user icon
user icon

Albon begrijpt nog niet wat er is gebeurd: "Hele vreemde race"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2020 14:24
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Voor Alexander Albon begint de tijd te dringen om goede resultaten neer te zetten. Dit weekend leek het een goed weekend te gaan worden voor de Red Bull-coureur, waarbij hij het hele weekend in de top 5 eindigde, tot aan de race. De Grand Prix in Turkije verliep op een dusdanig rare manier dat Albon niet weet wat hij ervan moet denken.

Banden

De Thaise Brit had op een gegeven moment zelfs kans om de race te winnen, ware het niet dat zijn banden flinke slijtage hadden waardoor hij weer terug naar achteren viel, ondanks dat hij binnen 8 seconden achter leiders Stroll en Perez reed.

Na de race oogde Albon ontspannen maar wel in gedachten, omdat hij niet weet wat hij ervan moest denken. Hij zei tegen de pers, zoals Ziggo: "Ja dit was echt een hele vreemde race. Je kan heel snel zijn op een bepaalde band, en dan laat je een nieuwe set banden monteren van dezelfde compound, en daar krijg je dan helemaal geen snelheid in. Dat is echt zo vreemd."

"Ik denk dat het circuit eigenlijk de hele tijd hetzelfde is gebleven qua omstandigheden. Aan het einde was het wel iets droger, maar het blijft gewoon heel vreemd. Je bent snel, langzaam, snel en weer langzaam. Ik zal erover nadenken, maar kijk uit naar de volgende race."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 9.151

    Albon was een beetje in de war na de race.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 14:37
  • Zet Perez maar gewoon in de auto. Hij staan nu 4e in het kampioenschap terwijl hij twee races heeft gemist.

    • + 4
    • 15 nov 2020 - 14:46
  • John6

    Posts: 4.648

    Ze hebben het altijd over veiligheid, banden waren niet de goede, asfalt de verkeerde keuze, en nu ook nog regen erop.
    De FIA treft geen blaam neem ik aan, want er waren geen ernstige ongelukken .

    • + 2
    • 15 nov 2020 - 14:51
    • Ze moeten inderdaad eens ophouden. Ze rijden regenraces door Monaco en dan Tilke baantjes niet veilig noemen... Oke de omstandigheden waren listig, de baan is glad... maar niemand zegt dat je met 300 kilometer bocht 8 nog "moet" nemen. Het was ook niet zo als soms in Sao Paulo dat auto's last hadden van aquaplanning. T was gewoon extreem glad en zoek maar uit hoe je snel gaat.

      Overigens. best een prima race voor Albon... maar dan moet de nadruk op "voor Albon"... Red Bull vertrekt qua punten als het 5de team hier dus t was gewoon slecht voor RB.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 15:21
  • Dit was DE kans voor Albon....maar nee....we geven hem nog wat tijd, we zien een stijgende lijn.....;-)

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 15:15
    • JV fan

      Posts: 2.015

      Albon deed het meer dan prima, 1 spin en een paar goede inhaalacties.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 15:51
    • @JV,
      En hoe deed Perez het?

      O wacht, die deed het een stuk beter dan Albon terwijl Albon een betere auto heeft

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 19:27
    • MLTG

      Posts: 160

      Als je lager eindigt als je gestart bent heb je iets fout gedaan.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 19:48
    • PWNieuw

      Posts: 562

      @Damon
      En dat Albon een betere auto heeft baseer je op? Max die op een knullige manier achter Perez spinde? Tijdens kwalificatie zei Max dat McLaren sneller was op regenband en tijdens de race zag je ook dat Max veel meer moest corrigeren dan Perez.

      • + 1
      • 16 nov 2020 - 12:44
  • Numnum

    Posts: 2.139

    Ondanks het resultaat heeft ie best lekker rondgereden.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 15:29
    • MLTG

      Posts: 160

      Wie kijkt er nog naar resultaat toch. Gewoon een leuke dag hebben is veel belangrijker.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 19:47
  • Gewoon nog even aftellen Alex en dan zit het erop. Dan mag je wat anders gaan zoeken, want als ze jou aan blijven houden, dat zou pas echt vreemd zijn.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 15:35
    • John6

      Posts: 4.648

      Ik denk dat ze hem gewoon houden, terug zetten dat kan niet want er is denk geen plek meer, en zo maar op straat zetten daar geloof ik niets van. Vandaar ik denk dat ze hem houden en nog in 2021 gaan kijken of het beter gaat worden. Is niet mijn keuze maar dit maak ik op hoe Red Bull er nu naar kijkt.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 16:46
  • Ik vond het toch wel erg vreemd dat Albon nog zo lang tochwel Max ophouden. Leek wel of RBR al een beslissing gemaakt had en het hem(Albon) het niets meer kon schelen. En erop dat Sky zeiden dat de geruchten over Perez sterken werden en bij interviews Perez, iets van een 'tussen de regels door' liet schemeren.

    Over de race zelfs, ja Max was ook aan het spinnen maar Max kon toch wel heel erg snel na zijn spin bij Albon komen. Dat was echt rap.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 23:01

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 162
  • Podiums 1
  • Grand Prix 35
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar