user icon

Aston Martin bevestigt Nico Hülkenberg als reserverijder voor 2021

  • Gepubliceerd op 08 apr 2021 13:21
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het hing al een tijdje in de lucht, maar is nu eindelijk officieel bekendgemaakt: Nico Hülkenberg is door Aston Martin F1 Team vastgelegd als reserve- en ontwikkelingscoureur voor 2021. De 33-jarige Duitser heeft reeds namens de Britse renstal in de simulator kennisgemaakt met de AMR21. Hülkenberg zal dit jaar bij sommige races ook als reserverijder voor Mercedes fungeren.

Nico Hülkenberg staat klaar om in te springen als een van de reguliere coureurs bij Mercedes of Aston Martin dit seizoen om wat voor reden dan ook een Grand Prix moet missen. Vorig jaar mocht hij drie keer invallen bij Racing Point doordat Sergio Perez en Lance Stroll besmet raakten met het coronavirus. Dat krijgt dus een vervolg als reserve bij zowel Mercedes als Aston Martin.

"Ten eerste is het fijn om een overeenkomst te sluiten met tijd in overvloed", begint Hülkenberg. "Vorig jaar werd ik pas op het allerlaatste moment opgeroepen voor mijn eerste invalbeurt. Ik ben heel blij om weer met dit team samen te mogen werken. Uiteraard hoop ik dat Sebastian Vettel en Lance Stroll niets overkomt dit jaar, maar Aston Martin weet dat ze op me kunnen rekenen wanneer dat nodig blijkt te zijn. Ik ben volledig voorbereid om de uitdaging aan te gaan. Het is ook interessant om het team te helpen bij de ontwikkeling. Ik verheug me erop om weer snelle rondetijden uit mijn mouw te schudden."

Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer voegt toe: "Het doet ons deugd om Nico welkom terug te heten in een officiële functie bij het team, als reserve- en ontwikkelingscoureur. In deze moeilijke tijden is de nood voor een capabele en ervaren reserverijder hoog. Nico heeft vorig jaar bewezen dat hij op korte termijn in een auto kan stappen en dan een superprestatie neer kan zetten. Nu kunnen we meer aandacht besteden aan de voorbereiding en integratie van Nico binnen het team, dus hij kan het alleen maar beter doen als de situatie erom vraagt."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.304

    drukke jongen zo zonder stoeltje....straks heeft ie het drukker dan de rijders zelf.

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 13:27
  • Snork

    Posts: 10.326

    Daar mee blijft één auto tot einde seizoen gevuld met een Duitse rijder:
    Vettel wordt in zomerstop gevraagd om ergens anders een hobby te zoeken en Hulk stapt dan in.

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 13:28
    • "Vettel, functie elders"?

      • + 1
      • 8 apr 2021 - 15:34
    • chao

      Posts: 1.025

      Vettel moet STroll vermorzelen in komende races, anders kan hij met vervroegd zomervakantie.

      • + 0
      • 8 apr 2021 - 19:48
    • Arie54

      Posts: 3.619

      Ze hadden VET sowieso nooit moeten aanstellen en bijvoorbeeld de Hulk moeten nemen. VET is gewoon 'op'.

      • + 0
      • 10 apr 2021 - 10:07
  • daarom

    Posts: 784

    Zou leuk zijn als ze die ouwe meuk Vettel er over 2 a 3 races uitgooien, want dan heeft iedereen wel gezien wat de rest inmiddels wel weet en Hulkie het seizoen af laten maken.

    • + 1
    • 8 apr 2021 - 14:53
    • Besef je wel wat je schrijft?

      "..... die ouwe meuk Vettel ."

      • + 1
      • 8 apr 2021 - 17:30
    • delange

      Posts: 1.304

      beter voetbal kijken jij!!

      • + 1
      • 8 apr 2021 - 19:37
  • Jammer dat ie nog steeds geen (echte) kans heeft gekregen.

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 15:45
    • delange

      Posts: 1.304

      kansen genoeg gehad...zijn hele carriere lang.

      • + 0
      • 8 apr 2021 - 19:34
  • Ach, hij geeft veel geld aan goede doelen dus is het hem gegund.
    Ik geef ook aan goede doelen, alleen niet zoveel.

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 16:53
    • Ik weet niet wat er gebeurt is, maar dit bericht had totaal ergens anders moeten staan.

      • + 0
      • 8 apr 2021 - 16:57
  • walter33

    Posts: 697

    Bye Vettel,Hulk is coming

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 17:19
  • Welkom terug lekker ding

    • + 0
    • 8 apr 2021 - 22:56
    • Dank, had niet eerder tijd om te typen vandaag.

      • + 0
      • 9 apr 2021 - 00:31
  • Nico is wel een beetje de slet van de F1 paddock geworden....

    • + 0
    • 9 apr 2021 - 07:17

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar