user icon

Toto Wolff wil dat Esteban Ocon bij Alpine blijft racen

  • Gepubliceerd op 10 mei 2021 08:32
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Ocon lijkt niet in de race te zijn voor een Mercedes-stoeltje voor 2022. Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft duidelijk gemaakt dat hij Lewis Hamilton wil behouden, maar sterke geruchten brengen George Russell in verband met de huidige positie van Valtteri Bottas.

Beter afstellen

Ocon, die net als Russell Mercedes-junior is, wordt momenteel uitgeleend aan Alpine en het lijkt erop dat hij daar vooralsnog zal blijven. De Fransman maakt momenteel indruk bij team uit Enstone naast F1-legende Fernando Alonso.

"Ik heb deze winter een paar wijzigingen aangebracht in mijn team", zei Ocon in Barcelona. "De jongens doen het geweldig. We zijn na Portugal samen naar de fabriek gegaan om ons voor te bereiden op de race in Spanje. Niemand wilde zijn rust pakken, maar allemaal doorknallen."

"Met meer ervaring ken ik de auto en het team beter. We zijn nu beter in het implementeren van wat ik zeg bij het afstellen van de auto."

Tweede stoeltje Mercedes

Wat betreft de suggestie dat zijn huidige vorm hem in de race zou kunnen brengen om Bottas bij Mercedes te vervangen, zei hij afgelopen weekend: "Ik wil me concentreren op mijn werk bij Alpine."

Wolff lijkt het erover eens te zijn dat Ocon bij het Franse team blijft de meest waarschijnlijke uitkomst voor 2022 is. "De situatie met Esteban is vreemd", zei hij. "Hij zat lange tijd in ons programma bij Mercedes, maar nu is hij coureur bij het Alpine-fabrieksteam. Dat is een feit."

"Ik denk dat hij het daar goed doet, hij ontwikkelt zich en boekt vooruitgang. Hij is bovendien ook Frans. Dus alle sterren kwamen voor hem samen. Ik denk dat hij allereerst zal beslissen hoe zijn carrière verder gaat voordat we onze mening en visie aan hem vertellen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ocon is Mercedes-junior? Mercedes had toch afscheid genomen van Ocon?

    • + 0
    • 10 mei 2021 - 08:55
    • Stitch

      Posts: 5.310

      Toto weet niet goed wat hij wil.

      • + 0
      • 10 mei 2021 - 08:59
    • Beamer

      Posts: 1.101

      Mercedes heeft wel afscheid van hem genomen, Toto is nog steeds zijn manager volgens mij

      • + 0
      • 10 mei 2021 - 09:10
    • Toto heeft mij teveel aandelen en is volgens mij van het halve veld een soort ´manager´ of aandeelhouder. Ik wist niet dat dat ocon. Die grijpt op een dag nog een keer de macht over de F1.

      • + 0
      • 10 mei 2021 - 09:59
  • John6

    Posts: 5.250

    Vele willen iets anders horen denk ik, maar als Lewis nog blijft, dan zie ik toch echt Bottas ook bijtekenen voor 2022. Als dit zo door gaat pakt Mercedes weer de dubbel, eer dat Perez Max kan helpen dan zijn de prijzen al vergeven denk ik.

    • + 1
    • 10 mei 2021 - 09:15
    • Dit weekend had het moeten gebeuren. Mijn onderbuik zegt dat het gedaan is met het wk.

      Het enige wat Hammie nog tegenhoud is (net als 2016) een plofje en rookpluimpje achter de auto.

      • + 2
      • 10 mei 2021 - 12:54
  • Ocon doe het niet slecht maar ook een beetje geluk dat Alonso niet meer zo scherp is als bijvoorbeeld rond 2010 anders was het wellicht na dit seizoen afgelopen met loopbaan van Ocon. Een beetje zelfde als Rosberg toen Schumacher na een lange pauze en meer met een hobby-gevoel dan echte motivatie(zoals in begin van een F1-loopbaan) zijn comeback maakte op oudere leeftijd.
    Aan ene kant hoop ik dat Alonso zijn weg een beetje terug vindt en op zijn minst op 85% van zijn vroegere prestatieniveau zit wat goed genoeg moet zijn om het huidige niveau van Ocon makkelijk te evenaren. Aan de andere kant hoop ik dat Ocon er echt voor knokt zodat hij in F1 blijft. Echter, hij heeft niet zo veel excuses meer en, zoals vaak gezegd, de echte talenten moeten altijd boven water komen hoe diep je ze ook gegooid had. Sommige supertalenten zoals Leclerc of Verstappen doen het gelijk maar sommigen misschien een heel klein beetje minder(het scheelt echt een beetje) hebben wat tijd nodig om hun weg te vinden. Als Ocon ook zo'n Rosbergje kan doen dan alleen maar respect en anders helaas game over of ergens als 2e rijder.

    • + 1
    • 10 mei 2021 - 09:57

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 125
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar