Dany Bahar: "Lotus Renault ook volgend jaar in goud-zwart"
- Gepubliceerd op 17 jun 2011 22:28
-
17
- Door: Robin Smeets
"Ik denk dat we niet opeens grote dingen moeten gaan veranderen", vertelde Bahar. "We houden van onze livery en je ziet de kleuren steeds vaker terug in straatauto's van Lotus. Voor ons is het ook prettig dat de kleurstelling goed is ontvangen door het publiek, dus ik zie geen enkele reden waarom we het zouden moeten veranderen."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 631
Dit maakt me allemaal niet meer zo uit, vond Renault nog een leuk team. Maar dit team heeft me interesse verloren, vind het een beetje kinderachtig hoe het gaat met Team Lotus. Had het mooier gevonden als Proton gewoon Team Lotus had gesteund in plaats van kinderachtig 2 teams op de grid te zetten met de zelfde naam! Alhoewel het wel slimme marketing is.
Posts: 4.499
Inderdaad, ooit was het een leuke underdog, nu is het armoede!
Posts: 4.679
Toch valt het me op hoe Team Lotus niet zoveel moeite lijkt te hebben met het vinden van sponsoren terwijl Lotus Renault niet kan loskomen van geruchten dat de geldstroom uit Rusland tegenvalt (laatst weer dat bericht over Senna)
Posts: 4.499
Vergelijk bijvoorbeeld eens hoe Renault en hoe Team Lotus zich op internet profileren... Wie zou jij sponsoren? Ik weet het wel!
Posts: 486
@ MURacing: Hoe dan?? Ik probeer Renault altijd te volgen en ik moet zeggen dat het bij hun veel beter kan (ik weet niet of je dat bedoeld). Maar doet lotus het beter?
Posts: 1.650
Team Lotus heeft wel een visie enz... maar veel meer dan woorden heb ik tot nog toe niet gezien. Lotus Renault daarentegen wel ! Als sponsor zou ik wel weten wie ik moest kiezen.
Posts: 696
Logisch. Renault is een team dat al een paar jaar boven zijn stand leeft (geven meer geld uit als er is). Vorig jaar was het nog een plezierige verassing. Konden ze zich nog af en toe met de top mengen. Dit jaar absoluut niet. 60 punten tegenover 79 vorig jaar op dit moment. Tendens is duidelijk negatief. Bovendien denk ik dat de meeste investeerders wel door hebben dat het bij Renault veel praatjes is waarvan niet veel klopt. Team Lotus daarentegen, heeft een veel positievere uitstraling met een positieve trend. Danny Bahar roept wel dat de kleurstelling positief is ontvangen. Ik vind hem foeilelijk. De oude JPS livery was altijd strak en prachtig. Nu is het gewoon een rommeltje. Te dikke gouden strepen, te veel lukraak op de body gegooide sponsorstickers, en het niet passende rood van Total, en het niet passende grote lotus embleem. Als ze niet zo kinderachtig waren geweest om Team Lotus te stangen, en snel de wagen in de JPS livery te presenteren, hadden ze nu in mooi groen geel kunnen rijden.
Posts: 880
Hoewel ik de 2010-livery ook stoer vond, is dit wel één van de mooiste kleurstellingen van het veld. Jammer dat mijn sympathie toch echt bij Team Lotus ligt.
Posts: 1.525
Het heeft allebei geen zak met Lotus te maken, dus who cares. Renault heeft tenminste een livery die ze al eerder hadden toen ze Lotus van motoren voorzagen.
Posts: 4.499
@ TearItUp: Team Lotus borduurt wel verder op het gedachtegoed van het oude Lotus... Zelfs die intentie heb ik niet bij Renault gezien, logisch want Lotus Group is slechts een sponsor...
Posts: 696
Renault heeft helemaal nooit een zwart-gouden livery gehad. Ze hebben motoren geleverd aan TEAM LOTUS die met een zwarte-gouden livery reden. Niet meer, niet minder.
Posts: 1.525
Dat zeg ik toch ook, jezus christus lees eerst eens.
M4U: Oja? Op wat voor manier dan?
Posts: 696
Pardon???!!!??? Lees zelf eerst je eigen stukje maar eens na. Jij zegt dat Renault een zwart gouden livery heeft gehad. Ik zei dat ze die nooit hebben gehad. Of heeft Ferrari nu ook recht op de RedBull livery, want ze leveren motoren aan ToroRosso??!!?? Whoehah, natuurlijk Tearltup. Jij kunt ook een paard laten lachen.
Posts: 1.525
Ik zeg toch, toen ze Lotus van motoren voorzagen om te illustreren dat die link er enigzins is itt tot de andere \"Lotus\". Je begrijpt wat ik bedoel of niet? Dat je daar dan vervolgens weer ultra correct over moet doen is meer jouw probleem jankmuil.
Posts: 696
Oh, gaat mijnheer nu schelden, volwassen!! Kijk als het je toch niet interesseert (who cares), schrijf dan je mening niet. Of denk je dat anderen het interesseert, dat het jouw niet interesseert???
Posts: 1.525
Vind je dat al schelden? Ik vind gewoon dat je moeilijk doet, terwijl je wist waar ik op doelde. Dan ben je een jankmuil imho.
Posts: 398
Dat geel met zwart, dat was pas mooi.