user icon

Lando Norris: "Red Bull en Mercedes zullen wij niet zomaar verslaan"

  • Gepubliceerd op 20 maa 2021 10:07
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing en Mercedes zijn de grote favorieten voor het nieuwe F1-seizoen. Daarachter lijkt het echter McLaren dat beslag gaat leggen op de derde positie op de grid qua teams. Het Britse team is overgestapt van Renault naar Mercedes-motoren, maar Lando Norris tempert de verwachtingen.

Bij Sky Sports reageerde hij op de verwachtingen dat McLaren dit jaar regelmatig op het podium zou kunnen komen. De jonge Brit zei hierover: "Vorig jaar stond ik op het podium en ik hoop dat we dichterbij komen dan vorig jaar op hetzelfde moment, dus we moeten afwachten. Iedereen zegt altijd dat we moeten afwachten hoe iedereen er voor staat, maar het is duidelijk dat Mercedes en Red Bull op dit moment voor de rest rijden."

Vorig seizoen zat McLaren in het drukke middenveld waar vijf teams streden om punten en soms podiumplaatsen. Maar volgens Norris bestaat die groep niet echt meer. "Er zijn veel teams bij betrokken, ook Williams heeft de achterstand ingehaald, Alfa Romeo leek redelijk goed tijdens de test in Bahrein."

"Ik hoop dat er onderweg een aantal races zullen zijn waarbij we echt kunnen strijden met de twee teams voorop, maar we werken er zo hard mogelijk aan om dat gat te dichten. We willen op het podium staan ​​en dit wordt onze beste kans om op het podium te staan ​​sinds lange tijd."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • In sommige kwalificaties kunnen ze best mee gaan doen, Maar op racepace zitten Mercedes en RB(vooral Max) op een ander niveau dan de rest. Het is even afwachten wat Checo kan in die wagen.

    Podiums gaan ze wel pakken dit jaar denk ik, Als je ´best of the rest´ bent hoeft er voorin maar 1 zijn dag niet te hebben of uit te vallen. Ik denk dat ze stabiel 3e worden in de eindstand.

    • + 1
    • 20 maa 2021 - 11:01
    • F1FAN76

      Posts: 544

      Toch zie ik McLaren een race winnen dit jaar.

      • + 2
      • 20 maa 2021 - 11:16
    • Dat is toch ook een podium? ;)

      • + 1
      • 20 maa 2021 - 11:22
    • F1FAN76

      Posts: 544

      Oja :)

      • + 0
      • 20 maa 2021 - 11:29
  • Maximo

    Posts: 6.702

    Lando.... 1 van de hoofdrolspelers in “Drive to survive”....... man man man, ik begrijp Max nu wel dat ie die serie niks vindt.

    • + 0
    • 20 maa 2021 - 11:17
    • Klopt, Max wordt ook helemaal niet geintervieuwd, Die weet toch wel dat het allemaal nep is. Ik heb met moeite elke aflevering nu gezien. De enige die ik wel interessant vond was die over Ferrari. Vettel lijkt er ook een hekel aan te hebben.

      Maar wat lopen er een partij engnekken rond zeg, Die Norris had ik altijd wel ingeschat als een aardig ventje, Maar die kan er ook wat van hoor.

      Wolff
      Horner
      Gasly
      Norris
      Ricciardo

      Allemaal vreemde figuren vind ik.

      Steiner
      Verstappen
      Vettel
      Raikkonen
      (ja zelfs deze) hamilton

      Komen op mij oprechter over.

      die eerste groep is mij te ´amerikaans´.

      • + 0
      • 20 maa 2021 - 11:29
    • Ik vond Bottas wel interessant om te aanhoren in D2S3

      • + 0
      • 20 maa 2021 - 12:09
    • Dat was nog de 4.0 Bottas.

      • + 0
      • 20 maa 2021 - 12:14
    • Vind die veuls te Amerikaans gemaakte serie ook geen ëne ruk aan, ze hadden het net zo goed "overdrive as a wive" kunnen noemen wmb.

      • + 2
      • 20 maa 2021 - 12:23
    • Echt he? Veel te overdreven allemaal. Ik erger me vooral aan die Gasly.

      Geef mij dan maar een ´saai´ progamma als the inside line. Veel meer op feiten en techniek gebasseerd.

      • + 1
      • 20 maa 2021 - 12:26
    • Wat mij stoort is dat ze in DTS een loopje met de waarheid nemen en dat daarbij alle montage truukjes worden toegepast. Tekenend hiervoor was wel de vloek van Vettel, "Mein Gott, müss das sein... " van Brazilië 2019 in Stiermarken 2020 gemonteerd was.

      • + 1
      • 20 maa 2021 - 12:42
    • Dit is geen "technische" reeks - maar heeft wel zo zijn voordelen. Je ziet wat er achter de schermen speelt en dat kan je niet waarnemen in interviews. Jammer dat we de reeks niet krijgen race na race - dat zou wel voor de nodige sensatie zorgen.

      Een beetje soap gehalte mag er voor mijn part best ook wat bij hoor. Gewoon een kwestie om die te plaatsen waarvoor het staat. Ze halen er tenslotte wat nieuwe fans bij op die manier, wat voor F1 geen evidente zaak is.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 17:00
  • Sauber

    Posts: 40

    Ik zie Riccardo er nog wel een winnen komend seizoen. Die weet wel te profiteren als anderen het af laten weten. Van Norris weet ik dat niet zo zeker.

    • + 0
    • 20 maa 2021 - 19:34

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar