user icon

Leclerc na kwalificeren P12: "Ik kan mijn teleurstelling niet verbergen"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 18:38
  • comments 18
  • Door: Bo Brautigam

Charles Leclerc - de man die vorig jaar op dit circuit zijn eerste pole haalden - kwalificeerde vandaag voor de Grand Prix van Bahrain op de twaalfde plek. Ook staat hij achter zijn teamgenoot, iets dat dit seizoen amper is voorgekomen. De Monegask probeert optimisme te tonen, maar kan zijn teleurstelling niet verbergen.

Als eerste werd Charles gevraagd of hij blij is. "Een klein beetje", aldus Leclerc. "We zitten iets dichterbij de top 10, maar ik ben alsnog wel teleurgsteld. Op zich is P11 en P12 niet verkeerd, want we zijn dan de eersten die iets anders dan de top 10 kunnen proberen, maar we moeten nog maar zien hoe anders de strategieën dan gaan zijn", zo vertelt Leclerc. "We zijn inderdaad iets dichterbij de top 10, maar ik kan mijn teleurstelling niet echt verbergen."

Daarna werd de jonge Monegask gevraagd of zijn gevoel in de auto is verbeterd gedurende het weekend. "Ik weet het niet", aldus Leclerc. "Het is sowieso een moeilijk weekend. Ik heb het al lastig sinds de eerste vrije training. Dat gevoel werd niet beter", zo vertelt Leclerc verder. "In Q1 was dat wel ietsje fijner, maar in Q2 daarna had ik het erg lastig op de medium-banden; ik kon geen foutloos rondje rijden. Ik ga alles evalueren en zorgen dat het morgen gewoon goed is", zo concludeert de jonge Ferrari-coureur. 

Charles Leclerc staat momenteel vijfde in het klassement, met drie punten achterstand op Sergio Perez. Het gevecht om vierde in het klassement ligt dus nog steeds wijd open, maar starten vanaf P12 is niet iets wat hem daarvoor in zijn voordeel werkt.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 5.085

    Op zich is plek 11, 12 niet verkeerd.....zegt een Ferrari coureur. Je zou er depressief van worden.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 18:52
    • NicoS

      Posts: 12.983

      1.3 seconden langzamer dan vorig seizoen......pijnlijk.....

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 19:25
  • RBH2019

    Posts: 3.715

    Ik denk dat hij z'n eigen kunnen goed heeft weergegeven met deze plaats.

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 19:06
    • Yep, 10 - 4 voor Leclerc in races, 11 - 4 in kwalificaties. Dit was echt een goede weergave van de rest van het seizoen en van Leclerc...

      • + 6
      • 28 nov 2020 - 19:12
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Godskanonnen, Vettel zit er een keertje voor met maar liefst 1 tiende. Er groeit hier gelijk weer wat onkruid...

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 20:13
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Ik gaf Vettel iets te veel credit, 16 duizendsten is het slechts.

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 20:19
    • RBH2019

      Posts: 3.715

      Wat heeft het verslaan van z'n teamgenoot te maken met de plek waarop hij thuis hoort? Russell verslaat ook z'n teamgenoot, dat is desondanks niet de beste coureur op de grid. Vreemde logica.

      • + 1
      • 29 nov 2020 - 08:17
  • Een slordige kwalificatie van Charles. Hij zat ook nog Ocon in de weg toen laatstgenoemde bezig was aan een snelle ronde, dus mag van geluk spreken dat hij niet op het matje is geroepen. Morgen redden wat er te redden valt!

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 19:29
    • nr 76

      Posts: 2.185

      Charles en op het matje worden geroepen...
      Wat klopt er niet in deze zin?

      • + 9
      • 28 nov 2020 - 19:33
    • Geen idee, leg eens uit

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 19:58
    • nr 76

      Posts: 2.185

      Ik ben een enorme liefhebber van Ferrari, maar als ik een beetje langs de rode bril kijk, moet ik toch ook wel eerlijk toegeven dat de beslissingen aangaande Leclerc soms op zijn minst dubieus te noemen zijn.

      • + 8
      • 28 nov 2020 - 20:12
    • @nr 76

      Charles heeft doorgaans de tegenwoordigheid van geest dat hij, als hij -zoals vandaag- in een controversiële situatie terecht komt, hij net weet te voorkomen dat zijn collega's er écht nadeel van ondervinden. Dat gezegd hebbende, blinkt de wedstrijdleiding anno 2020 niet uit in consistentie.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 22:01
  • Snork

    Posts: 12.500

    Met deze auto is het niks en wordt het niks. Volgend jaar een betere motor in opmars naar een hopelijk zeer snelle Ferrari in 2022.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 19:45
    • @Snork

      Bedankt voor deze mededeling. Had je er dertien races voor nodig om tot dit inzicht te komen?

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 22:02
    • Snork

      Posts: 12.500

      RogerZzz, ja. Eigenlijk wel.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 09:05
  • zorba

    Posts: 1.535

    Papa Binotto was er niet om Seb zijn auto te laten saboteren

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 22:57
    • Tuurlijk Zorba, want Ferrari is zeer geholpen met nog slechtere resultaten dan zal anders al halen... Oh wacht...

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 23:26
    • Het bevalt Seb prima zo'n café lat relatie.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 23:29

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 505
  • Podiums 25
  • Grand Prix 133
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar