user icon

Max Verstappen snelste in Frankrijk, constateert veel verbeteringen aan RB16B

  • Gepubliceerd op 18 jun 2021 16:48
  • comments 30
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen ziet dat er veel is verbeterd aan zijn bolide. Zo heeft hij bijvoorbeeld een nieuwe Honda-aandrijving achterin zijn Red Bull. Vrijdagmiddag was hij dan ook sneller dan de beide Mercedessen. Verstappen blijft echter realistisch en waakzaam: "Het wordt niet makkelijk." 

Na wat strubbelingen tijdens de eerste vrije training gaf Max Verstappen vrij gedetailleerde feedback via de teamradio waarin te horen viel wat hij graag verbeterd wilde zien, met name aan de voorkant van zijn bolide. Op vrijdagmiddag noteert Verstappen de snelste tijd. 

Verstappen: "Ik denk dat we vandaag veel verbeterd hebben, ook gedurende de sessies. Tijdens de eerste vrije training was ik niet blij, aan het begin van de tweede vrije training was het ook nog niet geweldig"

Tijdens die eerste training gaf Verstappen vrij gedetailleerde feedback richting zijn team. Hij voelde teveel bewegen tijdens het insturen en hij voor zijn gevoel was het nog niet wat het moest zijn. Hij gaf duidelijk gerichte opmerkingen naar zijn team, waarna zijn monteurs kennelijk exact wisten wat hij bedoelde en waar er gesleuteld diende te worden.

Tijdens de tweede training lijkt de Red Bull al een stuk stabieler te rijden. 

Verstappen vertelt op Sky Sports F1: "Tegen het tweede deel van de tweede vrije training voelde de auto goed en kon ik de sectoren aaneenrijgen."

Verstappen had last van dezelfde omstandigheden als zijn opponenten, vertelt hij.

Verstappen: "Dit is een moeilijk circuit. Er staat heel erg veel wind en dat merk je ook omdat het circuit open ligt. De ene ronde voelt het goed, de volgende ronde weer niet.

 De hoge temperaturen in Zuid-Frankrijk maken het weekend ook wat lastiger, zo zei Christian Horner, de bekende Red Bull-teambaas, eveneens in gesprek met Sky Sports F1

"Ik denk dat het lastiger is om de boel op de juste temperatuur te krijgen en te houden."

Horner vulde aan dat hij ziet dat Verstappen beter met de auto uit de voeten lijkt te kunnen en Verstappen is volgens Horner dan ook blijer in de auto. 

Dat viel ook te horen tijdens de tweede training, nadat bij zijn snelle ronde had gereden op de zachte band, klonk hij trots en vrolijk: "Niet zo slecht, toch?"

Horner, die op dat moment sprak met de verslaggevers van Sky Sports F1 zei dat het goed was om Verstappen optimistisch te horen daar, maar hij benadrukte dat er vooral ook rekening moest worden gehouden met de bijzonder kleine marges die er zijn. Zo kwam Bottas 0,008 van een seconde tekort op de snelle Limburger. 

Het wordt geen makkelijke race

"Het is moeilijk om te zeggen of we heel het weekend competitief zullen zijn, maar vandaag ging het goed. De longruns oogden ook oké, maar ik verwacht wel weer dat het heel erg spannend gaat worden tussen ons en Mercedes. Er staat ons geen makkelijk weekend te wachten."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • En Bottas reed zijn snelste tijd op de mediums.

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 17:23
    • Eens, Mercedes 7/10de voor op redbull over 1 rondje.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 17:32
    • Ja maar Mercedes kon met de rode band die tijd ook niet meer verbeteren. We zagen dat al eerder bij Mercedes. Ik voorspel dat alshetnog warmer word Mercedes problemen gaat krijgen.

      • + 6
      • 18 jun 2021 - 17:44
    • snailer

      Posts: 5.635

      Ik denk zo dat we voor de zoveelste keer zien dat die banden niet goed zijn. Even uit het window en het gaat slacht. Zagen we vanmorgen met Red Bull en nu met Mercedes.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 17:55
    • Ja en>? Dus Bottas rijdt Hamilton helemaal de vernieling in?

      • + 2
      • 18 jun 2021 - 18:01
    • snailer

      Posts: 5.635

      Van mij mag dat. Ik heb niets tegen Bottas

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 18:17
    • Van mij ook, als Bottas aan kop ligt moet hij zich gewoon flink breed maken.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:11
    • Ik gooi hem erin.. Max wordt wereldkampioen.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:51
    • @Larry

      Bottas zijn kop is al breed....

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 20:08
  • Vermoed dat Max feedback heeft gegeven...

    Wist niet dat het bekend was dat Horner teambaas bij RB is. Zeker een persmomentje gemist.

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 17:26
    • Sauber

      Posts: 118

      Weer wat geleerd. Dat Verstappen een snelle Limburger is wist je al wel of is dat ook nieuws? 😉

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 18:32
    • Max is de zoon van Jos toch?

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 18:40
    • Dat heb ik niet gelezen, weet wel dat Jos de vader is van Max.

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 18:58
    • Neen,Sophie is de moeder van Max.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:51
    • Ik wist ook niet dat Max een jonge Nederlander is. Sterker nog: hij schijnt uit Limburg te komen. Zo leer ik iedere dag!

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 21:18
  • WC MAX

    Posts: 3.243

    Die nieuwe Honda leggen ze er op vrijdag tijdens de vrije trainingen toch nog niet in?

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 17:54
    • Lijkt mij ook niet. Die zullen ze er denk ik morgen in lepelen.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 18:00
    • WC MAX

      Posts: 3.243

      Volgens mij is dat de standaard procedure, op vrijdag met oude motor en versnellingsbak en pas op zaterdag de nieuwe.

      • + 2
      • 18 jun 2021 - 18:06
    • De Honda e-Technology is een beest van een motor en gaat morgen de bull op zijn kop zetten....

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 18:06
    • Morgen die nieuwe radio erin en gaan met die bull.

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 18:21
    • De radio met cd-wisselaar gaat zijn coming back weer maken in de RB.
      Het wordt morgen 1 grote dolle bull tijdens de kwalificatie...

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 18:55
    • Max mocht zelf kiezen, de radio of een magic button.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:02
    • @Larry

      Die magic button schijnt Kelly al te hebben.....

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:07
    • @PC. Dan mocht ie waarschijnlijk kiezen voor de radio of Kelly in de auto.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:17
    • @Larry

      Max hoeft niet te kiezen.
      Max takes it all....

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 19:21
    • @WC Max

      Klopt helemaal.

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 21:09
    • Max, Pierre en Perez hebben gisteren met de nieuwe PU gereden.

      Tanabe: For this race, at Red Bull Racing Honda, Max Verstappen and Sergio Perez ran new PUs, as did Pierre Gasly at Scuderia AlphaTauri Honda and we had no major issues throughout the day, going through the basic programme and function tests for a new PU, in addition to the usual job of gathering data.

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 07:53
    • Tanabe: " ............. "

      • + 1
      • 19 jun 2021 - 07:54
  • Het verschil tussen die rode en medium band in tijd is maar weinig. Die Mercedes lijkt het op medium band altijd beter te doen dan op de rode band dus ik maak me nog geen zorgen.

    Dat het veel moeilijker zal worden dan op de straten circuits is wel duidelijk.

    • + 1
    • 18 jun 2021 - 20:56
  • Niet gaan underdoggen, jij bent gewoon de snelste max. Pak die pole gewoon morgen.

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 23:09

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar