user icon

Lewis Hamilton worstelt en komt boven: P2 vóór Max Verstappen in doldwaze kwalificatie in Bakoe

  • Gepubliceerd op 05 jun 2021 16:03
  • comments 43
  • Door: Arjan Hoefakker

Lewis Hamilton komt toch weer bovendrijven na een doldwaze kwalificatie in de straten van Bakoe. Hamilton mag tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan naast Charles Leclerc van start op de eerste startrij, vóór Red Bulls WK-leider Max Verstappen

De Britse coureur worstelde sinds de belabberde race in Monaco, ook in de Bakoe leek het team de auto maar niet op snelheid te krijgen. Zelfs tijdens de kwalificatie nog werden er afstellingen aan de voorvleugel van de snelle Brit aangepast. 

Lewis was dan ook opgelucht te horen via de boordradio. Na de kwalificatie verschijnt hij voor de microfoon en vertelt: "Mijn ronde was oké. Ik denk dat wij dit absoluut niet hadden verwacht en het is echt een monumentaal resultaat voor ons want wij hebben lopen worstelen dit weekend, dat wil je niet weten." 

Lewis vertelt dat hij en zijn team heel wat uitdagingen hadden te overkomen en ook afgelopen nacht is er nog hard gewerkt aan de afstellingen van de Mercedes

Hamilton: "Wij hebben zoveel veranderingen en aanpassingen doorgevoerd. Er is 's nachts doorgewerkt en tussen de sessies door, ik ben echt heel trots op iedereen. Om nu zo dichtbij deze gasten te staan, maakt dat wij kunnen uitzien naar een goede race. Het is gekkenwerk om deze banden aan het werk te krijgen en wij moesten de sleutel zien te vinden om deze auto op stoom te krijgen, dat waren onze grootste uitdagingen. Zij (verwijzend naar de W12, red.) was niet gelukkig het hele weekend. 

Hamilton ziet naar tevredenheid ook dat Valtteri Bottas weer in de top-tien mee kon komen, volgens hem verdient zijn hele team daar voor een pluim. "Onze racesnelheid was veel beter dan onze snelheid over een snelle geklokte ronde. Wij lagen mijlen ver achter op een enkele ronde en staan er in racesnelheid een stuk beter voor. Wij snappen niet waarom dat is. Wij hopen dat wij er morgen nog altijd zo voorstaan, zodat wij het gevecht met deze gasten aan kunnen gaan." 

Reacties (43)

Login om te reageren
  • En nu prijst ie het team opeens weer wel. Allemaal zo doorzichtig die praat van Hamilton.

    ps Bedank vooral Bottas maar weer met die flinke tow. Daarnaast snap ik Bottas ook af en toe niet hoor.

    • + 4
    • 5 jun 2021 - 16:21
    • Begrijp me niet verkeerd: knap natuurlijk dat ie hem op P2 zet na die dramatische vrije trainingen. Voordat ik bepaalde personen over me heen krijg.

      • + 1
      • 5 jun 2021 - 16:25
    • Niks mis met wat Hamilton hier zegt en bovendien kruipt hij ook niet in de underdog-rol voor de race en dat is best verfrissend voor iemand van Mercedes.

      • + 3
      • 5 jun 2021 - 16:29
    • gp

      Posts: 4.267

      Allemaal zo doorzichtig die praat van MrStef85.

      • + 5
      • 5 jun 2021 - 16:30
    • grappige is dat Hamilton zelf de tow aan Leclerc gaf waardoor die toch nog voor hem staat. Hamilton lag na S2 iets meer dan een tiende achter en had dat normaal gesproken met behulp van Bottas in S3 makkelijk goed kunnen maken

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 16:32
    • @gp

      Ik zou mijn tweede reactie maar eens even goed nalezen.

      Lewis is af en toe net zoals water en vuur: in Monaco is het zijn schuld niet en ligt het helemaal aan het team. En nu is het weer 180 graden gedraaid. Die gast lult gewoon af en toe in de ruimte als het hem uitkomt. En daar stoor ik me aan.

      Voor de rest een topcoureur.

      • + 2
      • 5 jun 2021 - 16:40
    • Het is ook nooit goed, hé. Had hij dan alleen zichzelf moeten prijzen?

      • + 6
      • 5 jun 2021 - 16:45
    • Ik vind hem gewoon hypocriet. Mijn mening Redcarsmatter.

      • + 2
      • 5 jun 2021 - 16:46
    • MLTG

      Posts: 355

      MrStef, hier zegt hij toch ook dat het door het team komt en niet door hemzelf. Mischien wil je er meer inlezen als wat er staat

      • + 4
      • 5 jun 2021 - 16:49
    • Hypocriet valt in deze wel mee stef85. Hij bedankt hier terecht het team. Hij heeft namelijk nu wel de auto gekregen die hij wil. Daar mag je best het team voor bedanken. Hamilton heeft de gewoon de schijn tegen en alles wat deze man zegt zal door de altijd oohh zoo ‘nuchtere’ Hollander als hypocriet gezien worden. Zal wel een cultuur dingetje zijn denk ik

      • + 4
      • 5 jun 2021 - 16:53
    • McNorris

      Posts: 23

      @FelipeMassa#19

      Ze zien het liefst Max winnen. Ten alle tijden en overal.

      Hamilton steekt daar vaak een stokje voor en is de reden dat Verstappen nog steeds geen wereldkampioen is.

      Dat is wat er daadwerkelijk speelt.

      • + 4
      • 5 jun 2021 - 16:59
    • Rutger

      Posts: 386

      @MrStef85 Wat blaf je nou dom man ? Je grote held Super Max faalt maar weer eens met de beste auto zoals Super Max dat ook in Bahrain deed, Portugal deed, Spanje deed etc en gelijk ga je zeuren op Lewis. Max Had de grootste tow en nog steeds falen, laat me niet lachen man.

      • + 3
      • 5 jun 2021 - 17:12
    • Och...Rutger reageert. Je kan de klok er gelijk op zetten. Lees even wat ik heb gepost: "Voor de rest een topcoureur"

      Ik houd niet van zijn praatjes. That's all. En nu weer aan het lachgas Rutger.

      • + 2
      • 5 jun 2021 - 17:15
    • LimboF1

      Posts: 4.839

      Ik denk dat de eindstand nog wel eens heel anders had kunnen uitzien voor Hamilton. Verder denk ik dat ze daar ook de motor wat hebben opgeschroefd en hij had weer eens wat geluk.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 18:01
    • LimboF1 Max miste de tow. Iedereen probeerde tow te pakken. Anders hadden we kunnen schrijven: Max pakt op sublieme wijze tow op Perez en zet zich op schitterende wijze op pole. Helaas pindakaas. Dus, hoezo geluk voor Lewis?

      • + 3
      • 5 jun 2021 - 18:22
    • Hij mag best ontevreden zijn toch? Als iemand het doet die je mag vind je het vast en zeker 'goed dat hij kritisch is en zijn team een schop onder hun reet geeft'. Het was gewoon niet goed in Monaco, dat hij daar kritisch was is logisch, dat hij dit gisteren ook was, maar dan wat genuanceerder omdat de hele wereld liep te janken dat hij dit niet zou mogen zeggen over zijn team (over mensen die selectief zijn als het gaat om eerlijke coureurs gesproken), en vandaag prijst hij zijn mensen.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 19:44
    • Als Red Bull zijnde is het toch ook gewoon idioot dat ze die eerste run niet aan Verstappen diezelfde tow geven? Dat heet teamwork. Normaal draai je dat dan in de tweede run om voor je mindere rijder (omdat je weet wat er kan gebeuren, zeker na 2 rode vlaggen al eerder in de sessie).

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 20:50
    • LimboF1

      Posts: 4.839

      @redcarsmatter Verstappen was snel onderweg en we weten helemaal niet of hij op het laatst geen tow had. Daarbij had hij twee paarse sectoren, dus hij was voor Hamilton daarmee gekomen. Dus ja, geluk voor Hamilton en ook omdat hij een goede tow kreeg, net als Leclerc.

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 02:18
    • @LimboF1 Een tow krijg je niet, die pak je. En volgens mij zat Max pas in de tweede sector toen de rode vlag wapperde. Twee keer paars is dan een veronderstelling en geen feit. Ik vraag me ook af waarom RB Max zo laat de track opstuurde. Na het debacle in Monaco hadden ze dat risico beter niet genomen. Gisteren wonnen de slimsten. Noem jij dat maar 'geluk'. Ik zie dat anders.

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 13:20
  • Waanzinnig knap weer om met de beste auto zo’n prestatie neer te zetten. Dikke pluim voor het hele team en inderdaad, wat een topresultaat van Bottas op P10. Wat revancheert die jongen zich na het Monaco debacle. Mooi gesproken door onze kampioen.

    • + 4
    • 5 jun 2021 - 16:22
    • Aadfanaat

      Posts: 658

      Jij had niet gedacht dat hij je weekend dit weekend al zou verpesten he?

      • + 5
      • 5 jun 2021 - 16:28
    • gp

      Posts: 4.267

      Beste auto. We zijn nu 2021. Misschien even je kalender van 2020 naar 2021 zetten.

      • + 4
      • 5 jun 2021 - 16:31
    • Buurman

      Posts: 1.504

      Inderdaad GP, ze zijn aan het afglijden. Morgen in de race goed die Alpha Tauri's in de gaten houden..

      • + 3
      • 5 jun 2021 - 16:37
    • Rutger

      Posts: 386

      @Underkutter Heb je liggen slapen ofzo ? Red Bull is de beste auto dit jaar, de FIA heeft speciaal de regels aangepast voor teams met hoge rake (Red Bull). Max maakt er gewoon een puinhoop van, Kunnen Mercedes/Lewis niks aan doen.

      • + 2
      • 5 jun 2021 - 17:15
    • @buurman AR zakt tijdens de race steeds weg. Niet de eerste keer dat vooral Gasly goed kwalificeert. Ik zet er geen geld op.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 18:25
    • Met droge ogen beweren dat RBR de betere auto heeft, hilarisch 😂

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 19:11
    • Fanboy1

      Posts: 2.535

      Alle experts beamen dat rbr de beste auto heeft en ja hoor Speedpuppet findt van niet zonder enige onderbouwing.
      Het past natuurlijk beter om prestaties van ham te blijven bagatelliseren.
      Geniet nou maar van de fer hoogtij dagen

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 00:26
  • Eindelijk zijn de rollen om gedraaid. Nu kan redbull de voordeel van 2 coureurs tegen 1 gebruiken. Perez zal lekker lang door rijden denk ik zomaar.

    • + 0
    • 5 jun 2021 - 16:24
    • ja, vanaf P7 kun je de boel lekker onder druk zetten. t is gewoon 1 tegen 1 morgen en Lewis heeft de beste papieren.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 16:29
    • gp

      Posts: 4.267

      Kan best, hij heeft ook betere banden dan de rest.

      • + 1
      • 5 jun 2021 - 16:32
    • Checo voelt zich altijd als een vis in Mexicaanse wateren op Baku, en kan heel goed omgaan met de bandjes. Dus die zie ik zomaar op het podium eindigen morgenmiddag.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 16:34
    • Jullie bedoelen natuurlijk de onderlinge strijd tussen Max en Lewis. Want een Ferrari staat op P1. Ik heb geen punten nodig om een feestje te bouwen. Apetrots!! Jammer voor Sainz....

      • + 1
      • 5 jun 2021 - 16:46
  • Worstelen en dan bovenkomen? Pretty good driver...

    • + 0
    • 5 jun 2021 - 16:43
  • Dit kan een hele mooie race worden. Leclerc en Hamilton met Verstappen op weg naar de eerste bocht is spannend. Verder staan meerdere Adjudanten van Max vooraan terwijl Bottas daarachter start. Ook dat kan het verschil maken.

    • + 0
    • 5 jun 2021 - 16:54
  • Het geluk is met de kampioenen!
    Maar je moet er wel zijn. Max heeft gewoon zijn 1e rondje verknald.
    Nu gaat iedereen weer crybaby spelen net als max zelf.
    Het kampioenschap is nog lang!

    • + 4
    • 5 jun 2021 - 17:01
    • Rutger

      Posts: 386

      @Deoranjecamping Allenexcuses worden voor Max uit de kast getrokken, had je niet op Sky gehoord hoe Max Red Bull de schuld gaf en begon teschelden als een kleuter, schandalig.

      • + 1
      • 5 jun 2021 - 17:16
  • Wanneer nummer 33 kritiek levert op zijn team, wordt dit prachtig gevonden door de nummer 33 fans. Hij moet zelf nog harder met de vuisten op tafel slaan. Wanneer Sir Lewis Hamilton kritiek levert op zijn team, dan vinden de nummer 33 het zo asociaal en mag dat niet🤪🤪.

    Deze gasten hebben blijkbaar een verstand van een blikje cola.

    • + 7
    • 5 jun 2021 - 17:03
    • Paar ijsklontjes erin misschien om af te koelen.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 17:41
    • Ik lust geen cola, doe mij maar een lekkere kouwe Hertog Jan.

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 17:43
    • Rutger

      Posts: 386

      @objectief321 Dus jij hebt hetnook gehoord op Sky ? Max gaf Red Bull de schuld en begon te schelden ook nog en merk je niet hoe ze dat weg moffelen ? Er wordt er nietnover gesproken, Max fans zijn de grootste hypocrieten maar hebben heel wat te zeiken op Hamilton en Mercedes

      • + 5
      • 5 jun 2021 - 17:51
    • Fanboy1

      Posts: 2.535

      Dat is jaloezie en nijd.

      • + 0
      • 6 jun 2021 - 00:30
  • Aviflex

    Posts: 1.181

    hamilton had met 2 vingers in de neus de bull op pole gezet. 100%

    • + 0