user icon

Nico Rosberg geeft fout toe: "Mijn kritiek op Carlos Sainz was onterecht"

  • Gepubliceerd op 27 mei 2021 15:42
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg geeft toe dat hij ongelijk had met zijn beoordeling over de overstap van Carlos Sainz naar Ferrari voor 2021. De Duitser, nu expert voor de Britse en Duitse televisie, was kritisch over het besluit van Ferrari om voormalig McLaren-, Renault- en Toro Rosso-coureur Sainz aan te trekken als vervanger van Sebastian Vettel.

De wereldkampioen van 2016 zegt in gesprek met Sky Italië: "Ik had het mis. Vorig jaar was ik een van degenen die zei: 'Waarom contracteer je Carlos Sainz? Je had voor Daniel Ricciardo moeten kiezen!'. Maar als ik kijk naar waar Ricciardo nu is, maar ook naar Vettel en Perez en hoe ze het allemaal opnemen tegen Sainz, dan zijn ze allemaal nergens te bekennen."

"Van die vier geeft Sainz als enige de indruk dat hij altijd op snelheid is bij zijn nieuwe team. Hij lijkt het prima te doen met Ferrari en hij houdt Charles Leclerc scherp. In Monaco stond hij bijna op gelijke voet met Leclerc, dus ik kan Carlos alleen maar feliciteren met zijn fantastische prestaties. Uiteindelijk koos Ferrari de juiste man. Het is echt leuk om hem aan het werk te zien", zo corrigeert Rosberg zichzelf.

Lachen om teleurstelling

Rosberg juichte Sainz zelfs toe omdat hij zo teleurgesteld was dat hij geen laatste kans op pole kreeg na de crash van Charles Leclerc in Monaco, en dat hij niet ten volle genoot van zijn eerste podium voor het team uit Maranello: "Ik moest wel lachen dat hij zelfs een beetje geïrriteerd was over de tweede plaats. Hij voelde dat hij de snelheid had om op zaterdag de pole te pakken en de volgende dag de race te winnen. Dat is de houding van een winnende coureur."

 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Prima reactie van Nico. Carlos heeft echt een vliegende start bij Ferrari. Chapeau!

    • + 3
    • 27 mei 2021 - 15:54
    • Zolang Pa en "kamp" Carlos zijn mond houd in de media heeft Carlos zelf een hoge gun factor.

      • + 2
      • 28 mei 2021 - 13:10
  • Gewoon een hele degelijke snelle rijder. de ideale ´2e man´. Maakt ook weinig fouten en is de rust zelfe. Ik heb dat gouweh*er op hem nooit begrepen. Ja er was wat spanning tussen hem en Max, Maar daar zijn ze alle 2 alleen maar beter door geworden.

    Nu zitten ze beide bij een topteam. Niet slekt die jeugdopleiding. Mclaren zie ik ook nog als topteam en daar rijft er ook 1 uit de ´eigen jeugd´. Dat verhaal dat hij pole had kunnen pakken roepen ze allemaal. bottas/Max/Sainz. we gaan het nooit weten. als Ferrari volgend jaar het beste pakket heeft(kan gewoon) dan hebben ze alles in huis om kampioen te worden.

    • + 2
    • 27 mei 2021 - 15:59
    • Dat kwam vooral door Papa Sainz naar mijn idee. Het was vooral senior die liep te blèren in de media, terwijl junior een hele fijne kerel is.

      • + 2
      • 27 mei 2021 - 16:20
    • snailer

      Posts: 5.228

      Dat klopt. Is trouwens ook aangedikt door Mol/Plooij. Ik heb familie in Spanje en daar weten ze niet beter dat Sainz erg goed was met Verstappen. En volgens mij heeft Verstappen dat zelf ook ooit geroepen op vragen tijden perspraatjes.
      Dat ze op de baan intense gevechten hadden is ook waar. Ze waren elkaar concurenten. En daar is niets mis mee.

      • + 4
      • 27 mei 2021 - 17:07
    • Het ging vooral tussen beide vaders.

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 16:09
  • Sainz gaat gewoon goed bij Ferrari. Doet nauwelijks onder voor Leclerc die al een poosje in de Ferrari rond rijdt. En dat na slechts 5 races. Dat gezegd hebbende verbaast het me niet dat Carlos lekker gaat. Bij zowel Mclaren als bij Renault en Torro Rosso deed hij het ook al uitstekend. Tof om te zien dat Carlos weliswaar met een omweg, alsnog de weg naar een topteam gevonden heeft!

    • + 5
    • 27 mei 2021 - 16:30
  • Ik begrijp Rosberg volkomen. Mijn idee over Sainz is ondertussen ook bijgesteld. Van de 'Spaanse Hülkenbergh' naar een volwaardig teamgenoot van (of voor, zoals je wil) Leclerc. Het is een hele stap.

    • + 0
    • 27 mei 2021 - 18:24
  • Ik begrijp Rosberg volkomen. Mijn idee over Sainz is ondertussen ook bijgesteld. Van de 'Spaanse Hülkenbergh' naar een volwaardig teamgenoot van (of voor, zoals je wil) Leclerc. Het is een hele stap.

    • + 1
    • 27 mei 2021 - 18:24
  • Nico is dan ook niet uitgenodigd voor Sainzdag dit jaar.
    In een brief en een Whatsappje kreeg ik ook nog wat spijtbetuigingen van mr. Rosberg. Ik heb aangeboden dat het Sainzdagteam wel coulant wil zijn mits hij een open boekje doet betreft zijn relatie met Lewis in zijn tienerjaren. Hij heeft echter nog niet gereageerd....
    Ik hou jullie op de hoogte.

    • + 4
    • 27 mei 2021 - 18:28
  • Pffffff,vorig jaar Nico nog geweigerd op de Sainzdag.
    Nico wilde zonder lid te zijn ff gratis naar binnen te komen en lekker van alle tapas en wijn te genieten, maar Nico loog over zijn achternaam en toen had ik hem gelijk door,want hij zei dat hij haak heten met zijn achternaam.
    Ja dag,toen wilde ik zijn elastieken benen wel eens zien en ja toen viel ie door de mand de vuile huigelaar!
    Gelijk met kop en kont buiten gezet!

    • + 1
    • 27 mei 2021 - 21:23

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park