user icon
user icon

Max Verstappen: "We hebben de verkeerde band gekozen"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2020 21:08
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

De kwalificatie voor de Grand Prix van Turkije verliep bijna tot op het einde vrijwel vlekkeloos voor Max Verstappen. Tijdens de eerste, tweede en derde vrije training domineerde de Red Bull-coureur en dit wist hij nog eens aan te tonen in de kwalificatie. Zowel in Q1 als Q2 was Verstappen in de moeilijke omstandigheden oppermachtig zoals we tegenwoordig zelden nog zien in de F1.

In het begin van Q3 ging het echter mis. Hoewel Verstappen de snelste tijd wist neer te zetten op de regenbanden dook Sergio Perez op de intermediates onder zijn tijd. De 23-jarige Nederlander reed in zijn tweede ronde weer veel sneller dan Perez maar dook de pits in om ook te switchen naar intermediates.

Regenbanden of intermediates

Dat kostte hem achteraf de pole position, zo zegt hij zelf. Verstappen: "Ik had geen grip maar ging wel sneller. De regenbanden bleken niet de juiste banden om op te rijden maar het ging niet goed. We hadden eerder moeten kiezen om op intermediates te gaan kwalificeren."

"Ik voelde me goed en die pole position was gewoon in mijn handen, zeker in vergelijking met alle andere coureurs die ook op regenbanden reden. Daardoor hebben we uiteindelijk de pole gemist, omdat we te laat overstapten op de intermediates."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • bazzio

    Posts: 224

    Te laat. te laat zei Winnetoe....

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 21:10
    • Winnetoe had (net als Max) ook wel een goed werkend rubbertje kunnen gebruiken...

      • + 0
      • 14 nov 2020 - 22:00
    • nr 76

      Posts: 1.002

      Ja, Winnetoe kreeg er veel sneller temperatuur in...

      • + 1
      • 14 nov 2020 - 22:43
    • Snarf058

      Posts: 205

      Ach morgen ramt hij die “mongol” eraf en dan cruisen naar het podium.

      • + 1
      • 14 nov 2020 - 23:06
    • Metzeler

      Posts: 71

      Klukkluk van de snelle voor degene die Pipo en Pisa weten te herinneren

      • + 1
      • 14 nov 2020 - 23:06
    • Winnetoe was zo snel, dat hij een gasmasker nodig had tegen de geur van verschroeid rubber.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 00:30
  • In Q2 op de full wets al een 1.50
    In Q3 zijn 2e rondje op de full wets dubbel paars met waarschijnlijk een rondetijd die goed was voor 1.48/1.49 Maar afgebroken voor die pitstop.
    Met de nog resterende tijd op een steeds wat droger wordende baan en iets meer temperatuur in die banden had er denk ik toch ook op die full wets een poletijd ingezeten...

    • + 1
    • 14 nov 2020 - 21:16
  • Zoals Maxima zegt "Beetje dom."

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 21:33
  • Snarf058

    Posts: 205

    Denk eerder dat hij even had moeten wachten zodat hij niet achter Raikkonen vast kwam te zitten.

    • + 1
    • 14 nov 2020 - 21:37
  • Tsja........dat zag ik al in Moskou aankomen.

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 21:39
  • Achteraf is mooi wonen.

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 21:44
  • Gebeurd toch te vaak bij RB, net even de verkeerde keuzes... Of teveel kijken wat de concurrentie doet .... Denk dat hij met paars in de eerste 2 sectors nooit naar binnen had moeten komen maar gewoon doorstampen , grote kans dat zn volgende rondje ook weer sneller was geweest want dat was gewoon al elke Q (1 en 2 j ook zo... Blunder vind ik het...

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 22:01
    • Hoezo verkeerd. Hooguit te laat op de inters.

      • + 0
      • 14 nov 2020 - 22:32
    • harmtim88

      Posts: 122

      Grootste fout lijkt mij, dat ze niet gekeken hebben waar Max terug de baan op kwam. Bij Mercedes zorgden ze voor vrije ruimte. Terwijl Max gelijk achter Kimi kwam te zitten.

      • + 0
      • 14 nov 2020 - 22:47
  • Jepsie

    Posts: 12

    Achteraf was het de verkeerde keuze, maar een echte fout vind ik het ook weer niet gezien op 1 na alle teams voor wets gingen. Is toch lastig om in te schatten waar precies het omslagpunt ligt dat inters sneller zijn.

    Racing point heeft gegokt op inters en gewonnen, dat hebben ze knap gedaan.

    Verder genoten van een hele mooie qualli en de klasse van Max. Hopelijk morgen weer regen

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 23:06
  • Aviflex

    Posts: 1.100

    laatste ronde telt

    • + 0
    • 14 nov 2020 - 23:38
    • John6

      Posts: 4.925

      Vandaag daar gaat het om, een pole is leuk maar is voor de rest weinig waard, ik hoop op de zelfde omstandigheden, dan krijgen we een mooie GP.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 01:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar