user icon

Tsunoda weer emotioneel: "Mijn vader is fan van Alonso en ik haalde hem in!"

  • Gepubliceerd op 28 maa 2021 20:05
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Yuki Tsunoda kan dit jaar de sensatie van het seizoen 2021 worden. De snelle Japanner maakte de overstap van de Formule 2 naar de Formule 1 en maakte vandaag officieel zijn F1-debuut bij AlphaTauri.

Tijdens de testsessie in Bahrein was hij al heel snel en in de paddock zijn de verwachtingen hoog. Gisteren tijdens de eerste kwalificatiesessie zette hij achter Max Verstappen de tweede tijd neer. Uiteindelijk strandde hij in Q2 maar zijn weekend is zeer goed te noemen voor iemand die zijn debuut maakt.

Die race sloot hij af met een punt, waardoor ook AlphaTauri het eerste punt van het seizoen heeft gehaald. Yuki zelf is uiteraard blij met zijn prestatie: "Allereerst zou ik zeggen dat ik erg blij ben met het punt voor het team. Ik ben gewoon heel blij om punten te scoren."

"Ik was in de eerste ronde te voorzichtig om de auto niet te beschadigen en er waren heel veel banden voor nodig om terug te komen. Ik geniet echt van de race en kwalificatie. Vooral een race waarbij veel wordt ingehaald is erg leuk."

Vader fan van Alonso

De vader van Yuki Tsunoda is al heel zijn leven fan van Fernando Alonso. Daardoor werd Yuki emotioneel toen hij hem inhaalde zei hij na afloop van de race: "Ik had een emotioneel moment toen ik Alonso inhaalde. Ik zag hem en vertrouwde toen op zijn vaardigheid en haalde in als een rookie."

"Mijn vader is een fan van Fernando Alonso en houdt van zijn rijstijl. De eerste keer dat hij hem zag was in Suzuka. Nadat ik hem had ingehaald, probeerde ik te kopiëren hoe hij reed. Hopelijk kan ik de volgende keer van hem wegrijden!"

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Goede en rappe vent en we gaan denk ik nog veel mooie dingen van hem zien!

    • + 2
    • 28 maa 2021 - 20:08
  • Yuki verdient een fanclub inclusief fanclubdag. Bij deze meld ik me af voor de Stroll fandag.

    • + 2
    • 28 maa 2021 - 20:13
    • Het gaat druk worden op de Yuki fandag, want de Vettel fandag is wegens omstandigheden ook al afgelast.

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 20:18
    • nr 76

      Posts: 1.335

      Schwantz, zonde want Vettel heeft toch flink punten gescoord dit weekend

      • + 2
      • 28 maa 2021 - 20:26
    • mario

      Posts: 7.390

      Min punten zijn ook punten 🤣

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 21:16
  • Ik ben fan van Yuki

    • + 1
    • 28 maa 2021 - 20:17
  • Drie wereldkampioenen voorbijgegaan in zijn debuut. Mijn Driver of the Day!

    • + 1
    • 28 maa 2021 - 20:25
    • Zijn reactie na de race ook! Balen van een te voorzichtige opening in zijn eerste race haha. fantastisch. Gewoon geweldig gereden. Volgens mij van P15 terug naar P9 gereden met een paar echt mooie inhaalacties.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 20:36
    • OneRace

      Posts: 27

      Yuki the Rookie, wat een debuut!!! Ik schrijf me in voor z’n fan-dag.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 21:12
    • 'mijn' Driver of the Day was Perez, maar inderdaad gaan we aan Tsunoda nog veel plezier beleven

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 08:22
    • gp

      Posts: 4.202

      ik heb ook op hem gestemd. In zijn eerste race in de punten. Niet slecht.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 09:11
  • @gptoday Na het taartengooien van gisteren krijgt ook vandaag deze emotionele getuigenis van Tsunado voorrang op alle andere reacties uit de paddock? Komaan zeg... .

    • + 0
    • 28 maa 2021 - 20:38
    • Anders tik je toch zelf een leuk verhaaltje?

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 20:40
    • Er was eens een taartengooier... . Je moet me begrijpen; ik ben Ferrarist op een Nederlands F1-platform. Ik weet dat ik effe meer geduld moet hebben. Maar het geduld van deze Ferrarist wordt steeds serieus op de proef gesteld.

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 21:26
    • Het is een emotionele getuigenis maar wel van een rookie die even een paar ex kampioenen inhaalt. Vergeleken met de Haas debutanten maakt Yuki er een geweldig debuut van. Van deze jongen gaan we nog veel genieten. Wat een aanwinst!

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 21:47
    • @snelrondje Tsunado is een toppertje, denk ik ook. Maar emo-dinges dienen eerder om de volgende drie weken mee op te vullen. Het is al na tienen en nog geen woord over mijn geliefde scuderia. Ik weet wel dat ik elders kan gaan snorren... Maar hier kan je ook leuk reageren.

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 22:06
  • "Die race sloot hij af met een punt, waardoor ook AlphaTauri het eerste punt van het seizoen heeft gehaald."

    Voor 9e krijg je toch echt 2 punten.

    • + 0
    • 28 maa 2021 - 22:10
    • beerkuh

      Posts: 2.125

      huh ?? hij is toch 10e Pietje?

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 07:54
    • Op het resultsscherm na de race was hij 9e en bij de F1 op de s i t e ook 9e.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 08:06
    • Klopt @Pietje. Tsunoda is 9e geworden, dus twee punten.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 09:34
  • Wat een leuk baasje die Tsunoda, een racer om met bovengemiddelde belangstelling te volgen!

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 08:21

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 133
  • Podiums 0
  • Grand Prix 80
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar