491

    Covid is coming home.

    • + 4
    • 15 jul 2021 - 15:43
  • OT: Giedo van der Garde liet 45 minuten geleden ook al weten positief getest te zijn,
    volledig gevaccineerd, de tweede positieve van Racing Team NL.
    Moet de 6h van Monza missen. Nyck de Vries valt al voor die andere rijder in.

    • + 0
    • 15 jul 2021 - 15:56
    • Ik snap niet dat ze nog mensen testen die 2 keer gevaccineerd zijn. Het is al bekend dat je het wel gewoon nog kunt krijgen maar dat je er dan (waarschijnlijk) niet meer heel ziek van wordt. Als we zo doorgaan gaat elke racer heel veel races missen de komende jaren, Want dit verdwijnt toch niet. Het ging om de zorg dacht ik. Maar nu wordt je zelfs verbannen met een loopneus en 2 vaccinaties als je positief test.

      • + 7
      • 15 jul 2021 - 15:59
    • Gijs van Lennep heeft al gemeld dat hij nog in zijn oude race-overall past...

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 16:01
    • Volgens mij vervangt de vries, job van Uitert, niet van der garde., tenzij FIAWEC zelf verkeerde informatie verstrekt.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 17:28
    • @Stoffelman, dat schreef ik dus ook.
      "Nyck de Vries valt al voor die andere rijder in." Wist zijn naam even niet meer.

      • + 2
      • 15 jul 2021 - 18:01
    • @Royalere, het is net F1, testen, testen en testen.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 18:14
    • snailer

      Posts: 5.635

      Die testen zijn nog nodig omdat je in quarantaine moet om niet zwakkeren te infecteren. Uiteindelijk zal met civic als een griep moeten gaan behandelen.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 19:23
    • @ROYALERE ik ben bang dat dat besef pas bij de heren en dames beleidmakers doordringt zodra iedereen (die dat wil) gevaccineerd is en we nog steeds met besmettingen te maken hebben.. Dat moment gaan we in Nederland zo rond het eind van de zomer bereiken.. Zolang men doorgaat met testen zal deze crisis voortduren.. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren en ook vaccinatie geef geen 100% garantie op niet meer besmet kunnen raken.. Het ging inderdaad om de zorg te ontlasten, maar men is helaas nogal doorgeschoten met het zogenaamde doel.. Het doel lijkt nu te worden Covid19 helemaal de wereld uit, of in ieder geval grotendeels.. Frankrijk heeft al een vaccinatieplicht ingevoerd voor o.a. zorgpersoneel en het bezoeken van openbare gebouwen, het zal een kwestie van tijd zijn voordat andere landen dat voorbeeld gaan volgen.. Het beleid wordt steeds extremer helaas, steeds een stapje verder..

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 20:41
    • @ Inflatable

      " Het ging inderdaad om de zorg te ontlasten"

      --
      Daar gaat het nog steeds over.
      Wachten tot je opnieuw de zorg moet ontlasten ben je al te laat.
      Meten is weten, ook voor de zorg.
      Stoer zijn is cool.
      Verstandig zijn is beter.

      • + 5
      • 15 jul 2021 - 21:00
    • mishendr

      Posts: 59

      Ik geloof echt dat het duidelijker uitgelegd moet worden (aan het grote publiek, van overheidswege uit), wat een vaccinatie nou is. Je krijgt er namelijk geen “force field” o.i.d. van om je heen, je traint je immuunsysteem. Die laat je bekend worden met een virus, zodat je die zelf kan bestrijden, als je die binnen krijgt. Je houdt het dus juist niet buiten. Dus, zoals Royalere terecht zegt, je zal met testen altijd iets blijven vinden. Maar zoals snailer dan weer zegt, is de vaccinatie graad nog te laag, en moeten we via quarantaine van besmetten (gevaccineerd of niet) de zwakkeren beschermen.
      Mijn frustratie is dan vooral dat er nog zoveel niet willen vaccineren, dan kom je er nooit inderdaad.

      • + 2
      • 16 jul 2021 - 06:21
  • Snork

    Posts: 11.877

    Beterschap gewenst aan Zak Brown en zijn twee collega's.

    • + 0
    • 15 jul 2021 - 15:57
    • Zal het doorgeven @Snork.

      Kun je diep onder water ook Corona krijgen?
      Of kun je met je snorkel voor voldoende ventilatie zorgen?

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 16:03
    • Snork

      Posts: 11.877

      Larry, het is geen snorkel, maar mijn jongeheer. Die is van dusdanig formaat dat ik 'm achterwaarts over m'n hoofd gooi.

      • + 3
      • 15 jul 2021 - 16:07
    • Zit wel een merkwaardige knik in vlak boven je hoofd @Snork.
      Pijnlijk?

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 16:51
    • Snork

      Posts: 11.877

      Nee, dat is genetischj. Om de hoek wippen is mijn specialiteit.

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 18:51
    • Snork

      Posts: 11.877

      En jij Larry, jij zit al jaren in de ouwe F1 auto. Mot je nooit eens een keer eruit om te pissen ofzo?

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 18:52
    • snailer

      Posts: 5.635

      Dan doe ik het liever met die man mij, snorkel. Ik hoef voor mijn behoefte geen paard op te zoeken.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 19:24
    • Beterschap is misschien een beetje overdreven.. Het zou mij niks verbazen als Zack Brown het zelf niet eens doorhad dat hij het virus bij zich droeg.. Mede omdat hij al volledig gevaccineerd is en er dus hoogstwaarschijnlijk niet echt heel ziek door zal worden..

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 20:52
    • @Inflatable. Daar is dus nog niks over bekend gemaakt.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 23:14
    • @Snork. In mijn tijd werd de pis nog omgezet in een super motorolie.

      De grootste zeikerds werden doorgaans WK.

      • + 0
      • 15 jul 2021 - 23:20
  • RBH2019

    Posts: 3.455

    Hij zat zondag nog met enkele tienduizenden mensen op de tribune in Wembley. Verrassend hoor.

    • + 3
    • 15 jul 2021 - 16:00
  • meister

    Posts: 2.673

    Sterkte zeg met dit levensgevaarlijke virus, hoop dat hij het overleefd.

    • + 1
    • 15 jul 2021 - 18:53
    • NicoS

      Posts: 12.750

      Geef hem weinig hoop, einde oefening vrees ik.....;)

      • + 1
      • 15 jul 2021 - 19:21
  • Brown zal wel in zak en as zitten.

    • + 0
    • 15 jul 2021 - 21:25

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar