user icon

Toto Wolff: "Honda schroefde Red Bull-motoren terug op vrijdag"

  • Gepubliceerd op 03 jul 2021 13:12
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Volgens Mercedes zal Red Bull ook dit weekend de snelheid blijven bepalen in Oostenrijk. Hoewel Lewis Hamilton en Valtteri Bottas gisteren tijdens de tweede training 2 tienden sneller waren dan Max Verstappen, is Mercedes-teambaas Toto Wolff ervan overtuigd dat Honda met Red Bull niet haar ware snelheid heeft laten zien.

Er zit dus nog meer in het vat, zo stelt Wolff: "Honda schroefde haar motoren meer terug dan wij hebben gedaan gisteren. Ondanks die aanpassing ligt Red Bull nog steeds voor ons, alleen niet met zoveel marge als vorige week."

Bevestiging Marko en Horner

Zelfs Helmut Marko van Red Bull accepteert die analyse en benadrukt: "We zijn sneller dan Mercedes, vooral op de lange runs dan over een enkele ronde. Mercedes is er zeker in geslaagd om wat tijd te winnen. We konden niet zo snel gaan met de zachte banden als we ons hadden voorgesteld, maar we weten wat er aan de hand is."

Red Bull-teambaas Christian Horner bevestigde: "Ik denk dat Mercedes uiteindelijk wat meer vermogen heeft gebruikt, maar we zullen nooit de fout maken om ze te onderschatten."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Hamilton 2 jaar bijgeyekend!!

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 10:42
    • Euh, getekend...

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 10:42
    • Tuurlijk!

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 10:46
    • Golf-GTI

      Posts: 442

      Verkeerde topic..... zie ander draadje voor deze kwam... oh ja maar dat wis je tuurlijk al...

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 13:39
    • Snork

      Posts: 11.877

      Imka Marina oogst nu al komkommers in de moestuin!

      Shit, verkeerde forum…

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 14:32
    • mario

      Posts: 8.298

      Ik zoek een leuke, slimme, onafhankelijke vrouw die een beest is in.....
      Oops verkeerde forum... 😜

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 15:05
    • De moeder van Lance misschien @Mario?
      (enige manier om @Ouw wakker re krijgen).

      Oh sorry, verkeerde forum...

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 15:40
    • mario

      Posts: 8.298

      Best Doable hoor 😎

      www.xwhos.com/pers(...)e_stroll-whois.html

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 15:53
    • Stond hier nog niet op de site, dan dumpte ik het hier maar.😜

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 19:45
  • OneRace

    Posts: 181

    En dit feestje gaat volgend jaar ook door Toto, want Honda blijft volgend jaar RB powertrains ondersteunen in de transitie
    GoMax —————— ByeLewis

    • + 1
    • 3 jul 2021 - 13:21
    • Honda laat de bull niet loslopen gelukkig.

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 13:22
    • OneRace

      Posts: 181

      #BullPower

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 13:26
    • Fanboy1

      Posts: 3.004

      Je hebt wel een bull bull grapjes

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 13:26
    • OneRace

      Posts: 181

      @Fanboy
      De enige leuke grap is op dit moment een bepaalde MB coureur, die toevallig ook Wereldkampioen is.
      Hij is te herkennen aan zijn clownspak en piposchoenen. En het gepiep waarmee hij de laatste tijd te horen is, unforgettable.
      Wat denk je, kan je raden wie dit is???

      • + 8
      • 3 jul 2021 - 13:31
    • SEN1

      Posts: 1.255

      Redbull, power of dreams. Honda geeft je vleugels.

      • + 2
      • 3 jul 2021 - 14:26
    • mario

      Posts: 8.298

      @OneRace: Ik zou zeggen dat jij het zelf bent, gezien je opmerkingen.... Alleen ben jij geen MB coureur en geen WK....

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 15:07
    • OneRace

      Posts: 181

      … en ben ik ook geen 4e op de startrij…
      ‘zo ziet het gezicht van teleurstelling eruit’ terwijl
      Lewis in z’n ogen wreef.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 16:07
    • Fanboy1

      Posts: 3.004

      @OneRace.

      Heb je speciaal een account aangemaakt (gezien de aantal reacties) hier de beste coureur ooit te bashen?
      Het zat je al die jaren kennelijk hoog en nu het even minder gaat en Max in topvorm is kom je je gram halen?
      Houd de eer aan jezelf en probeer wat inhoudelijks te melden.

      Ps. Ik ben ook een Max fan en ook Lewis fan, want ik hou van unieke racers.
      Zou jij ook eens moeten proberen en dat zal jou meer rust geven.

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 22:29
    • OneRace

      Posts: 181

      @Fanboy

      Goed dat je erover begint. Zoals je in mijn posts kan lezen ben ik niet iemand die een een ander forumlid in eerste instantie persoonlijk zal aanspreken: tenzij de ander dat bij mij doet, dan ben ik uitstekend in staat om van repliek te dienen. Ook bij jou.

      Ik lees dit forum al jaren, en ik kijk nog langer. Al ben je net komen kijken en supporter van wie dan ook op de grid. Geweldig, geniet van de sport.
      Ooit was ik onder de indruk van Hamilton. Maar hij is gegroeid naar een type waar ik het niet op heb. En velen met mij. Te nep, gemaakt, twee gezichten. En dat mag ik vinden. En jij de jouwe..
      Dat jij idolaat van hem blijft is in mijn ogen jouw manco.

      En ja, ik ben fan van Max. En Raikkonen. Ik hou van de nuchterheid en oprechtheid in een persoon, en ervoor gaan met het mes tussen de tanden.
      Inhoudelijk reageren op de meeste van jouw reacties naar mij is zonde van mijn tijd, maar deze vind ik de moeite wel waard.
      En Lewis met z’n team, wat is hij afgegleden richting een dieptepunt. Hij kon de meest succesvolle worden maar wordt het hoogstwaarschijnlijk net niet…

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 22:51
  • Beri

    Posts: 3.534

    Worden jullie niet moe van dit soort titels en stemmingmakerij? Wat vinden jullie er van?

    • + 10
    • 3 jul 2021 - 13:28
    • OneRace

      Posts: 181

      Best wel, maar de stemming zit er goed in bij RB en MB

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 13:33
    • Als het echt zo is is Toto Wolff gewone een grote jankerd.
      Niet alles is te koop met list en bedrog Toto!

      Dus geen stemmingmakerij.

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 13:38
    • PokeBowl

      Posts: 59

      Heel vermoeiend. De reacties worden ook steeds lelijker.

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 14:11
    • PokeBowl

      Posts: 59

      @tonrossi

      je doet eerst een aanname met de vraag of het echt zo was om vervolgens wel te concluderen dat het stemmingmakerij is?

      wat als Toto gewoon antwoord op een vraag geeft? en nog gekker: wat als Mercedes helemaal niet zoveel met RB bezig is?

      Toto heeft volgens mij meer te doen dan dit soort spelletjes spelen: Auto van 2022, tweede rijder en RB Powertrains die zich ineens om de hoek vestigt.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 14:16
    • En waarom?

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 15:43
  • Gewoon een antwoord op wat horner gisteren voor de camera zei.
    "Mercedes heeft zijn motor een beetje opgeschroefd."
    Woord en tegen woord.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 13:51
  • F1fever

    Posts: 61

    Van wie zou RedBull dat geleerd hebben???

    • + 1
    • 3 jul 2021 - 14:14
    • Snork

      Posts: 11.877

      Sjoemelsoftware, dus van VW?

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 14:34
  • RB doet niets anders dan wat Merc 6 jaar lang deed, schijnbaar doet het Toto nogal pijn dat hij zijn monopoly verloren is. Dat Honda uiteindelijk de snelste motor gaat hebben met al hun race ervaring is onvermijdelijk.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 14:52
  • Wolff: “Wat heb ik op die foto toch weer een gluiperige rotkop.”

    *hoofd

    • + 0
    • 4 jul 2021 - 01:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 12 jan 1972 (49)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar