user icon

Max Verstappen in dit stadium nog niet bezig met kampioenschap

  • Gepubliceerd op 26 apr 2021 08:34
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen staat er na een tweede plaats en een zege in de eerste twee races van dit seizoen goed voor in het kampioenschap. De Nederlander vindt het echter te vroeg om al aan een eventuele titel te denken. Hij richt zich vooralsnog alleen op het eerstvolgende weekend, in dit geval de Grand Prix van Portugal op het circuit van Portimao.

Verstappen: "Het is nog een lang seizoen en ik kijk nog niet echt naar het kampioenschap. Ik probeer gewoon elke Grand Prix zo goed mogelijk te presteren. Dat is waar ik me op moet richten. We hebben een positieve start van het seizoen gehad en daar ben ik erg blij mee. Hopelijk kunnen we dat volhouden."

Red Bull Racing lijkt dit jaar opgewassen te zijn tegen Mercedes, maar Verstappen beschouwt het niet als een keerpunt. "Zo zie ik het niet. Het is een voortdurend proces om steeds dichter bij Mercedes te proberen te komen en dit seizoen gaat dat tot nog toe goed. Maar we moeten ons blijven ontwikkelen en hard blijven werken."

Over zijn kansen voor de Portugese Grand Prix van komend weekend zegt hij: "Het was vorig jaar lastig omdat er nieuw asfalt lag op Portimao, waardoor het erg glad was. Hopelijk is dat nu beter. Ik kijk ernaar uit om er weer te racen, want het is een geweldig circuit. Tot dusverre lijken we dit jaar competitiever dan vorig jaar, dus hopelijk is dat net zo in Portugal."

2022

Terwijl het huidige seizoen pas net begonnen is, gaat ook al veel aandacht uit naar volgend jaar. In 2022 treden ingrijpende regelwijzigingen in werking en dat zal de nodige veranderingen met zich meebrengen. Verstappen: "Ik heb die nieuwe auto natuurlijk nog niet gereden, dus ik kan niet zeggen of de nieuwe reglementen bij mij passen."

"Maar we weten we wel dat de auto's een stuk langzamer zullen zijn. Ik heb begrepen dat die ook heel andere rijeigenschappen zal hebben. De motoren blijven hetzelfde, dus met hetzelfde of meer vermogen en minder grip, zal het niet eenvoudig worden. We gaan het zien. Ik denk dat het terug gaat naar de griplevels van 2014 of 2015, dus dat is een grote verandering", aldus de Nederlander.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.267

    Inderdaad. Heel goed te waken voor over-enthousiasme. Hard blijven doorontwikkelen. Das was altijd RB's sterke punt in de achtervolging. Nu moeten ze laten zien dat ze dat nu ook blijven volhouden nu ze op gelijk niveau lijken te liggen. Achteroverleunen is killing.

    • + 1
    • 26 apr 2021 - 08:51
  • Numnum

    Posts: 2.535

    Hij die denkt dat het kampioenschap nu al binnen is heeft een gigantisch bord voor zijn hoofd. En ze zijn er echt lol
    Uiteraard zou het straks fantastisch zijn als het eindelijk een keer lukt.

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 08:51
    • snailer

      Posts: 4.854

      Als dat gebeurt, dat kampioen worden, dan is het tijd je forum naam luid en vergenoegd uit te spreken, numnum

      • + 1
      • 26 apr 2021 - 09:07
    • Numnum

      Posts: 2.535

      Lol. True that

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 19:00
  • ik ga pas voorzichtig de straattenten uit de schuur halen als hij de komende 3 races wint.

    • + 2
    • 26 apr 2021 - 09:20
    • NicoS

      Posts: 12.527

      Ik zou ze nog maar even in de schuur laten staan, voordat het zover zal zijn (als het al zover zal komen), is het november of december...staat die bende alleen maar in de weg.....;)

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 09:53
    • Tutuut Roy, wacht eerst rustig de Verenigde Arabische Emiraten af.. ;-)

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 10:18
    • Ik heb alle hanglampen van het plafond gehaald, en die komen pas weer terug als ik er ook daadwerkelijk in kan gaan hangen om een titel te vieren.

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 11:50
    • snailer

      Posts: 4.854

      Onze kat denklt dat Verstappen hal kampioen is. Die hangt constant in de gordijnen.

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 11:52
  • Taures

    Posts: 1.077

    Wij moeten realistisch blijven, ze komen van ver.

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 09:24
  • Natuurlijk heeft Max de lange termijn in gedachten. Kampioen worden is het uiteindelijke doel, dus hij is daar zeker mee bezig. Dit zal hij race per race moeten bewijzen, daarom goed dat hij dit per race weekend bekijkt. Maar reken maar dat hij het uiteindelijke doel voor ogen heeft!

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 12:58
  • Oke nu even normaal doen max ! met die gekke praat kan ik ook in zo instappen voor de lol natuurlijk ben je daar mee bezig en anders Lewis wel domkop, wat is dit nou weer voor een uitspraak ! HUH ? blijf dan maar lekker thuis op je balkon ! Tssssss

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 16:46
  • Het had natuurlijk helemaal niet gek geweest als Verstappen 30punten voor hard gelegen (even los van de snelste ronde). Beide winnen was natuurlijk meer dan mogelijk en had gewoon moeten gebeuren. Zeker de eerste race waarin je het hele weekend dominant bent.
    De grote fout van Hamilton had hem zonder de rode vlag geen tot hooguit een paar puntjes opgeleverd. Ipv 50 tegen 20 staat het 40 tegen 41 voor Lewis.
    Doe er niets mee, wilde het gewoon even kwijt 🤣😎

    • + 1
    • 26 apr 2021 - 17:00
    • Numnum

      Posts: 2.535

      Het glas is gewoon half vol jonguh! Bam! 😂

      • + 1
      • 26 apr 2021 - 21:53
  • Dat zegt Max nu wel, maar hij houdt er echt wel rekening mee.. Zal net als Lewis nooit willen opgeven, elk punt telt.. Je zag het in Imola, waar iedereen dacht dat Lewis klaar was en veel punten ging verspelen, maar ging toch naar huis met 19 heel belangrijke WK punten omdat hij niet op gaf..

    Voor wat betreft 2022, ik hoop dat ze het doel bereiken van veel minder downforce en meer afhankelijk van mechanische grip, zodat de auto's weer beter achter elkaar aan kunnen rijden.. Minder grip lijkt me ook alleen maar beter voor coureurs met superieure wagenbeheersing zoals Max..

    • + 0
    • 26 apr 2021 - 17:07
    • Hopelijk gaan we weer driftende en strepentrekkende auto's zien in 2022, beetje net zoals vroegah.

      • + 0
      • 26 apr 2021 - 18:44

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit