user icon

McLaren-teambaas: "Andere teams zullen onze diffuser wel gaan kopiëren"

  • Gepubliceerd op 19 maa 2021 11:03
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

McLaren hoopt het seizoen 2021 te kunnen beginnen met een podiumplaats. Veel analisten zijn van mening dat het beroemde Britse team dit seizoen iets vooraan een extreem krap middenveld zou kunnen staan. Ook de slimme exploitatie van een maas in de nieuwe diffuserregels door McLaren in 2021 wordt geprezen.

Teambaas Andreas Seidl zei tegen de Duitse omroep RTL: "Het wordt interessant om te zien hoe dit zich de komende weken zal ontwikkelen. Of teams hopen op een sprong als ze de diffuser opnieuw proberen te ontwikkelen. Ik zou er niet van staan te kijken als ze onze diffuser kopiëren. Het is echter geweldig om te zien en ik ben blij voor ons aerodynamische team dat ze deze oplossing hebben gevonden."

Achterste van de tong

Wat betreft het doel voor het seizoen 2021, gaf Seidl toe: "We zouden heel, heel tevreden zijn met een podium in de eerste race."

Hij geeft toe dat Daniel Ricciardo en Lando Norris onlangs een kwalificatiesimulatie in Bahrein hebben gedaan, maar hij houdt zijn kaarten graag op zak. "We praten natuurlijk niet over hoever we van de limiet waren. Het is erg moeilijk om te lezen waar iemand is", voegde Seidl eraan toe. "Ik denk dat we goed voorbereid zijn en dat we weer in een zeer hechte strijd zitten."

Hij is het ook eens met degenen die denken dat Lando Norris op het punt staat in 2021 nog een stap vooruit te zetten.

"Daniel is een geweldige maatstaf voor Lando. Ricciardo heeft laten zien dat hij races kan winnen met het juiste materiaal, en dat helpt Lando om de volgende stap te zetten. We kunnen niet vergeten hoe jong hij is", zei Seidl over de 21-jarige coureur. "Van wat ik heb gezien, zet hij die stap."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Alweer?

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:03
    • Zelfde bericht maar dan in een Andrejas ;)

      • + 4
      • 19 maa 2021 - 11:15
    • Dit bericht kan terseidl worden gelegd.

      • + 1
      • 19 maa 2021 - 12:35
    • Zucht.. wat zit McLaren toch te janken om hun diffuser? Lijkt wel een wijf die roept waarom wordt ik niet aangerand?

      • + 1
      • 19 maa 2021 - 13:02
  • Hoe close zou de samenwerking met mercedes zijn? Zou er al een belletje gedaan zijn vanuit Brixworth naar Woking?

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:21
    • nr 76

      Posts: 1.293

      Is al lang gebeurd. Ik verwacht straks gewoon 2 zwarte mcLarens aan de start.

      • + 2
      • 19 maa 2021 - 12:46
  • VES

    Posts: 1.107

    Alles kan nog gewijzigd worden tot aan de kwalificatie, daarna worden auto’s gehomologeerd en de tokens ingeleverd.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:23
    • dat geldt toch niet voor de diffuser? McLaren heeft er zelf ook helemaal geen token voor ingezet. Dat konden ze ook niet, omdat ze vanwege de motorwissel ze met speciale dispensatie ergens anders in moesten/mochten zetten.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 14:32
  • Maximo

    Posts: 6.688

    Ik zie Red Bull het niet doen, die zeggen deze optie al te hebben bekeken en zijn voor een andere oplossing gegaan.

    • + 3
    • 19 maa 2021 - 11:31
    • snailer

      Posts: 4.415

      Zat het net in te kloppen, maar zag net optijd je bericht in mijn ooghoek. Ze hebben er wel een nieuwe versnellingsbak voor moeten ontwerpen. Voor betrouwbaarheid was dat niet nodig,want vorig jaar geen issues mee gehad. Ze wilden meer ruimte creeren aan de achterkant om meer met de aero te kunnen doen. Dik kans dat ze de diffuser wilden veranderen.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:54
  • Ligt eraan. als het echt werkt en Mclaren gaat de eerste 3 races er zelf podiums mee pakken dan lijkt het me wel een optie. Mercedes is er denk ik zeker al mee bezig, En het zal me niks verbazen dat ze het al hebben. RB gaat het denk ik niet toepassen, Die hebben al aangegeven dat ze dit al eerder hebben bekeken maar voor iets anders zijn gegaan. En die ligt ook op rails. Dat wil je niet zomaar op het spel zetten.

    • + 1
    • 19 maa 2021 - 11:58
    • De vraag is: durf jij je handen in het vuur te leggen mbt de uitspraken van Horner?

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:12
    • Nee, Ik weet tegenwoordig niet meer wat ik moet geloven. ik zat net ook even een (nieuwe) aflevering van drive survive te kijken, En het zijn allemaal engnekken die alles doen om te winnen.

      Horner is geen heilige en ik geloof die nooit meer op zijn blauwe ogen.

      wat wel opviel:*spoiler* is dat de Ferrari teambaas indirect toegaf dat de motor wel degelijk illegaal was in 2019.

      de enige 2 die ik echt zou vertrouwen in heel dat circus zijn Max Verstappen en Sebastiaan Vettel. Die blijven beide met 2 voetjes op de grond.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:29

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit