user icon

Alonso wacht tot Frankrijk op belangrijke update: "Nieuwe stuurbekrachtiging"

  • Gepubliceerd op 26 mei 2021 08:47
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso zit met smart te wachten op de race in Paul Ricard. Tijdens de Franse Grand Prix krijgt hij een aangepast stuurbekrachtigingssysteem dat hem volgens hem een ​​beter gevoel zou moeten geven voor zijn wagen van 2021. Het team van Alpine, maar vooral tweevoudig kampioen Alonso, worstelde in de straten van Monaco. De Spanjaard kwalificeerde zich als 17e en eindigde de race zonder punten.

Alonso vertelde aan de Spaanse media dat het een teleurstellend weekend was in het prinsdom van Monte Carlo: "We hadden meer verwacht van Monaco, maar ik denk dat de banden de belangrijkste factor voor ons waren. "Ik weet niet hoeveel races zoals Monaco we dit jaar zullen hebben, maar we waren beter in Portugal en Barcelona, ​​dus ik hoop dat we in de volgende races naar dat soort prestaties zullen terugkeren."

Slaat nergens op

Alonso denkt dat andere coureurs ook soortgelijke problemen ondervinden als hij in Monaco. "Ik sprak met Checo Perez, die de snelste was in de eerste training en daarna de negende tijd reed in Q3, wat nergens op slaat. De dag erna vocht hij ineens voor het podium..."

Matchen Esteban Ocon

De 39-jarige denkt dat een speciale wijziging van zijn auto aan de stuurbekrachtiging hem zou moeten helpen om op zijn minst op de hoogte te blijven van Esteban Ocon.

Maar hij zal in ieder geval moeten wachten tot de Franse GP. "Baku zou daar geen goed moment voor zijn, op een stratencircuit", zei hij. "In die zin is de start van het kampioenschap niet het best mogelijke schema dat we hebben."

"De eerste zes races waren een zware uitdaging om te wennen, maar ik hoop dat vanuit Frankrijk een nieuw kampioenschap voor mij begint. Ik hoop iets te hebben met de besturing waardoor ik de balans van de auto wat beter kan voelen. Ik hoop dat ik dan ook betere feedback heb dan ik nu voel."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.794

    Ach, Alonso nieuwe stuurbekrachtiging, Ricciardo waarschijnlijk een nieuwe vloer. Kost wat euries om het zelfvertrouwen bij de heren op te krikken. Vrees het ergste voor Alonso. Natuurlijk blijft hij een goed coureur. Maar die paar tiende extra die van hem buitencategorie maakten, die heeft hij doordat hij er twee jaar uitgeweest is en vanwege zijn leeftijd niet meer.

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 09:01
    • Cicero

      Posts: 854

      Ik kies voor een nieuwe stoel, dat moet mij tijdens de race een beter gevoel geven.

      • + 0
      • 27 mei 2021 - 00:00
  • "De 39-jarige denkt dat een speciale wijziging van zijn auto aan de stuurbekrachtiging hem zou moeten helpen om op zijn minst op de hoogte te blijven van Esteban Ocon"
    Ehm zie eerst maar eens even op het level van Ocon te komen Alonso, je valt tot op heden een beetje tegen, een beetje veel...

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 09:13
    • Nou! Ben echt teleurgesteld over zijn niveau. 2 jaar uit de F1 is een lange periode, maar met zijn talent, vooral in de races, had ik er veel meer van verwacht. Ocon is geen koekenbakker, maar zeker ook geen absolute legende. Ik hoop voor hem dat de nieuwe stuurbekrachtiging gaat helpen, maar ik vrees ervoor.

      En inderdaad, eerst maar eens op het niveau van Ocon komen, voordat je er kan blijven. Doet pijn aan mijn ogen.

      • + 0
      • 26 mei 2021 - 10:20
  • Dale U

    Posts: 1.061

    Ik hoorde toch dat Alpine al bezig was met de auto van 2022, zal deze stuurbekrachtiging ook wel in de 2022 auto zitten, maar dat is een aanname.

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 09:33
  • zo jammer dat Alonso weer terug is gekomen. Natuurlijk snap ik hem wel, hij heeft de benzine door zijn aderen lopen, hij ademt racen, maar hij zou eerder bij zichzelf te rade moeten gaan. Zo'n mooie carriere en nu dit.., waarom? (verliezen van Ocon...,zegt al genoeg toch?)

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 09:54
    • Dit had ie zelf natuurlijk niet zien aankomen. Die gasten hebben enorm veel zelfvertrouwen en laten we wel wezen, Alonso mag dat ook hebben.

      • + 0
      • 26 mei 2021 - 10:21
    • alonso heeft alle recht om veel zelfvertrouwen te hebben. Zijn palmares spreekt boekdelen, maar zelfvertrouwen kan ook omslaan in zelfoverschatting. Volgens mij is dat nu het geval. Hij is er immers al een jaar of wat uit geweest. Kijk naar voorbeelden voor hem, allemaal zijn ze minder gaan presteren na terugkomst. Raikonen is een uitzondering, maar die was ook wel een heel wat jaartjes jonger dan wat Alonso nu is. Jammer, hij had het niet moeten doen.

      • + 2
      • 26 mei 2021 - 11:32
    • k.w

      Posts: 707

      En toch krijgt Alonso nog veel krediet vind ik.. Toen Stoffel na een paar races niet sneller was dan Alonso werd hij al stevig afgebrand door vrij vele hier. En dit in Stoffel zijn rookie jaar.. .En met een f1 wagen die uit elkaar rammelde en 260 grid penalty's . etc. Alonso word als ervaren piloot flink om de oren gereden door Occon...nu kan je zeggen Alonso moet niks meer bewijzen , wel dan heeft Stoffel nooit de kans gehad om dit te doen.. Dus hij krijgt nog veel krediet vind ik .

      • + 0
      • 26 mei 2021 - 15:24
  • nr 76

    Posts: 1.659

    Op zijn leeftijd wel zo lekker, stuurbekrachtiging. Als ie slim is neemt ie ook een automaat, scheelt een hoop gedoe.

    • + 2
    • 26 mei 2021 - 10:46
    • Padde1971

      Posts: 7

      Adaptive cruise-control... ook lekker relaxed

      • + 0
      • 26 mei 2021 - 12:27
  • Ik hoop zo dat Hamilton niet dezelfde fout gaat maken als Alonso en Schumacher. Het doet gewoon pijn om een legende zo te zien ploeteren.

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 11:54
  • Nog 11 jaartjes wachten, dan krijgt'ie met een 50+ kaart een paar rondjes korting ;)

    • + 0
    • 26 mei 2021 - 14:14

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar