user icon

Geld klotst tegen plinten op bij McLaren: wil ook in de elektrische FE een team

  • Gepubliceerd op 16 jun 2021 12:05
  • comments 48
  • Door: Arjan Hoefakker

Het team van McLaren is in bijna alle takken van autosport vertegenwoordigd. Toch maakte McLaren afgelopen week bij monde van teambaas Zak Brown bekend dat McLaren wel oren heeft naar deelnemen  met een eigen team in de Formule E.

Het team van McLaren is met de bekende oranje kleuren ook in de Indycars en Le Mans-series vertegenwoordigd. McLaren wil nu ook gaan meedoen in de Formule E. Eerder deze week maakte Zak Brown ook bekend dat hij volgend jaar ook een team aan de start laat gaan in de off-road elektrische Extreme E.

McLaren rijdt overal mee 

Zak Brown zei eerder deze week dat het team al op veel plekken actief  is in de racerij. Brown zegt:

"Wij zijn overal om er ook te winnen."

Volgens persberichten is het ook gewoon vooral een poging om zodoende op de hoogte te zijn van alles wat er zich afspeelt in elke tak van autosport.

Geld klotst tegen de plinten op bij McLaren

McLaren Racing zal dan ook in 2021 onderzoeken in hoeverre McLaren het kan opnemen tegen de andere teams in de FE. 

Volgnes Zak Brown staart hij zich nu al een tijdje stuk op de Formule E, waarbij hij de mogelijke opponenten voor de toekomst eens nauwlettend in de gaten houdt. 

Het moge duidelijk zijn: het gaat gaat goed met de zaken bij McLaren. 

En inderdaad, de Amerikaanse Zak Brown heeft er geen enkele moeite mee om te vertellen dat het geld zo’n beetje tegen de plinten op klotst bij McLaren. 

Brown: "Het gaat erg goed met het team."

Ook op financieel gebied, vooral.

"Ja, ja, wij zijn financieel heel welvarend", zegt de Amerikaanse teambaas vol trots. 

Reacties (48)

Login om te reageren
  • Zak zit niet bij de zakken neer.

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 12:21
    • Rimmer

      Posts: 8.558

      Zak jou eens wat vertellen?
      Ik heb een schildersklus bij McLaren aangenomen.
      Die plinten in het motorhome zak allemaal brown moeten verven.

      • + 3
      • 16 jun 2021 - 15:14
  • gridiron

    Posts: 287

    En vorig jaar moesten ze hun fabriek verkopen om aan geld te komen.

    • + 3
    • 16 jun 2021 - 12:21
    • McLaren Racing Ltd bezit niet eens een hoofdkantoor, die huren zij.

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 12:44
    • beerkuh

      Posts: 2.366

      whahha wat Pietje zegt

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 13:08
    • mario

      Posts: 8.298

      Bezit in stenen kun je nergens voor inzetten.... Bezit verkopen en daarna terug huren kun je hetgeen wat het oplevert wel weer inzetten en daar weer geld mee verdienen..... Echte economen zitten er hier niet he..... ;)

      • + 4
      • 16 jun 2021 - 13:51
    • Jawel @Mario, ik koop elk jaar een ouwejaarslot in de Staatsloterij.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 15:57
    • d@nny

      Posts: 2.617

      Das slechts een éénmalige actie Mario. Het is nu verkocht en als ze in de toekomst weer poen nodig hebben hebben ze niets om te verkopen.

      Maw, de verkoop van het MTC en de historische wagens moest gebeuren om gaten te vullen, niet omdat er economen bij McLaren zitten.

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 16:08
    • Het MPC is ook nog te verkopen :-)

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 17:28
    • gridiron

      Posts: 287

      @Pietje2013,

      Ze huren nu omdat ze hem vorig jaar hebben verkocht.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:10
  • Nu ben ik geen taalpurist en maak ikzelf ook de nodige taalfouten. Maar in dit artikel staan er toch de (on)nodige fouten in. Tip: lees stukken door alvorens het te plaatsen.
    On topic: ik zou het erg tof vinden als McLaren de FE in zou gaan. Ik vind het een leuke klasse die voor mij (samen met de DTM en Motogp) de (meestal valt het niet samen) f1 loze weekenden mooi opvult (live of opgenomen).
    Vind het ook mooi om te zien dat McLaren in zoveel kampioenschappen deelneemt.

    • + 6
    • 16 jun 2021 - 12:31
    • WjayW

      Posts: 200

      Het is inderdaad droevig gesteld op deze manier... een artikel nalezen zou al een hoop schelen.
      Daarentegen levert het wel leuk nieuws op, dat McLaren nu al bezig is met het seizoen voor 20222/20223...dat verwacht je toch niet :)

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 12:49
    • Studie heeft uitgewezen dat het racen dan met auto's a la The Jetsons gebeurt.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 13:37
    • Op welke planeet Pietje? Zou een leuk cadeautje zijn voor mijn achterachterachterachterachterachterachterkleinzoon.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 13:54
    • DonKarst

      Posts: 234

      Dat Arjan van die waardeloze artikelen, vol met spelfouten, schreeuwerige one-liners en persoonlijke voorkeuren inlevert is één.... maar zit er geen hoofdredacteur op die de boel even filtert ofzo. Het wordt echt met de dag lachwekkender hier.

      • + 12
      • 16 jun 2021 - 14:00
    • Houwimmie

      Posts: 497

      Een degelijke tekstverwerker gebruiken kan al wonderen doen.
      "volgnes" ipv "volgens" haalt die er zo uit, "<Zak" ipv "Zak" ook.

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 16:12
    • nr 76

      Posts: 1.902

      Vanmiddag stond er nog een redelijk normale kop boven het stukje. Ik heb toen gekeken wie de schrijver was, en wilde bijna een compliment geven.
      En een paar uur later zie je dit staan, sjonge jonge...

      • + 3
      • 16 jun 2021 - 19:09
  • '"We hebben poen zat"....totdat ze de geldkraan dicht draaien daar aan de andere kant van de wereld.

    • + 1
    • 16 jun 2021 - 12:43
    • Yves02

      Posts: 150

      Inderdaad als ik zal was zou ik niet zo hoog van de toren blazen.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 12:47
    • mario

      Posts: 8.298

      Wat ik hierboven ook al heb gezegd.... Als al je geld vastzit in stenen, kun je er helemaal niets mee..... Verkoop die stenen en huur die stenen terug en je hebt een bak met geld wat je kunt investeren en er dus ook weer geld mee verdienen..... Natuurlijk moeten ze het wel goed aanpakken, anders is het "gewonnen" geld straks ook weg....

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 13:53
    • jd2000

      Posts: 4.954

      Ja Mario, klinkt mooi. Op deze wijze zijn al heel veel bedrijven door investeerders om zeep geholpen. Onroerend goed verkopen, winstdeling uitkeren. Bedrijf laten terug huren. Vaste lasten daardoor te hoog, einde oefening

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 14:07
    • @DonKarst als het je hier niet bevalt, dan ga je lekker ergens anders iets lezen. Doei

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 15:49
    • Houwimmie

      Posts: 497

      Daar is Zak niet bang van; geld binnen halen is nu net waar hij goed in is. Hij trekt grote sponsors aan, zo is hij althans tot in de F1 geraakt.
      Ik schrik er dus niet van dat hij zulke zaken roept

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 16:16
    • ronniet

      Posts: 185

      @ScuderiaSjonno
      Als de reacties je hier niet bevallen, dan ga je lekker ergens anders iets lezen. Doei.

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 21:24
    • @jd2000

      Tja, private equity heeft dankzij o.a. V&D (Sun Capital) en HEMA (Lion Capital) geen al te beste naam, maar feit is dat dat reeds ongezonde bedrijven waren voordat zij werden overgenomen. Daarbij kan je je afvragen of grote warenhuizen nog bestaansrecht hebben in het 21-eeuwse retail-landschap. Zeker in het Angelsaksische model is de primaire opdracht van het bestuur nu eenmaal waardecreatie voor de aandeelhouders. Daar is wat mij betreft overigens ook in principe helemaal niets mis mee.

      Daarbij zijn er ook voorbeelden te noemen waar het wél goed is gegaan. De NRC is bijvoorbeeld enige tijd in handen geweest van een private equity-firma en is niet uitgekleed en/of geliquideerd. Hetzelfde geldt voor de winkelketen Action (of zoals men bij mij in het dorp zegt: "A.C. Tion"). Ook de renstal Renault is een tijdje in handen geweest van Geni Capital, die toen zij de tent niet winstgevend kregen, er weer snel afstand van deden.

      Het is afwachten hoe Williams zal vergaan nu het in handen is van Eden Rock Capital Management, de investeringsmaatschappij waar onder andere meneer Pippa Middleton de scepter zwaait. Ik moet zeggen dat ik daar niet te pessimistisch en te cynisch tegenaan kijk.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 00:06
    • Tja, je moet eerst geld uitgeven om geld te verdienen.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:58
  • Dagobert Brown.

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 12:55
  • Off topic: Er is vanavond om 21.00 een documentaire te zien op Ziggo Sport. Waarin het supergave F3
    seizoen van 1983 te zien is, met epische gevechten tussen Senna en Brundle.

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 13:04
    • Dat ‘benzine slurpende’ F3? Schande, schande…🤡

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 19:09
  • Likkebaardendlekkerlessendkloekdrinkendfrisklinkendstemmen-
    smerendrazendflitsendsnelvibrerendkoel-koel-koel-stroomslurpende FE!

    zomaar een tip voor Arjan voor een volgende titel die gaat over de stroom slurpende FE ;-)

    • + 3
    • 16 jun 2021 - 13:39
    • De vorige keer dacht ik nog dat hij aan de vrijdag middag borrel zat... woensdag is wel erg vroeg in de week slurpt die erover.

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 14:38
    • Geprepareerde gehaktballen op woensdag.

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 16:00
  • Nice! In 2025 Ferrari er nog bij en dan is de FE compleet.

    • + 1
    • 16 jun 2021 - 13:55
    • Ferrari in een eenheidsklasse met elektromotoren. Enzo zou zich omdraaien in zijn graf.

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 17:32
    • Wat een onzin, in 2025 komt de volledige elektrische Ferrari op de markt. Met de tijd mee.....net als de aandelen.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 19:08
    • @Pietje; Enzo draait wat af lately.. Een ander forummer zei het al; de man beweegt bij dood meer als ooit bij leven😉

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 19:10
  • Ik wacht gewoon de jaarcijfers af van McLaren. Er moet al jaren geld bij en opeens klotst het geld tegen de plinten? Ik heb het idee dat Brown het merk McLaren probeert op te poetsen door dit soort uitspraken.

    • + 2
    • 16 jun 2021 - 15:10
    • SEN1

      Posts: 1.255

      Vind het ook vreemd. Vooral met de corona tijden.

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 16:44
  • McFan2

    Posts: 45

    “De stroom slurpende elektrische FE” Gaap. Dit kennen we niet wel…

    • + 0
    • 16 jun 2021 - 17:51
    • McFan2

      Posts: 45

      nu*

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 20:21
  • @Arjan; kun je een keer kappen met die Telegraaf achtige koppen en suggestieve verhalen? Inmiddels kan zo ongeveer iedereen aan de kop zien dat een item van jouw hand komt. ‘Stroom slurpende’ man, man. Wordt gewoon met bio brandstof CO2 vriendelijk opgewekt hoor. Of wordt elk item over WTTC/F1/F2/F3/WEC/Porsche Supercup voortaan ook voorzien van de toevoeging ‘benzine slurpende …’?

    • + 1
    • 16 jun 2021 - 19:07
    • McFan2

      Posts: 45

      Helemaal mee eens. De stukken van de heer Hoefakker zijn van een bedenkelijk niveau

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 20:22
    • Patrace

      Posts: 2.673

      Ook eens. Suggestieve titels en artikelen zonder werkelijke inhoud en vol fouten ook nog eens.
      Voordeel is wel dat je aan de titels al kunt zien van wie ze afkomstig zijn, dus makkelijker te negeren.

      Overigens mis je de IndyCar, met hun alcohol zuipende auto's. :-)

      • + 2
      • 16 jun 2021 - 20:45
    • @Patrace; die Indycars, dat zijn toch die methanol zuipende dingen?? 🤡😉

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 21:51
    • McFan2

      Posts: 45

      @Beemerdude

      In de Indycar gebruiken ze Ethanol. Eigenlijk bestaat de brandstof voor 85% uit ethanol en 15% benzine (gasoline).

      Overigens zijn ethanol en methanol 2 soorten alcohol

      • + 1
      • 16 jun 2021 - 22:17
    • Wat is er mis met alcohol zuipen?

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 22:40
    • @Larry Perkins de koppijn

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 23:46
  • Gibson

    Posts: 99

    Stroom op zichzelf is niet vloeibaar, dus dat slurpen zal ook wel meevallen.

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 02:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar