user icon

Carlos Sainz ergert zich aan vragen over Ferrari

  • Gepubliceerd op 24 nov 2020 13:06
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz zegt zich te ergeren aan journalisten die blijven vragen of hij spijt heeft van zijn keus om in 2021 voor Ferrari te racen. Het Italiaanse team maakte in mei dit jaar bekend dat de huidig McLaren-coureur volgend seizoen de plek van Sebastian Vettel zal innemen. Het moment van de bekendmaking was onverwachts aangezien de hele wereld in een lockdown was en het F1-seizoen 2020 nog niet eens van start was gegaan.

Retorische vraag

Sainz werd door motorsport-magazin.com gevraagd of hij alle vragen van de media over zijn keus voor Ferrari vervelend vindt. De Spanjaard reageerde daarop: "Het enige dat me een beetje irriteert, is dat je de antwoorden op sommige vragen al weet. Ik weet niet waarom het mij opnieuw wordt gevraagd, aangezien ik hetzelfde antwoord als een maand eerder geef."

Toen hem werd gevraagd of de meest vervelende vraag betrekking heeft tot spijt' van het tekenen voor Ferrari, bevestigde de 26-jarige: "Ja, dat is een van de meest populaire. Ik denk dat je het antwoord weet."

Verhuizen

Sainz zegt inderdaad dat hij uitkijkt naar de overstap naar Ferrari, waardoor hij zelfs van Engeland naar een huis dicht bij Maranello zal verhuizen.

"Dat staat op de agenda voor het einde van het jaar. Ik ga naar Italië verhuizen om daar meer tijd door te brengen. Ik zie het dicht bij het team zijn als een belangrijk onderdeel van mijn goede tijd bij McLaren."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Die commitment vind ik wel mooi bij Sainz.
    Hij kan er ook voor kiezen om belasting te ontduiken in Monaco maar daar doet El Matador niet aan. Ging dicht bij de fabriek in Wocking wonen en doet nu hetzelfde bij Ferrari

    • + 6
    • 24 nov 2020 - 13:22
    • XaoRalas

      Posts: 410

      Jij denkt dat hij geen accountant heeft die effe wat zaken optimaliseert?

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 13:29
    • Mooi punt Bill. Het is inderdaad schandelijk al die overgewaardeerde coureurs in het belastingparadijs Monaco. Paspoort inleveren, allemaal. ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 13:46
    • Snork

      Posts: 10.791

      Het kan er voor Sainz alleen maar beter op worden. Ten eerste zijn de Italiaanse vrouwen leuker om naar te kijken dan de doorsnee Britse tante Truus. Ten tweede het Italiaanse weer en ten derde het eten, mama mia, misschien wel het belangrijkste voordeel :-).

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 14:46
    • @Bill, het is een baas, maar goed, daar waren we al over uit, dat wisten we al veel langer

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 15:25
    • Dan heb ik nieuws voor je @Snork.
      Ten eerste heeft Carlos al jaren een hele mooie (zonder make-up) vriendin. Ten tweede woont hij al sinds vorig jaar weer in Madrid en ten derde is hij stapelgek op de Spaanse kookkunsten van zijn vriendin en houdt hij niet zo van Italiaans eten. ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 15:26
    • Snork

      Posts: 10.791

      Pietje Bell, als je het zo leest is het maar oneerlijk verdeeld in deze wereld. Damn...;-)

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 18:55
    • Nu we het toch over eten hebben....
      Stel, je moet eens en voor altijd kiezen tussen de Spaanse of Italiaanse keuken.
      Wat kies je dan?
      Voor mijzelf is deze keuze onmogelijk.

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 19:56
    • @Bill,
      Voor mij niet ;)

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 20:43
    • Snork

      Posts: 10.791

      Doe mij dan maar Italiaanse tapas.

      • + 1
      • 24 nov 2020 - 21:42
    • Voor mij is die keus heel simpel @Bill.
      Ik zou niet zonder een rijkelijk belegde pizza kunnen en al helemaal
      niet zonder overheerlijke tiramisu. Daarna komen verscheidene andere Italiaanse gerechten. Mmmmm, zalig!

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 22:31
    • Had ik al gezegd dat ik niet zonder tiramisu kan?
      Origineel tiramisu ijs is ook zo zalig!!

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 22:33
  • XaoRalas

    Posts: 410

    Het irriteert hem vooral om wat het werkelijke antwoord is. Salaris is lekker, maar sportief had hij op meer gehoopt. Zal hij echter nooit uitspreken.

    Sainz is niet echt van de moeilijke vragen beantwoorden. Geldt voor wel meer van deze gasten. Heeft waarschijnlijk ook met een gebrekkige basis te maken. Waarom heeft Sainz niet bijv een verhaal klaar over waarom het potentieel bij Ferrari er is, en waarom hij deel uit wil maken van het project dat ze beginnen zijn om terug richting te top te groeien waarin hij vertelt wat er gedaan wordt en waarom hij er vertrouwen in heeft?

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 13:32
    • Als je heel diep gaat graven, is er altijd wel wat te vinden om op te zeiken.
      Daarnaast is dit een fragment uit het originele interview.
      Ik geloof niet dat je een uitnodiging heb gehad @XaoRalas, maar mocht dat wel zo zijn kun je hem nu verscheuren...

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 18:30
  • Inmiddels gaat het bij Ferrari al beter dan bij McLaren. Dus Sainz hoeft zich voor volgend jaar echt geen zorgen te maken. Die zijn volgend jaar gewoon weer het 3e team en misschien zelfs een aanval op Red Bull als het meezit.

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 01:52

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 392
  • Podiums 2
  • Grand Prix 123
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park