user icon

Gebrek aan vertrouwen bij Fernando Alonso zorgt voor moeilijk weekend

  • Gepubliceerd op 27 maa 2021 20:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso maakte dit jaar na 2 jaar afwezigheid zijn comeback in de F1. De Spanjaard keert terug bij Alpine, het team dat voorheen opereerde onder de naam Renault, het team waar zijn successen in de F1 begonnen. Twee wereldkampioenschappen behaalde de 39-jarige Alonso met dit team, maar van meer succes is hij voorlopig nog ver verwijderd.

De komst van Alonso zorgde voor een enorme hype en vooral een positieve teamsfeer. Nadat Esteban Ocon en Daniel Ricciardo vorig jaar op het podium stonden was de hoop om dit jaar een nieuwe grote stap naar voren te zetten.

De vraag is of dat zal lukken, aangezien Alpine een zeer moeilijk begin kent van het seizoen, zo erkent Alonso tegenover onder andere GPToday.net: "Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Het weekend is erg moeilijk van start gegaan. Ik mis vooral het vertrouwen in de achterkant van de wagen. Het remmen van de wagen was in vergelijking met de testsessie van 2 weken geleden ook enorm anders."

"Ik wist niet goed wat ik kon verwachten omdat het de eerste kwalificatie van het jaar is. Ik ben wel blij met de negende positie maar ik had om eerlijk te zijn op veel meer gehoopt. De verandering van de wind en de koele omstandigheden, ik dacht dat het mijn rijstijl ten goede zou komen..."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • MSB195

    Posts: 105

    Alonso leek het het hele weekend brij lastig te hebben, toch prima gekwalificeerd denk ik. Jammer genoeg nog geen echte meting met Ocon.

    • + 0
    • 27 maa 2021 - 20:14
    • delange

      Posts: 1.404

      je kan dit best indrukwekkend vinden vind ik.
      Tijdens de testdagen ging het nbiet vlotjes maar nu staat ie toch weer op p9 na zoveel tijd zonder f1 wagen te besturen.
      Het is op z'n minst netjes te noemen.

      • + 5
      • 27 maa 2021 - 20:22
    • P9 niet gek hoor ,kijk waar Vettel uithangt .. ja maar , nee niks ja maar , Vettel heeft ondertussen al drie seizoenen altijd zn smoesje klaar

      • + 0
      • 27 maa 2021 - 22:37
  • Het gaat misschien nog wat onwennig en Ocon had wat pech, maar toen het er echt om ging laat Alonso toch wat van zijn klasse zien vandaag.

    • + 1
    • 27 maa 2021 - 20:31
  • Rimmer

    Posts: 8.278

    Petje af voor Fernando.
    Ocon stond een jaar de zijlijn voor hij naast Daniël
    instapte. Daarna kwam hij toch op snelheid en aan het einde seizoen was hij vaak bijna net zo snel terwijl Daniël onafgebroken heeft gereden en in vorm is.
    Als je dan kijkt hoe Alonso het naast deze Ocon heeft gedaan terwijl Fernando nu juist twee jaar langs de lijn heeft gestaan en Ocon weer in vorm en ritme is... heel knap. Respect. Is hij beter dan Max en Lewis? Nee denk ik niet maar “bijna evengoed” komt toch wel meer in de buurt. Hij is zeker even goed als Daniël op basis van dit eerste vergelijk.

    • + 2
    • 27 maa 2021 - 20:56
    • Zet die 3 in dezelfde wagen en het is de vorm van het weekend die bepaalt wie wint en als het om een heel kampioenschapsjaar gaat is het de constantste die wint. Ik zou er niks op verwedden.
      De hoon was groot vooraf, maar nu al een stuk minder.
      Alonso heeft ook verder niet op z’n gat gezeten

      • + 0
      • 28 maa 2021 - 00:37
    • Nouja eigenlijk wel, maar wel met een helm op en een stuur in z’n handen

      • + 1
      • 28 maa 2021 - 00:38
  • En een oude auto (niet onbelangrijk...)

    • + 0
    • 27 maa 2021 - 21:16
  • Gebrek aan vertrouwen. Heel het weekend al roemloos geploeter, en dan stuur je dat ding op je oude dag zomaar effe Q3 in. Knap hoor!
    Ik ben voorlopig blij dat Alonso er weer effe bij is. Het racen is een ding, maar de karakters zijn toch haast net zo belangrijk

    • + 1
    • 27 maa 2021 - 22:27
  • Gewoon een retegoeie prestatie. Kan wel eens een mooie race voor hem worden.

    • + 0
    • 27 maa 2021 - 22:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 133
  • Podiums 0
  • Grand Prix 80
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar