user icon

Sergio Perez en Carlos Sainz in Bahrein gevaccineerd tegen corona

  • Gepubliceerd op 12 maa 2021 13:20
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Sergio Perez en Ferrari-rijder Carlos Sainz hebben bevestigd dat ze ingegaan zijn op het aanbod van Bahrein om hen in te enten tegen het coronavirus. Beiden hebben de eerste prik van het Pfizer-BioNTech vaccin inmiddels al gehad, zo lieten ze weten in Sakhir.

Bahrein had de Formule 1 voorgesteld om de hele paddock te vaccineren tegen Covid-19, maar de organisatie van de koningsklasse van de autosport bedankte vriendelijk voor dat aanbod. Het idee was om de beeldvorming van voordringen in de rij bij het uitdelen van vaccins te vermijden.

De Formule 1 heeft de teams echter vrij gelaten om een eigen keuze te maken en de renstallen laten op hun beurt hun personeel vrij in het bepalen of ze zich in Bahrein willen laten vaccineren of niet. Perez en Sainz hebben het aanbod voor een coronavaccin in ieder geval geaccepteerd.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.380

    Egoïsten...

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 13:23
    • Want? Krijgt de gewone bevolking nu niet? Gaat dit ten koste van een bejaarde? Volgens mij hebben ze daar zoveel vaccins ingekocht dat er ruim voldoende is voor iedereen die legaal is in dat land. En de illegalen? Ach ja, die ‘bestaan’ toch helemaal niet volgens de regering...

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 13:36
    • mario

      Posts: 7.380

      Ik had er misschien een smiley bij moeten zetten, maar het is in Bahrein nou ook niet zo dat ze al bijna de gehele bevolking gevaccineerd hebben en ook daar zijn jongeren (zoals de F1 coureurs) nog niet aan de beurt... Ze zijn dus weldegelijk aan het voordringen omdat ze in eigen land waarschijnlijk nog lang niet aan de beurt zouden zijn...

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 13:43
    • Ach, voordringen zit nu eenmaal in het bloed bij F1 coureurs...

      • + 5
      • 12 maa 2021 - 13:47
    • In Bahrein wordt er niet in groepen gevaccineerd. Iedereen van elke leeftijd kan bellen om een afspraak te maken.
      Bron: Een Nederlander die in Bahrein woont.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 14:59
    • Zeer verstandig, dat zielig gel*l over voordringen......weet je hoeveel hoogwaardigheidsbekleders er al zijn voorgedrongen in diverse landen, iedereen dringt voor die de kans krijgt.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 15:50
  • Gaat zo'n 5G chip dan niet verstorend werkend tijdens boordradio's en telemetrie communicatie? ;-)

    • + 1
    • 12 maa 2021 - 13:24
    • flyineddy

      Posts: 803

      Nee, ze kunnen nu de boordradio verwijderen en rechtstreeks via die chip communiceren. :)

      Eddy.

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 13:25
    • Top. Weer extra gewichtsbesparing!

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 13:25
    • Hoort bij de great reset. Die 5G chip hebben ze daarvoor nodig zodat de overheid alle boordradios kan verstoren met verhalen over bloemetjes en bijtjes. ;)

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 13:30
    • Joeppp

      Posts: 4.083

      Nou en of, daarom hebben de Ferrari coureurs zich 6x laten inenten.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 16:59
  • Sersjio is zo te zien dolblij met z'n prikkie.

    • + 2
    • 12 maa 2021 - 13:27
  • flyineddy

    Posts: 803

    Begrijpelijke keuze. :)
    Als ik in hun situatie had gezeten had ik het waarschijnlijk ook gedaan.

    Eddy.

    • + 1
    • 12 maa 2021 - 13:29
    • ik ook, maar ik zit niet in hun situatie, dus ik heb het niet gedaan, ik maak ze daarom maar uit voor egoïsten, dat hadden zij ook gedaan als ze in mijn situatie zaten, maar dat zitten ze niet, dus hebben ze zich maar laten vaccineren, dat is een beetje hoe het verhaal in elkaar steekt, in a nutshell, wat je verder kunt met deze info weet ik niet, ik denk geen f*ck, maar dan ben ik er maar vanaf, jij had hetzelfde gedaan als je in mijn situatie zat, maar dat zit je niet, dus...
      heh? ik stop ermee, 't is weer zo weekend

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 16:02
    • flyineddy

      Posts: 803

      Inderdaad, als ik in jouw situatie zat had ik precies hetzelfde gedaan. Maar ik zit niet in dezelfde situatie als jij, dus heb ik precies hetzelfde gedaan maar dan in een andere situatie. Het slaat als een tang op een varken en als een lvl op een drumstel, maar daar moet je het mee doen, want het is bijna weekend.

      Eddy.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 16:16
    • ja, ok,
      weet je wat we doen? Ik laat dit even goed op me inwerken, dan pakken we deze discussie na het weekend weer op, dan zijn we weer fris en fruitig en kunnen we kijken hoe we van hieruit verder gaan, een plan van aanpak bespreken, want dit is nogal wat, teveel om zomaar even op een vrijdagmiddag te bevatten..
      Pete

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 16:22
    • flyineddy

      Posts: 803

      Dat lijkt mij een goed plan. Even alles laten bezinken over het weekend. Goed tot rust komen zodat we volgende week de draad weer kunnen oppakken. Alle belangrijke punten opstellen en een planning maken voor wat we wanneer gaan bespreken. Dit gaat een uitdaging worden, dus we moeten er de tijd voor nemen. We mogen dit niet overhaasten.

      Als het niet teveel druk met zich mee brengt wil ik je graag een fijn weekend wensen!

      Eddy.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 17:06
  • arie51

    Posts: 497

    Als Max verstandig is pakt hij hem ook, een infectie later kan hem zomaar 2 races kosten en weg is het kampioenschap. Dus gewoon doen en laat het moraal vooral aan anderen over.

    • + 2
    • 12 maa 2021 - 14:30
    • Ari Kanari

      Posts: 72

      Zelfs met vaccinatie kan het zijn dat het virus aantoonbaar aanwezig is in de keel en neus. Bijvoorbeeld als iemand wordt aangehoest. Hoewel het virus sneller wordt opgeruimd en je niet ziek wordt kan je wel positief testen en zit je alsnog langs de kant.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 15:02
  • Vraag me af of vaccinatie voor Perez überhaupt iets toevoegt.. Hij heeft het al gehad en dus al antistoffen in zijn lichaam..

    Ik heb trouwens op Sky Sports F1 gelezen dat het hele Ferrari team zich laat vaccineren daar.. 1e prik tijdens deze testdagen, 2e tijdens het raceweekend over 2 weken.. Je kan het egoïstisch noemen, maar het wordt ze aangeboden omdat ze daar kennelijk toch genoeg vaccins hebben, dus waarom niet.. Als straks b.v. Max besmet raakt en daardoor races gaat missen roept iedereen weer had hij zich maar moeten laten vaccineren toen het kon..

    • + 3
    • 12 maa 2021 - 15:50
    • Denk dat Checo de Mexicaanse griep ook al gehad heeft in het verleden (symptomen zijn "soms raar rijgedrag vertonen"), dus die is onderhand de meest immune coureur op aarde.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 19:14

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 528
  • Podiums 6
  • Grand Prix 118
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit