user icon

Red Bull Racing past achtervleugel aan voor Grand Prix van Frankrijk

  • Gepubliceerd op 19 jun 2021 11:05
  • comments 20
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing heeft haar achtervleugel aangepast voor de Grand Prix van Frankrijk. Het team kreeg eerder veel kritiek vanwege de bewegende achtervleugel, al zijn daar de meningen over verdeeld. Aan de bewegende delen hebben ze niets aan veranderd, wel aan het ontwerp.

Het team blijft dus rijden met een bewegende achtervleugel, maar wel is het ontwerp aangepast van de vleugel van Max Verstappen en Sergio Perez. De twee coureurs kwamen om en om tijdens FP1 al eens buiten met de nieuwe vleugel, maar tijdens FP2 reed Max Verstappen er mee.

De kleine buiging en ophoging in de vleugel zal veel effect hebben op de downforce. De wind zal nu licht op de bovenkant drukken, hierdoor plakt de achterkant van de auto beter op het circuit in Frankrijk.

 

 

Niet alleen de vleugel is aangepast, ook de zijkanten van de vleugel zijn aangepast. Het team uit Milton Keynes heeft ervoor gekozen om de zijkanten dicht te maken. Verstappen zal dus kiezen voor de nieuwe vleugel, of Perez dit ook zal doen is nog onduidelijk. Waarschijnlijk gaat de Mexicaan wel voor het nieuwe pakket, omdat dit bij Verstappen goed werkte.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.298

    Dus toch gezwicht???

    • + 0
    • 19 jun 2021 - 11:22
    • Nee niet echt.

      ´het team blijft dus rijden met een bewegende achtervleugel, maar wel is het ontwerp aangepast van de vleugel van Max Verstappen en Sergio Perez. ´

      Even lezen voor je reageert ;)

      • + 4
      • 19 jun 2021 - 11:25
    • mario

      Posts: 8.298

      Ik had het bericht helemaal gelezen hoor, dus graag geen voorbarige conclusies.... Daarbij was het een vraag en niet een stelling van mij.... En ze hebben weldegelijk dingen aangepast waardoor ie waarschijnlijk minder flex is dan voorheen en door de zwaardere tests komt...

      • + 0
      • 19 jun 2021 - 12:09
    • FIA is gezwicht voor Mercedes en heeft de test, die alle teams voorafgaande het seizoen moesten voldoen, ineens verzwaard.
      100 kg gewicht i.p.v. 50 kg aan de vleugel, en een marge van 1 mm , i.p.v. 3 mm. (volgens Doornbos).

      Heel treurige dag voor het imago van de sport. Een sportbond die zwicht voor de protesten van een team , tegen hun eigen vooraf vastgestelde maatstaven.

      • + 4
      • 19 jun 2021 - 12:17
  • StevenQ

    Posts: 7.040

    In Baku reden ze ook al met een andere vleugel, zoals altijd bij Red Bull is de achtervleugel die ze gebruiken afhankelijk van welk circuit er gereden word en hoeveel downforce er nodig is.

    • + 1
    • 19 jun 2021 - 11:28
  • Bulldog

    Posts: 418

    OT het schijnt dat Lewis of een straf heeft gevraagd voor Max omdat volgens hem RB met een te lage bandenspanning reed. Als dat waar is is Lewis in mijn ogen een grote F*** loser om het deze manier te spelen.

    • + 1
    • 19 jun 2021 - 11:33
    • ze schijten 7 kleurtjes in hun onderbroekjes daar bij Mercedes. De betere rijder komt nu naar voren en iedereen weet wel wie dat is.

      • + 3
      • 19 jun 2021 - 11:41
    • Hamilton moet niet zo zeiken, want in zijn band is na de race ook een snee van maar liefst 7 cm gevonden. Komt die daar dan ook door een te lage bandenspanning?

      • + 4
      • 19 jun 2021 - 11:46
    • Bulldog

      Posts: 418

      Als Lewis niet op de baan kan winnen gaat hij zulke dingen doen. Rare vermeende uitspraken in briefings en media.

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 11:46
    • "Natürlich erklärte Isola auch seine Theorie, dass die Reifen in Baku geplatzt waren, weil die Luftdruckwerte bei den betroffenen Teams unter den eigenen Berechnungen lagen.
      Lewis Hamilton richtete daraufhin die Frage an FIA-Technikchef Nikolas Tombazis, warum es keine Strafen gegeben habe.
      Die Antwort der Schiedsrichter war kurz und knapp: Man könne kein Fehlverhalten nachweisen. Max Verstappen schaltete sich ebenfalls ein und versicherte seinem WM-Widersacher, dass sich sein Team an alle Vorgaben gehalten habe."

      Dit terwijl Vettel juist om meer veiligheid van de banden vroeg.

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 11:49
    • Bulldog

      Posts: 418

      Ik schreef het verkeer. Hij vroeg zich af waarom ze geen straf hadden gekregen. Komt over als maten naaier. Op school kregen zulke gasten wat ze verdiende

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 11:49
    • Bulldog

      Posts: 418

      @schwartz daar hoor je hem niet over praten

      • + 0
      • 19 jun 2021 - 11:50
    • ik las het ook! Zou max noooooit doen joh.
      Get in there Lewis.

      • + 0
      • 19 jun 2021 - 11:52
    • Beetle

      Posts: 1.513

      @oranjecamping. Nee, Max heeft dat nog nooooit gedaan. Ook geen beschuldigingen of verdenkingen geuit... 😂

      • + 3
      • 19 jun 2021 - 12:07
    • mario

      Posts: 8.298

      @Bijna iedereen hierboven.... Komt meteen weer de haat richting Lewis naar boven... Jullie doen net of dit iets nieuws is, dit is van alle tijden!!! Als coureurs een andere een oor aan kunnen naaien, doen ze het! Zelfde geldt voor de teams...

      • + 3
      • 19 jun 2021 - 12:13
    • @beetle 🤭🤭

      • + 0
      • 19 jun 2021 - 12:23
    • M&M

      Posts: 49

      Helemaal eens met @Mario, het zijn allemaal geen lieverdjes hoor.

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 13:22
  • Logisch dat er geen straf is uitgedeeld. Isola weet zelf ook dat het een

    • + 0
    • 19 jun 2021 - 12:16
  • ... vaag, niet aantoonbaar verhaal is. Niet meer dan een theorie die makkelijk van tafel kan worden geveegd.

    • + 0
    • 19 jun 2021 - 12:18
  • nr 76

    Posts: 1.902

    Kunnen we het niet gewoon weer over track limits hebben? Ik ben wel benieuwd hoe iedereen daarover denkt

    • + 0
    • 19 jun 2021 - 14:22

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar