user icon

Villeneuve over lijdensweg Vettel: "Maar als hij naar zijn bankrekening kijkt kan hij lachen"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2020 13:43
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Het jaar 2020 was een lijdensweg voor viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel, maar hij heeft ook reden om te lachen. Dat is de mening van de altijd controversiële wereldkampioen Jacques Villeneuve, toen hij met Sky Italië sprak over de laatste race van de Duitser voordat hij Ferrari moest verlaten.

"Het was een heel moeilijk jaar voor Vettel. Het was eigenlijk een kwelling voor hem en hij zal blij zijn dat hij naar huis kan gaan. Hij kan nu de batterijen opladen en aan volgend jaar beginnen te denken", voegde Villeneuve eraan toe, vooruitlopend op de verhuizing van de 33-jarige Vettel naar Aston Martin voor 2021.

"Vettel heeft alles voor Ferrari gedaan, maar de afgelopen jaren zag je dat Ferrari alles ging doen voor Charles Leclerc. Zelfs de auto is voor hem gemaakt."

Hij zegt echter dat Vettel ook een bepaalde schuld in zijn schoenen te schuiven is: "Vettel heeft dit jaar geen goede auto gekregen, maar hij heeft hem in het verleden wel van Ferrari gekregen, maar op die momenten maakte hij te veel fouten. Dit jaar was het probleem natuurlijk het team en de auto."

Villeneuve zegt dat de Ferrari-strijd van Vettel echt begon in 2019, toen het momentum verschoof naar de tien jaar jongere Leclerc. "Daarvoor was hij de held en degene die Ferrari vooruit moest helpen. Daarna ging het allemaal om Leclerc."

"Vettel kan in ieder geval naar zijn bankrekening kijken en lachen", zei hij.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Vettel moet echt zijn best doen om rond te komen hoor.
    Probeer maar zelf te sparen voor een privé-vliegtuig, een horloge van Dolce & Gabbana voor EUR 175.000, een paar Ferrari's en Astons, een paar villa's op Bora Bora enz. Het is een lange (spaar)weg te gaan, zeker geen makkie.

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 14:04
    • "een horloge van Dolce & Gabbana voor EUR 175.000"
      volgens mij bedoel je €175,-
      anders zal het wel een ander merk zijn denk ik...
      Voor wat betreft Seb's huis, heb wel eens gezien dat hij in een soort cottage stijl huis woont in Zwitserland, volgens mij ruim 'beneden zijn stand' leeft hij, hij legt het er niet zo dik bovenop als Lewis ;)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 14:13
    • "een horloge van Dolce & Gabbana voor EUR 175.000"

      ‘volgens mij bedoel je €175,-
      anders zal het wel een ander merk zijn denk ik’

      ^^ Altijd zo droog onze Pete 😂😂

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 14:18
    • FelipeMassa#19
      Pete koopt zulke bling-bling lekker goedkoop ergens in Antalya zo te zien.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 14:42
    • P. Clemenza
      Als je niet naar Turkije gaat maar in plaats daarvan op website van Dolce & Gabbana zoekt naar: gold watch with diamond pavé - dan scheelt het een paar airline tickets hoor.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 14:46
    • @FD,
      Nee geen nepspul voor Pete, die staat gewoon bij de dure juweliers op een afstandje te wachten totdat er iemand naar buiten loopt met een mooie nieuwe gouden Rolex, je kunt ze ook bij mij bestellen btw, laat merk/type maar weten dan ga ik het voor je regelen ;)

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 14:49
    • P. Clemenza
      Dat is nou precies wat de Chinezen van aliexpress tegen mij ook zeiden: "Yuh sey whot yu wont and we meyk it, yes yes"

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 14:55
    • Denk dat Vettel vrij bescheiden eisen heeft , iemand die blij is als hij prive zn dingetje kan doen, een beetje aan oude brommertjes knutselen, zn gezinnetje....

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 15:44
  • Towel986

    Posts: 429

    Ik ook, maar dan als een boer met kiespijn

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 14:11
    • geen nood, de tandartsen mogen openblijven

      • + 6
      • 17 dec 2020 - 14:14
    • Zelfs Plooij is open met z'n bakkes verziekende praktijk.

      Zeg nou eerlijk, iemand die het interviewen zo beheerst, met zijn stomme vragen komt met z'n rotklauwen niet bij mijn in m'n smoel.

      P.s. ik heb valse tanden.

      • + 2
      • 17 dec 2020 - 15:23
  • Klopt. Seb is geen kind van de rekening. Ik weet niet dat hij gaat lachen als hij weer eens zit te internetbankieren, want met zijn vermogen heeft hij te maken met een negatieve (spaar)rente, dus ziet ie al zijn duur verdiende miljoentjes verdampen... 😉

    • + 1
    • 17 dec 2020 - 14:21
    • Niet elke bank heeft neg. rente hoor. In NL wel maar ergens anders op eilandjes is het prima te doen he :-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:06
    • @Flying Dutchman: Ah... dat is het geheim. Thx. Vreemd dat mijn accountant mij deze tip niet heeft gegeven. Nou ja, meteen maar ontslaan die gozer. Ik zal zelf zo meteen even een leuk eilandje gaan opsnorren.... ;-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:09
    • f(1)orum
      ...of je kan nog door sparen en daarna zelf een eigen eilandje kopen, ook een optie nu de kosten van die dure accountant er niet meer zijn.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:12
    • Iemand die miljoenen heeft spaart niet hoor... Die investeren, beleggen en/of geven hun geld aan vermogensbeheerders.. Alleen mensen met een bescheiden/normaal inkomen laten zich bestelen doormiddel van 0,001% rente

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:48
    • bschuit
      Ik zag nergens vermeld dat f(1)orum het over zijn miljoenen had en daarom dacht ik dat hij miljardair was(maar geen miljonair).

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 16:40
  • Toch denk ik niet dat ie voor datzelfde geld nog eens zo'n jaar zou willen draaien.

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 14:59
    • Weet ik niet, 40 mln is toch aardig wat zakgeld hoor.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:13
    • Voor dat geld mogen ze mij elke dag onder m'n ballen schoppen.

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 15:25
    • Dat zelfde geld is hem dus niet geboden, in eerste instantie wilde Ferrari hem wel houden, maar dan voor een vele malen lager salaris...

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 15:51
    • Onder je Ouw zak skuppen!?

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 16:13
    • Die zak krijgen ze er gratis bij Schwantz, daar zit toch geen gevoel meer in.

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 18:14
    • @Ouwe, "daar zit toch geen gevoel meer in".
      Dat zeg je nu, maar owee als miss December ineens naast je bedstee staat....

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 21:55
    • Miss December heeft vast enorme sneeuwballen.

      • + 1
      • 18 dec 2020 - 00:57
  • Wat die jongens verdienen interesseert me eigenlijk niet zo gek veel.
    Integendeel, als hun teams daar dergelijke bedragen voor willen betalen, dan gun ik hen dat.
    Dat die teams (en merken!) daar verdomd goede redenen voor hebben is nogal wiedes.

    Discussies omtrent loon zijn niet nieuw natuurlijk. Indertijd kwam Ayrton Senna pas opdagen als hij 1 miljoen op zijn rekening kreeg na een verhitte discussie met Ron Dennis omtrent zijn jaarcontract . . . Toen hij er niet was bij de eerste vrije training omdat ook niets was gestort nam Marlboro het heft in handen en overtuigde die onder dwang het volledige bedrag te betalen. . . einde verhaal.

    Zowel Vettel als Lewis regelen hun zaakjes zelf af en dan dwingt een dergelijk contract bij mij meer respect af dan afgunst. Het is nu eenmaal eigen aan de mens indien het over centjes gaat, je automatisch veel reacties krijgt - de uitzonderingen waar dat met respect kan zijn dan altijd in de minderheid wat wel te betreuren valt...

    • + 3
    • 17 dec 2020 - 17:59
    • "Zowel Vettel als Lewis regelen hun zaakjes zelf af en dan dwingt een dergelijk contract bij mij meer respect af dan afgunst."

      Je weet natuurlijk dat ze het niet allemaal zelf doen, he. Er is misschien maar 1 tussenpersoon minder(manager) maar voor de rest is het grotendeels uitbesteed aan juristen, contractmanagers enz. Enige wat ze dan echt zelf doen is misschien een drankje met de baas en een kleine inventarisatie van wensen-vs.-opties maar verder wordt het meestal door afdeling Legal en afdeling Contract Management afgehandeld en hoeven de heren alleen maar de overeengekomst highlights door te krijgen en verder het alleen maar te ondertekenen. Niet echt hoge wiskunde.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 18:57
    • Uiteraard spreekt het voor zich dat beiden juridisch ondersteund worden maar dit gaat niet om een vijandige overname van een bedrijf noch een gewone waarbij allelei lijken uit de kast kunnen komen vallen.

      Dat neemt niet weg dat het om meer gaat dan enkel een kopje koffie drinken met de baas en klaar is kees. Er wordt heel wat meer besproken dan enkel het bedrag/jr evt bonussen en termijn met evt verlenging. Het aantal opties zal naarmate de piloot een bepaald statuut heeft opgebouwd gedurende zijn actieve jaren in F1 ook zijn uitgebreid.

      Alle elementen die bij zo´n contract aan bod komen, daar zijn zij de enige die (kunnen) beslissen.

      Hoe dat dan uiteindelijk op een officieel papier komt is een andere zaak.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 19:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar