user icon

Pierre Gasly loopt coronavirus op en moet in zelfisolatie

  • Gepubliceerd op 01 feb 2021 08:25
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Alpha Tauri-coureur Pierre Gasly is besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft hij zelf via zijn social media-kanalen bekendgemaakt. De Fransman is na Lando Norris en Charles Leclerc de derde Formule 1-rijder dit kalenderjaar die het coronavirus oploopt.

Hij verblijft nu in zelfisolatie. Gasly: "Ik wil iedereen laten weten dat ik positief getest ben op Covid-19. Ik heb contact gezocht met alle personen die ik de voorbije dagen ben tegengekomen om hen te laten weten dat ik besmet ben met het coronavirus."

"Ik moet nu in zelfisolatie en volg de protocollen zoals voorgeschreven door de lokale autoriteiten. Ik voel me prima en vervolg mijn trainingsprogramma ter voorbereiding op het nieuwe Formule 1-seizoen vanuit huis, terwijl ik mezelf afzonder van de buitenwereld."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Patrace

    Posts: 2.427

    Geen verrassing. Dubai is kennelijk niet de beste bestemming om Corona-vrij te blijven.

    • + 2
    • 1 feb 2021 - 08:52
    • In Dubai winnen, denk ik, de bubbels van "de bubbel"....

      • + 2
      • 1 feb 2021 - 09:19
  • 'Gepland' is dan weer het eerste waar ik aan denk. Aan de andere kant: veel F1 coureurs houden zich in het off-season slecht aan afstand bewaren want ik zie ze regelmatig in de armen van vrienden.

    • + 1
    • 1 feb 2021 - 11:27
    • Dat laatste was bij Gasly niet het geval. Hij zit al twee weken in Dubai met zijn trainer Pyry en ze trainen 7 dagen in de week in een sportcomplex dat ze afgehuurd hebben. Ze zijn daar dus alleen met z'n tweeën. Pierre is geen type om daar met anderen "feest" te vieren, die is heel serieus met zijn trainingsprogramma bezig geweest, gezien hun beider Instagram stories.
      Hij heeft zijn familie en vrienden rondom kerst ontmoet in Italië en Frankrijk.

      • + 0
      • 1 feb 2021 - 12:24
    • Hoezo gepland? Wie zegt dat je geen 2x Corona kan oplopen. Met de beperkte kennis die we nu hebben is dat helemaal niet zeker.

      • + 3
      • 1 feb 2021 - 12:26
    • Het kan iedereen overkomen. Net als die flapdrol die na noord-Italië effe lekker de Carnaval gevierd heeft (en bedankt nog hé).

      • + 2
      • 1 feb 2021 - 12:58
    • Bedank de chinezen maar.....die zijn uiteindelijk de oorzaak van al deze ellende.
      Ik begrijp trouwens niet dat Rutte ze niet een vette boete oplegt.

      • + 0
      • 1 feb 2021 - 13:31
    • "Bedank de chinezen maar" och, kan niet wachten dat ik volgende maand weer eens mijn stads-menu kan bestellen met mijn Belastingteruggave. Altijd een terug komende ritueel. Heerlijk met wat speenvarken en oma's rundvlees stoofje, vleesdelen.

      • + 0
      • 1 feb 2021 - 16:12
    • @Modest71: Ik neem wel aan dat je dit jaar de gefrituurde vleermuis in zoetzure saus overslaat? ;-)

      • + 0
      • 1 feb 2021 - 16:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar