user icon

Perez over Red Bull-debuut: "Pas dan kan ik het maximale uit de RB16B halen"

  • Gepubliceerd op 15 maa 2021 07:55
  • comments 18
  • Door: Bo Brautigam

Sergio Perez zal over twee weken zijn eerste start maken voor Red Bull Racing. Hij vervangt Alexander Albon voor het 2021-seizoen, en zal de derde teamgenoot worden van Max Verstappen in drie jaar. Perez gelooft dat de RB16B "erg veel potentie" heeft, maar is van mening dat hij niet meteen het maximale eruit kan halen.

Perez finishte de ochtendsessie van de derde testdag als snelste. Echter, nog steeds is hij van mening dat de RB16B anders aanvoelt op verschillende vlakken. "De manier hoe je een auto bestuurt verschilt natuurlijk per auto", zo vertelt Perez. "Je moet je aanpassen aan de auto, aan een andere rijstijl. Ik denk dat de auto veel potentie heeft. Zodra ik bovenop de auto zit, dan denk ik dat het wel goed zit."

Een antwoord op de vraag hoeveel races dat zou gaan duren heeft Perez niet direct. "Dat is lastig om dat in getallen uit te drukken - ik denk ongeveer vijf races. Zodra we vijf verschillende races hebben gehad met verschillende omstandigheden, dan zal ik de auto en het team volledig begrijpen", zo concludeert Perez. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.376

    Zoveel races???? Tsjonge, tsjonge..... Ik zou het na één race al onder de knie hebben..... RBR: Bel mij! Bel mij! 🤣🤣🤣

    • + 1
    • 15 maa 2021 - 08:03
    • Axel

      Posts: 2.193

      In een Mario Kart neem ik aan.

      • + 3
      • 15 maa 2021 - 08:12
    • ja, wat hebben ze nu weer binnengehaald bij RBR?!
      Een jaar geleden kocht Pete een nieuwe auto, binnen een half uur had hij dat ding al onder de knie....
      Maar denk je dat RBR Pete belt? Koppige ezels daar....

      • + 2
      • 15 maa 2021 - 08:13
    • mario

      Posts: 7.376

      @Axel: Dus dat!!! 🤣

      • + 0
      • 15 maa 2021 - 09:34
    • mario

      Posts: 7.376

      @Pete: Ik krijg ook geen hoogte van die mafklapperts bij RBR 🤪

      • + 0
      • 15 maa 2021 - 09:35
  • Gewoon een heldere analyse van Perez.
    En 5 races zou al best wel snel zijn.
    Eigenlijk heeft hij gewoon een jaar nodig, alleen dan kan het ook gelijk zomaar over zijn.
    Dus ik geef hem tot na de virtuele zomerstop.
    Dan moet hij echt op niveau zitten wil hij bij het team blijven.

    • + 0
    • 15 maa 2021 - 08:07
  • Rimmer

    Posts: 8.219

    Het optreden van Checo is een verademing na al dat gestuntel van Gasly en Albon.
    Geen domme crashes en daarmee de hele voorbereiding aan gort helpen, geen onnodige strijd om de snelste ronde, geen onrealistische verwachtingen maar gewoon strak en constant de rondjes draaien. Tijdens de persmomenten staat er gewoon een ijzersterke ervaren man die langzaam zijn rol en positie in het team begint te vinden.
    Ik zie Perez dit jaar en volgend jaar lekker in de Bull rijden.
    Tsunoda kan in 2022 nog mooi een extra jaar rijpen bij AT terwijl RBR in de tussentijd ook gewoon een ijzersterke rijders bezetting heeft.

    • + 4
    • 15 maa 2021 - 08:12
    • Rimmer

      Posts: 8.219

      Bij RB zijn ze inmiddels al lyrisch. De feedback van Perez is consistent en komt overeen met die van Max. Ook kan Perez overweg met dezelfde afstellingen die Max graag heeft.
      Ze hebben met Checo een nieuwe Ricciardo in huis gehaald. Zowel qua relaxte benadering op en naast de baan als qua snelheid.

      • + 4
      • 15 maa 2021 - 08:17
    • Axel

      Posts: 2.193

      Dat mag ook wel met 10 jaar Formule 1 ervaring.

      • + 0
      • 15 maa 2021 - 08:28
    • ik hoop dat de voortekenen kloppen @Rimmer,
      vind het veel mooier om een sterk en beetje gelijkwaardiger duo te zien, zoals in het verleden met Ricciardo, heb het nu wel gezien met die hulpeloze teammaten naast Max

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 08:53
    • Joeppp

      Posts: 4.075

      Het gaat natuurlijk straks allemaal om de wedstrijden zelf maar het is nu inderdaad een verademing om naar te kijken tov de voorgaande jaren met Gasly en Albon. Perez zijn interviews zijn releaxed en realistisch en zijn rondjes de afgelopen dagen goed. Ik ben ervan overtuigd dat RedBull de juiste keuze heeft gemaakt door Perez in de auto te zetten en af is gestapt van het geloof dat iedereen maar uit het eigen programma moet komen. Daarnaast vind ik Perez beter overkomen dan de lolbroek Hulkenberg. Alles in het te, draait nu om prestaties en verder niks.

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 09:00
    • Ricciardo was alleen gelijkwaardig in 2016, wat ook niet heel gek is, Want Max was toen 18 en stapte pas na een paar races in. In 2017 kreeg Max als de overhand maar door veel pech won Ricciardo dat seizoen. 2018 was het wel duidelijk wie de betere was. Vergeet niet dat Max toen nog heel jong was. Maar puur op snelheid zag je al in de eerste race dat hij de betere was, Is ook geen schande hoor om van Max te verliezen. Als je maar een beetje mee kan. Maar ga er maar niet vanuit dat Perez het hem lastig gaat maken. Dat gaat (denk ik) geen 1 rijder op dit moment lukken in hetzelfde materiaal.

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 09:03
    • Voor Perez zelf is het ook een unieke kans bij een topteam. Tot nu toe reed hij altijd voor subtoppers en in één geval bij een subtopper die zich topteam waande

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 09:09
    • mario

      Posts: 7.376

      Checo heeft lang moeten wachten op z'n eerste overwinning, maar ik sluit niet uit dat hij er dit jaar nog wel een paar bij kan schrijven....

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 09:41
  • "Je moet je aanpassen aan de auto, aan een andere rijstijl. Ik denk dat de auto veel potentie heeft. Zodra ik bovenop de auto zit, dan denk ik dat het wel goed zit."

    Hele andere benadering heeft die Perez. Waar alle ander coureurs gaan voor de conventionele aanpak van in de auto zitten, gaat Checo er gewoon lekker bovenop zitten. ;)

    Inderdaad een verademing die Perez. Voor het eerst sinds het vertrek van Ricciardo krijg ik weer het gevoel dat er twee profs in die Red Bull rijden!

    • + 4
    • 15 maa 2021 - 09:22
    • in de auto zitten is zoooo 2020, nee er bovenop zitten, ik denk dat Checo daar het verschil mee gaat maken

      • + 3
      • 15 maa 2021 - 09:24
    • mario

      Posts: 7.376

      In Mexico rijden ze ook nog heel veel op paarden, dus ik begrijp Checo wel hoor dat hij er bovenop wilt zitten.... Lasso in de handen en binnenhalen die handel....

      • + 2
      • 15 maa 2021 - 09:39
    • Ik heb Alesi wel eens op de auto zien zitten, hij had toch mooi de race gewonnen.
      Misschien zit er meer in dan je op het eerste gezicht denkt.

      • + 1
      • 15 maa 2021 - 10:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 528
  • Podiums 6
  • Grand Prix 118
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar