user icon

Heidfeld richt zijn vizier op de vijfde plek van Alonso

  • Gepubliceerd op 10 jun 2011 11:09
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Lotus Renault GP-rijder Nick Heidfeld heeft zijn zinnen gezet op de vijfde plek in het kampioenschap. De Duitser bezet nu nog de zesde positie, met 29 punten. Fernando Alonso is degene die hij in moet halen om zijn doel te bereiken en die heeft veertig punten meer.

Heidfeld: “Op basis van punten lijkt het een groot gat, maar toch is de vijfde plaats mijn mikpunt. Het team heeft eveneens de wens om vooruit te gaan. We verkeren momenteel eerlijk gezegd niet in de beste positie, maar we weten wel steeds punten te scoren en ik weet zeker dat we veel geleerd hebben over de auto in de afgelopen weken en dat ontwikkelingen op komst zijn. Die stap zetten we niet meteen komend weekend al, maar we zullen vooruit gaan en hopelijk sneller dan de anderen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Probeer jij Heidfeld nu eerst maar eens bij de top 10 te Q.

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 11:12
  • Wat een onzin. Hij kan zich er beter op richten om Rosberg en Massa achter hem te houden. Dat lijkt me al lastig genoeg.

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 11:25
  • Hij staat nu zesde, dus vrij logisch dat hij zich nu op plaats vijf richt, vind ik... Hij weet zelf ook wel dat het lastig is, maar wat moet hij anders? Plaats zeven ambiëren?

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 11:38
    • Inderdaad, voor 6 komt 5, je moet je toch richten op degene voor je, of het realistisch is, is een tweede.

      • + 0
      • 10 jun 2011 - 12:23
  • Heidfeld legt de lat voorzich erg hoog, optimist! Goed bezig Nick..

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 11:58
  • Michael

    Posts: 1.434

    <<<<De positie van Nick Heidfeld bij Lotus Renault lijkt onder druk te staan. Teambaas Eric Boullier heeft laten weten dat hij betere resultaten verwacht van de 34-jarige Duitser, die voorlopig de geblesseerde Robert Kubica vervangt.>>>

    Vandaar zijn grootspraak. Let op het is afgelopen met hem.

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 12:37
  • Ik vindt dat die baardmans het anders goed doet door regelmatig vrijwel achteraan te starten en dan toch in de punten komen.

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 12:58
    • Het is ook juist dat achteraan starten wat ze bij Renault dwarszit, ze hebben het idee dat er meer te halen valt, en verwachten dat ie dat dan ook doet.

      • + 0
      • 10 jun 2011 - 13:25
    • felix50

      Posts: 5.792

      Met die renault zou hij helemaal niet acchteraan mogen starten dus zo goed is dat niet.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 10:50
  • renzo

    Posts: 929

    Vooralsnog is het team dat Heifeld met name in de quali in de steek laat en niet andersom, ik was al verbaasd over de uitspraken van die fransoos.
    In Australie waren er al problemen met DRS en Kers, 2 races later verknalde Petrov Heidfelds snelste ronde en weer een race later vloog zijn auto in de brand. wie presteerd er nu matig in de quali meneer Boullier ????

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 13:35
    • rchorus

      Posts: 880

      Ach, het nog altijd een vooruitgang ten opzichte van bv 2008/2009 toen ze vrijwel standaard een auto in Q1 verloren door de onkunde van een coureur.

      • + 0
      • 11 jun 2011 - 13:00
  • JBRacing

    Posts: 9

    Hahahahahahahaha....=DDD

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 14:44
  • Naar mijn menig.Heidfeldniet echt slecht.Maar te onregelmatig voor Renault.We verwachten misschien ook vel van Heidfeld omdat die DE man van Renault(Robert Kubica) vervangt.Als Renault fan vindt ik ze ook minder dan verwacht en is plek 5 een must.Maar misschien wel een motivatie voor Heidfeld en Petrov en Renault.Maar als je het mij vraagt.D\'Ambrosio een Renault product had nu het zitje van Heidfeld moeten hebbe..

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 15:41
    • Aan de andere kant is die Renault ook te onregelmatig voor Heidfeld.

      Als we dan ook horen dat ze problemen met het budget hebben dan is dat ook niet zo verwonderlijk.

      • + 0
      • 10 jun 2011 - 19:27
  • KITT

    Posts: 20

    keep on dreaming

    • + 0
    • 10 jun 2011 - 15:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar