user icon

Daniel Ricciardo meteen sneller dan Norris: "Goed begin van McLaren-avontuur"

  • Gepubliceerd op 28 maa 2021 11:30
  • comments 15
  • Door: Rutger Lauvenberg

Daniel Ricciardo maakte meteen indruk bij zijn eerste kwalificatie voor het team van McLaren. De Australiër die afgelopen winter de overstap maakte van Renault naar McLaren, was namelijk meteen sneller dan de toch hoog aangeschreven Lando Norris. McLaren leek er tijdens de wintertests al goed voor te staan, maar waar sommigen gehoopt hadden dat het roemruchte team uit Woking kon aansluiten bij Red Bull en Mercedes, moest Ricciardo met een Q3-tijd van 1:29.927 toch bijna een seconde toegeven op de pole tijd van Max Verstappen.

Desalniettemin was de voormalige Red Bull-coureur niet ontevreden: "Het was zeker een goede avond, hoe formeel dat ook klinkt. Ik was gisteren nog niet helemaal op snelheid en ik weet dat dat tijd kost en hoe meer rondes ik rijd, hoe beter ik de auto en de limiet ervan ga aanvoelen. Ik weet dat ik inmiddels een ervaren coureur ben, maar het gaat altijd tijd kosten om helemaal op snelheid te komen. Toch ben ik hier al heel blij mee en een goede start voor mijn McLaren avontuur."

Toen teambaas Zak Brown langs het vierkantje liep, werd Ricciardo ook nog even gevraagd hoe hij dacht dat de grote baas van McLaren zijn optreden had beoordeeld: "Nou hij gaf me net een 'thumbs up', dus ik denk dat hij tevreden is. Ik was de eerste twee dagen van het testen nog niet in topvorm, maar ik denk dat hij blij is met de vooruitgang in dit korte tijdsbestek."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ik blijf erbij dat Norris een groter talent wordt toegedacht te zijn, dan dat hij in werkelijkheid is. Hij hoort absoluut thuis in de F1, maar is geen toptalent

    • + 2
    • 28 maa 2021 - 12:08
    • Niet zo goed als Leclerc en Russell, maar wel beter dan bijvoorbeeld Albon en met wat meer ervaring is hij ook beter dan Sainz. Dan ben je wel een subtopper.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 12:17
    • snailer

      Posts: 4.402

      Denk zo dat Norris nu op het niveau zit waar Ricciardo zat na 2 seizoenen. Niks mis met Morris.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 12:19
    • En Ricciardo moet je ook niet onderschatten, die maakte de afgelopen jaren gehakt van Vettel, Kvyat, Hulkenberg en Ocon en is tot zo ver de enige coureur die niet compleet zoekgereden werd door Verstappen, ook al was het verschil in 2018 aanzienlijk.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 12:21
    • Mirani

      Posts: 2.934

      Ik denk dat Norris wel dat talent is. Hij had een beetje pech met het moment dat Alonso de pit uitkwam anders had hij hem wel voor Ricciardo gezet. Ricciardo is echt wel een hele goede coureur. Maar vergeet ook Oostenrijk vorig jaar niet waar hij het podium afpakte van Hamilton door de snelste race ronde te rijden.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 12:49
    • Het is wel een toptalent. Maar als je verwent bent met Lewis/Vettel/Verstappen/Leclerc de afgelopen 15 jaar dan ga je al snel hogere eisen stellen.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 12:51
    • Stri

      Posts: 2.356

      @Roy, dan is het dus geen toptalent, want dan is hij minder dan de namen die je opnoemt.

      Ik weet het persoonlijk nog niet. Denk wel dat hij een hele solide rijder is (hij zat maar 5 honderdsten van Ricciardo af, die toch een van de betere coureurs op de grid is naar mijn mening), maar ik schat hem minder in dan Russell, die ik in de gp2 al erg sterk vond.

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 13:00
    • Dat zijn/waren buitengewone talenten. Een toptalent betekent niet dat je 5 keer WK moet worden ofzo.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 13:49
    • Aviflex

      Posts: 1.110

      Ricciardo heeft max 2 seizoen verslagrn!!!!

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 14:10
    • Als je zo redeneert zijn er op één of twee na alleen maar toptalenten in de F1, anders waren ze er in de F3 al wel afgevallen natuurlijk.

      Norris is een type Bottas. Degelijke coureur en zal best wel wat GP's kunnen winnen met de juiste wagen, maar komt net dat beetje te kort voor de absolute top. Was in de opstapklassen ook zo. Daarom is het net zo jammer dat Russell 3 jaar voor Williams moet rijden, die was net dat klapje sneller dan Norris en zal waarschijnlijk wél bij de toppers horen.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 14:43
    • MisterT

      Posts: 1.914

      @Avilflex, Max kwam toen net van de basisschool af en had niet eens een rijbewijs. En toch was hij al sneller.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 14:55
  • Maximo

    Posts: 6.682

    Ik heb na 3 seizoenen “Drive to Survive” voor de komende 4 jaar wel ff genoeg Ricciardo gezien.

    • + 0
    • 28 maa 2021 - 13:01
    • Ze zijn nogal fan van Ricciardo inderdaad. Hij doet het waarschijnlijk wel goed voor de kijkcijfers, maar seizoen 1 was bijna een promotiefilm voor Ricciardo :D.

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 13:27
    • Haha,idd.,Ricci zal wel een goede afnemer van Netflix zijn.
      Sjesus,wat komt die vaak voorbij zeg!

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 13:27
    • Ricflix

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 13:44

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar