user icon

Wolff hint op 'fris gezicht' voor 2022: "We hebben vooral coureurs nodig die constistent presteren"

  • Gepubliceerd op 20 jun 2021 11:20
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-baas Toto Wolff heeft gezegd dat hij 'gewoon' een grap maakte over het uitstellen tot aan de komende winter, van de beslissing of Valtteri Bottas of George Russell volgend jaar voor het Duitse team zal rijden.

De toekomst van Bottas en Russell is nog niet bekend, terwijl Mercedes beslist welk stoeltje beide coureurs voor het seizoen 2022 zal bezetten. De geruchten dat Russell Bottas zal vervangen, zijn alleen maar weer toegenomen na opnieuw een mager weekend van de Fin in Azerbeidzjan, maar Wolff zei dit weekend in Frankrijk dat het wel eens winter zou kunnen worden voordat er een definitief besluit wordt genomen.

Grappenmaker

Wolff heeft Sky Italië nu echter verteld dat hij een beetje aan het grappen en grollen was en denkt dat de winter eigenlijk te laat is om een beslissing te maken. Ik was maakte gewoon een grap. We wachten niet tot december, want dat is te laat.

Op de vraag of er al op Silverstone in juli iets kon worden aangekondigd, antwoordde hij: "Te vroeg. Iets leuks voor Monza misschien, voor jou om bijvoorbeeld een leuk verhaal te hebben."

Doorslaggevende factor

Wolff zei vrijdag ook, wat zeer waarschijnlijk nog steeds het geval zal zijn, dat het zal afhangen van de prestaties welke coureur in de Mercedes-stoel in 2022 zal belanden. "Dat een fris gezicht één van de dingen is waarmee rekening moet worden gehouden? Absoluut. Maar het is niet de belangrijkste drijfveer."

"De belangrijkste drijfveer is consistente prestaties. Vooral in dit moeilijke jaar hebben we twee coureurs nodig die in staat zijn om stabiel te presteren en vooraan mee te rijden, Als de ene coureur een slecht weekend heeft of uitvalt tijdens de race, heb je de andere nodig die alsnog de punten pakt. Daarom is het altijd belangrijk dat beide coureurs net op het maximum van hun kunnen rijden."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Toto de lolbroek.

    • + 3
    • 20 jun 2021 - 11:25
    • Ik probeer over een half uurtje wel te reageren, nu lukt het niet door het lachen, te grappig gewoon die Toto.

      • + 4
      • 20 jun 2021 - 11:38
    • @Ouwe; ik ben weer opgekrabbeld😂😂. Maar wel goed te lezen dat Mercedes het in 2022 met twee andere coureurs gaat proberen.🤡

      • + 2
      • 20 jun 2021 - 12:05
    • nr 76

      Posts: 1.894

      Tranen over mijn wangen!

      • + 2
      • 20 jun 2021 - 12:30
  • snailer

    Posts: 5.621

    Ik kan ook net op het maximum van mijn kunnen rijden. Ik ga effe solliciteren bij Wolff. Ik laat jullie straks even de progressie weten!

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 11:29
    • Succes! Je mag laten weten dat je mij kent.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 11:31
    • snailer

      Posts: 5.621

      Kreeg een bandje. Heb ik ingesproken: Ik ken donshere.

      Ik ben nog niet teruggebeld.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 11:37
    • nr 76

      Posts: 1.894

      " bel ons niet, wij bellen u"

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 12:29
    • snailer

      Posts: 5.621

      Hmmmmm. Hij wil me inhuren om op de tafel te rammen als hij boos is.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 12:39
  • Dan zou ik ze alletwee wisselen...

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 11:30
  • NFS1

    Posts: 352

    Bottas een mager weekend? De race moet nog beginnen.
    0,12 achter HAM die hij ook nog een tow heeft gegeven. Als dat dan al een mager optreden genoemd moet worden dan zegt dat veel over HAM. Maar HAM is blijkbaar onaantastbaar en krijgt nooit kritiek terwijl hij degene is die dat wel zou moeten hebben gezien het verloop van het seizoen.

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 11:32
    • Toto heeft het over punten. In de kwalificatie is Bottas altijd sterk maar daar krijg je geen punten voor. In de race vandaag zal hij ook wel weer zijn banden vern**ken waarschijnlijk en 5e worden naar weer een slechte start.

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 11:39
    • @FM19; nee, die punten, dat gaat lekker consistent bij Hamilton de laatste 2 races😂😂

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 12:06
    • NFS1

      Posts: 352

      Dat BOT in de race niet supersterk is, dat is een gegeven. Hij is waterdrager voor HAM net als PER dat is voor VER. Ik denk dan ook dat je hem in die rol moet beoordelen. Met zijn P3 zit hij maar mooi weer in het vaarwater van RBR, dus doet wat er van hem verwacht wordt. Maar inplaats dat dit erkent wordt krijgt hij weer de kritiek dat hij geen P1 heeft. Maar over HAM zwijgt iedereen. In Monaco had BOT normaliter de punten gepakt die HAM liet liggen. MB wijst dan ook nog eens met de vinger naar BOT als één van de oorzaken van het vernachelen van de pit stop. In Baku zat BOT flink mis en leverde niet wat er van hem gevraagd wordt. Maar dat is evengoed HAM te verwijten maar die komt ermee weg dat het niet aan hem lag. HAM heeft, als het hem uitkomt, altijd de mond vol over de marathon. Maar in Baku vergaloppeert hij zich even flink en komt ermee weg. MB doet alles om hem te beschermen en lekker in het dons te laten liggen. Ik ga er maar vanuit dat MB met een flinke cheque staat te wapperen richting BOT waardoor hij al deze onzin slikt. Mijn punt is dat BOT altijd maar kritiek krijgt, ook al doet hij wat maximaal haalbaar is.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:12
    • @NSG1; dat heet 'op de schopstoel zitten'..... (en da's niet terecht, al vind ik dat Bottas op zondag te weinig brengt)

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 09:17
  • Aqiel

    Posts: 32

    Wat is constistent? Misschien ben ik dat wel.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 11:43
  • Een Fries gezicht??!!!! Yes stoeltje van Bottas gaat naar Nyck!!!! Ow wacht.... Fris gezicht :-(

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 11:57
  • Toto is zelf een grote grap.

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 11:59
  • Ik zou niet alleen kijken naar consistentie, maar ook naar incontinentie:het gezeik mag echt wel minder....

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 12:02
  • Wat ik denk is meer wie Russel moet gaan vervangen. Hamilton heeft het duidelijk niet naar zijn zin momenteel.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 12:07
  • De laatste goeie grap van een Oostenrijker duurde een jaar of 5.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 12:08
    • nr 76

      Posts: 1.894

      Ok.
      Dan vond ik die van Toto grappiger.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 12:30
    • Ietsje.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 12:59
    • Vergeet Niki niet @Schwantz, hij was vaak waanzinnig grappig, zelfs als hij serieus was.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:28
    • Die humor van Niki mis ik inderdaad enorm, net als zijn relativeringsvermogen wat nu totaal ontbreekt bij Mercedes.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:42
  • Mr.Rofl

    Posts: 480

    fris gezicht in de pitbox? Wolff eruit en iemand in de teamleiding die niet elke race roept dat zijn autos kapot gaan en het zo moeilijk en zwaar is? Ik ga weer zitten hopen dat Wolff dit weekend weer gelijk heeft en de autos uit elkaar vallen van ellende.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 12:45
    • Juist daarom moet hij blijven, der Spassveugel.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:31

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar