user icon

Toto Wolff: "Grand Prix van Spanje was verre van perfect weekend voor ons"

  • Gepubliceerd op 19 mei 2021 08:08
  • comments 5
  • Door: Arjan Hoefakker

De tussenstand Verstappen en Hamilton is 1-3, en Red Bull Racing komt in aanloop naar de Grand Prix van Monaco 26 punten tekort op de concurrenten van Mercedes. Max Verstappen kijkt aan tegen een achterstand van 14 punten op Lewis Hamilton

En hoewel de Spaanse Grand Prix op strategische wijze werd gewonnen doordat Lewis Hamilton veel betere racesnelheid toonde op de medium-banden onder zijn Mercedes, zegt Toto Wolff nu terugblikkend: "Spanje was verre van een perfect weekend voor ons."

Dat belooft weinig goeds voor Verstappen-fans, zou je dan denken. Toto Wolff vervolgt: "We hadden veel te leren van Spanje, maar om terug te komen van de tweede en de vierde plaats na de eerste ronde tot de eerste en derde plaats bij de finish dat was een heel sterk resultaat voor ons. Het was er een waar we trots op mogen zijn als een team."

Niet is te vergelijken met Monaco

Voor de Grand Prix van Monaco zegt Wolff: ''Er is geen race zoals deze en daarom werd de Grand Prix van Monaco dan ook erg gemist vorig jaar. We kunnen dan ook niet wachten om terug in actie te komen in de straten van Monte Carlo! Het is zo'n geweldig, intens weekend voor de coureurs en voor het team waar geen marges zijn voor fouten."

Red Bull is het team to beat

Wolff vervolgt: "Het voegt een spreekwoordelijke Spaanse peper in je kont en we houden van die uitdaging! Monaco is een circuit dat veel neerwaartse druk vereist en we weten dat dat een van de sterke punten is van de Red Bull. Zij waren ook erg snel in de derde sector in Spanje en dat is vaak wel een goede indicatie voor een sterk optreden in Monaco." 

Niki Lauda

Volgens Wolff is Red Bull dan ook het team to beat. Wolff: "Daarnaast verwachten we ook flinke strijd met een aantal andere teams. Maar zoals het seizoen tot dusverre houden we van de jacht. De laatste keer dat wij in Monaco raceten was vlak na de dood van Niki (Lauda, red.) Daarom zal hij dan ook niet ver weg zijn in onze gedachten dit jaar."

Reacties (5)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.399

    Staat die rode ster van Lauda eigenlijk nog op de Mercedes?
    Ik meen mij te herinneren dat menig fan in de wintertest zocht naar die ster op de auto maar dat hij toen verdwenen leek.
    Daarna heb ik er niet meer op gelet eigenlijk.

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 08:20
    • Marcos94

      Posts: 1

      De rode ster staat er nog steeds op. Je moet alleen wel even goed kijken. Het zit namelijk achter de headrest van de auto.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 08:40
    • delange

      Posts: 1.531

      Die staat op de AM.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 08:41
    • snailer

      Posts: 5.228

      Men had gezegd dat de rode ster er altijd zou blijven. Ik ga er van uit dat deze er wel ergens op zit.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 08:45
    • Ik zie een ster, hij staat nog ver
      Maar strakjes komt-ie dichterbij

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 08:52
    • Ik zag gisteravond ook nog 'n ster, maar die was niet rood, na 10 minuten wel.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 09:50
    • Veel plezier met Gordon!

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 09:52
  • racepace1

    Posts: 64

    Bla Bla Bla BLa voor geeneen team is het perfect! vooral voor diegene die 2e 3e enz worden.
    Winnen en dan nog klagen daar is dit team echt enorm perfect in (zijn ze toch nog perfect)
    Dat wat echt opvalt in dit team is doen alsof het slecht gaat...bijv Hamilton "mijn banden zijn echt slecht"
    en vervolgens 25 rondes doorpompen en snelle rondes zetten en winnen en dat is maar 1 voorbeeldje altijd kankeren en klagen en proberen zand te strooien bij de andere teams, ik blijf het zeggen: ze spelen smerige spelletjes. Bottas gaat keihard tijdens de kwalli om vervolgens in de race terug te zakken als een pudding....hoe dan! wordt zijn moter iets terugeschroefd om hammie te laten winnen? dat zag je bij rosberg niet! hij wint kampioenschap en stopt meteen. fucking vaag allemaal

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 08:22
  • jd2000

    Posts: 4.792

    Zou die man zelf wel in de gaten hebben wat voor triest gedrag hij ten toon spreidt? 7x WK geworden en nog steeds de underdog proberen te spelen. Dit is gewoon een belediging voor het intellect van de gemiddelde F1 volger.

    • + 6
    • 19 mei 2021 - 08:46
    • Hij heeft het specifiek over Monaco omdat Redbull sterk was in de laatste sector in Spanje, doorgaans gaat de Redbull wel goed in het prinsendom.

      Over intellect gesproken.
      Hoezo kan je dat niet opmaken uit de tekst.

      • + 3
      • 19 mei 2021 - 09:56
    • jd2000

      Posts: 4.792

      GetinThereLewis,
      Over intellect gesproken, die gast doet het bij ieder circuit wat aangedaan wordt.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:11
    • Plaats zulke reacties niet als hij feitelijk gewoon correct is.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:15
    • jd2000

      Posts: 4.792

      Feitelijk correct? Helemaal niet correct

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:42
    • Oké dus in jouw beleving, is het geen feit dat de RB de vorige race, goed ging in sector 3.

      Alles verder prima met je ofwa.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 12:15
  • Snork

    Posts: 11.123

    Niet Red Bull, maar Mercedes is het "team to beat". Daar is dit jaar niks anders in dan vorige jaren. Het zit gelukkig wat dichter bij elkaar. Zo dicht dat één slechte race van Lewis de stand al weer gelijk zou kunnen maken. Echter, Lewis maakt zelden fouten en de Mercedes gaat zelden stuk. Seizoen duurt inderdaad nog lang, maar Max zal nu toch echt wat races moeten gaan winnen. Te meer omdat ook Red Bull zo rond de zomer de balans op zal moeten maken over wat te doen met de rest van het seizoen. Doorontwikkelen of alles op volgend jaar zetten? Het eerste doe je alleen maar als er goede kans is om op eigen kracht nog voor Lewis te komen in de puntenstand.

    • + 2
    • 19 mei 2021 - 08:48
    • mario

      Posts: 7.853

      Het gaat in dit artikel natuurlijk alleen over Monaco en niet over de eindstand in het WK aan het eind van het seizoen...

      • + 1
      • 19 mei 2021 - 10:03
    • Mario
      Ik zweer het je als Hamilton of Toto Wolf gequote worden, staat de meute al schuimbekkend klaar hun gal te spuwen.

      • + 2
      • 19 mei 2021 - 10:16
    • NicoS

      Posts: 12.630

      GTL,
      Is met Marko en Horner niet anders....of wel...?

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 10:24
    • Met marko idd maar dat zijn bijna alle fans er wel mee over eens.
      Marko heeft een te glazige blik om de dingen te zien voor wat ze zijn.

      • + 1
      • 19 mei 2021 - 10:51
  • Ik kan die r*t van een Wolff niet meer horen of zien. Vreselijk geldWolff en helemaal niet van echte sport en competitie houden maar doen alsof.

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 09:13
    • krop niks op hé, slecht voor je, gooi het eruit, let it go!

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 10:42
    • Dat heb ik dus net gedaan! ;-)

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:14

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar