user icon

Sebastian Vettel goed gemutst na sterke kwalificatie: tiende startplek in Portimão

  • Gepubliceerd op 01 mei 2021 18:40
  • comments 12
  • Door: Arjan Hoefakker

Sebastian Vettel kan nog steeds snel en hard autorijden, blijkt zaterdag tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Portugal. Terwijl Lance Stroll niet verder kwam dan P17 reed de viervoudig wereldkampioen voor het eerst dit seizoen de top-tien binnen tijdens de kwalificatie.

 Vettel: "Er stond behoorlijk wat wind, out there. Het was lastig om de ronden aan elkaar te knopen, wij allebei worstelden. Tijdens het eerste kwalificatiedeel maakte ik een stapje vooruit en kreeg ik meer vertrouwen en toen haalde ik het van Q2 tot Q3. Dus ik ben daar behoorlijk blij mee, maar ik spring geen gat in de lucht met mijn laatste rondje want daar had meer in gezeten en ik denk dat de omstandigheden wat veranderden."

Verwachtingen voor de race heeft Vettel ook: het gaat hoe dan ook 'krap" worden. "Dus we zullen zien wat we kunnen doen", aldus Vettel.  

 

Ralf Schumacher zei gisteren nog op de Duitse TV dat Vettel duidelijk de mindere coureur is binnen het Aston Martin-team. Vandaag blijkt de jongere broer van Michael daarin geen gelijk te hebben. Of de wanprestatie van Stroll tijdens de kwalificatie heeft gelegen aan het nieuwere materiaal waarover hij wel en Vettel niet beschikt dit weekend, is onbekend. 

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik gun hem deze opsteker. Vorig jaar van P15 naar P10... Dit jaar dan maar van P10 naar P8!

    • + 2
    • 1 mei 2021 - 18:44
    • Conclusie: de updates die Lance wel heeft en Seb niet, werken dus niet

      • + 1
      • 1 mei 2021 - 21:01
  • Ik mis Vettel zijn finger,maar dit is natuurlijk wel mooi voor hem.
    Als je Lance verslaat in de kwalificatie den ben je wel gewoon een héle grote.

    • + 1
    • 1 mei 2021 - 18:53
    • Zo'n opgeheven fingertje is wel handig om te bepalen waar de wind vandaan komt...

      • + 1
      • 1 mei 2021 - 19:01
    • Zo niet Dé grootste.

      • + 0
      • 1 mei 2021 - 19:01
  • LimboF1

    Posts: 4.760

    Hij reed best een strakke ronde moet ik zeggen, het is hem gegund. Stroll viel mij eigenlijk erg tegen, die was toch heel het weekend sneller. Ik vond het eigenlijk vreemd dat Stroll de nieuwe onderdelen kreeg. Stroll mag dan wel meer punten hebben, maar denk dat Vettel met zijn ervaring meer feedback kan geven over de updates. En Stroll staat ook niet echt bekend om zijn feedback, die weet soms niet eens wat aan de hand is.

    • + 3
    • 1 mei 2021 - 19:00
    • Ik had het idee dat Vettel totaal niet bezig was met snelle tijden in de vrije trainingen. Reed lang rond, dus denk met best veel brandstof

      • + 0
      • 1 mei 2021 - 19:34
  • Sterke kwalificatie van Vettel, maar ik denk dat het nadeel van de softband hem morgen buiten de punten brengt.

    • + 0
    • 1 mei 2021 - 19:39
    • Dat nadeel is geregeld geen issue. Rijders op medium moeten harder pushen om om het snelheidsverschil met de softs goed te maken wat resulteert in kortere levensduur. Of het op die circuit ook gebeurt gaan we straks zien.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 12:39
    • Dat is vaak het geval inderdaad, maar de coureurs lijken dit weekend erg overtuigd van het starten op medium. We gaan het zien Pietje.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 14:10
    • Wederom was het mogelijk. Stroll ging zelfs tot in het extreme door. Met nog snelle tijden op einde ook.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 18:04
    • Klopt, langer doorrijden in de eerste stint leek beter uit te pakken dan vroeg stoppen zoals bijvoorbeeld Sainz deed.

      • + 0
      • 2 mei 2021 - 18:37

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 122
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar